Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest."— Előadás másolata:

1 Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest Tech, H-1034 Budapest, Bécsi út 96.b, Digital Course Supported Education In Life Long Learning Process Budapest, CINTI November th International Symposium of Hungarian Researchers on Computational Intelligence and

2 Ha az iskola tényleg azzal foglalkozik, hogy a gyerekeket egy igazi világra, a valóságos életre készíti fel, akkor elképzelhetetlen, ....hogy ne készítsen fel az információs társadalom kihívásaira ....hogy az ne közösségben történjék A pedagógus helye és helyzet az információs társadalomban....benne kell, hogy éljen....

3 A Vajdaság földrajzi helyzete:

4 A Vajdaság specifikus helyzete....

5 A vajdaság megismerését és a földrajzi tartalmak elsajátítását segíti a Vajdaság digitalizált térképe elnevezésű szoftver. Az MNT 8/2003. számú határozata meghatározta, és egységesítette a vajdasági magyar földrajzi neveket.

6 Emellett lehetőség nyílik a szülőföld, és környékének a megismerésére (utak, domborzat, vízrajz, természeti kincsek, község, körzet, stb.).

7 A szoftver nem csupán technikai megoldások sora.  egy tudományos kutatómunka eredménye gy team munkájának eredménye  pedagógiailag igazolt (a didaktiakai játékokra épít)  hatékonyságát „terepen” mértük le  a modern tanítóktól kezdve a felnőttképzésig hasznos segédeszköz

8 Előnyei:  ellenőrzött tudásanyag  d didaktiakialag, módszertanilag ellenőrzött és kipróbált  magyar nyelvű felhasználói felület  nem kell telepíteni  a „helyi színek” kiemelése  visszaigazolás a tanulás sikerességéről (játékok, tesztek)

9 A következő tantárgyak tanításában használható a szoftver:  Környezetünk (1. és 2. osztály), Természet és társadalom (3. osztály), Természet (4. osztály), Társadalom (4. osztály) – FÖLDRAJZI TARTALMAK  Anyanyelv – A TARTALMAK ELNEVEZÉSEI  Környezet- és idegennyelv – A SZOFTVER HÁROMNNYELVŰ (magyar, szerb, angol)  A játékoktól a számítógépig – SZÁMÍTÁSTECHNIKAI FOGALMAK, MOTORIKUS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS (8 éves gyermek tudásszintje) INTERDISZCIPLINÁRIS PROJEKTUMOK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ!

10 A Vajdaság felépítése  Vajdaság 495 településének adatlapja (neve, község, körzet, lakóinak száma, nemzeti összetétel - 5 legnagyobb etnikum, hívószám, irányítószám)  45 község adatlapja (külön községtérkép, a község székhelyének a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  7 körzet adatlapja (külön körzettérkép, a körzet székhelyének a címere és képgaléria, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  3 régió adatlapja (külön körzettérkép, a körzet a címere, lakóinak száma, nemzeti összetétel)  A tartomány adatlapja, címere, földrajza, történelme, lakossága, stb.

11 A tudásanyag elsajátításának a hatékonysága

12 További hatása:  a motivációs szint növekedése  tartósabb tudás

13 A szoftver tulajdonságai:  Nagyítás  Gyorsgombok (térkép személyre szabása)  Nyomtatás, vágólapra másolás  Keresés  Tanulást segítő animációk és játékok  Felületek, rétegek megjelenítés


Letölteni ppt "Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, 24000 Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések