Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN."— Előadás másolata:

1 Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN

2 Napjainkban telekommunikáció és a számítástechnika rohamos fejlődésének vagyunk szemtanúi. információs forradalom információs társadalom hálózattársadalom

3 A tanítók helye és helyzet az információs társadalomban....benne kell, hogy éljen.... Kiteljesedésének anyagi jellegű korlátai:

4

5 Lélekatani korlátok: presztízsvesztésátlagéletkor emelkedése A tanulás előremozdítói tudásvágy, a késztetést, valamint a kényszer. 1)Félelem a változástól, a régi szakértelem elavulásától 2)Azonosulási képtelenség a tanári szerep változásával 3)A diákok behozhatatlannak tűnő előnye 4) Félelem más nyelv, más kultúra dominanciájától.

6 A tanítók megváltozott szerepköre az információs társadalom iskoláiban hagyományos iskola (tanulási környezet) - korszerű iskola  Szilárd alapismeretek elsajátíttatása  A A tanulási környezet fejlesztése és a tanulási folyamat szervezése  A A tanuló számára szükséges segítség, motiváció és megerősítés biztosítása

7 Ha az iskola tényleg azzal foglalkozik, hogy a gyerekeket egy igazi világra, a valóságos életre készíti fel, akkor elképzelhetetlen, ....hogy ne készítsen fel az információs társadalom kihívásaira ....hogy az ne közösségben történjék

8 Az információs társadalomban a hiperlink az információ igen gyakori, számítógépes megtestesítője. A keresési technikák elsajátítása mellett az információt megtestitő dokumentum elmentése, tárolása, felhasználása, esetleg továbbküldése is a fontos kompetenciák közé tartozik.

9 Jürgen Mittelstrass: "Az információs szupersztráda feltételezi az ítélőképességet és az önálló, kritikus gondolkodást, azonban ezeket nem alakítja ki."


Letölteni ppt "Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések