Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LIKE THE YOUTH DR. SZVETELSZKY ZSUZSANNA 2012 FEBRUÁR 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LIKE THE YOUTH DR. SZVETELSZKY ZSUZSANNA 2012 FEBRUÁR 29."— Előadás másolata:

1 LIKE THE YOUTH DR. SZVETELSZKY ZSUZSANNA 2012 FEBRUÁR 29.

2 MIT CSINÁL A MÉDIÁVAL? Fogyasztja Kezeli Menedzseli Interaktivitás Közösségi terek Folyamatos online Tapasztalat: a képernyő interaktív

3 TRANSZGENERÁCIÓS KÉRDÉSEK A nemzedék: biológiai fogalom? Régen: gyerekek, felnőttek, idősek Ma: egyre hosszabb ifjúkor Akceleráció és a gyermekvállalás eltolódása Szendvicsgeneráció: idős szüleikről és fiatal felnőtt gyerekeikről is gondoskodnak

4 EZREDFORDULÓSAK A munkaerőpiac legfrissebb korosztálya Számítógépekkel nőttek fel, anélkül nem tudják elképzelni az életüket Iskolásként volt mobiljuk és eligazodtak az interneten is Szüleik folyamatos érzelmi megerősítést nyújtottak számukra: fejezzék ki gondolataikat, érzelmeiket Nem küldték el otthonról:"menj játszani!” A modern technológiában otthon vannak érdemes hallgatni rájuk A képernyő interaktív

5 KOMOLYAN KELL VENNI ŐKET Élvezni akarják a munkát Értékelik a csoportteljesítményt és a szabadságot Otthon érzik magukat a világban - sokat tudnak róla, az internetnek köszönhetően Egyszerre több feladatot szeretnek végezni A legkülönbözőbb helyekről dolgoznak A hagyományos hirdetések hidegen hagyják őket

6 ÉRTÉKEK: A BIG PICTURE Önismeret Ökológia Öngondoskodás Csányi Vilmos: az egytagú csoport (1999) Gyökerek: egyidejűség és egyterűség (Barkow, Dunbar)

7 TÁJÉKOZÓDÁS Eligazodás a legújabb trendek között Hatás a társadalomra, a politikára és az üzleti életre Referencia az idősebbek számára Célpont és húzóréteg Márkanév helyett közösségi vélemény

8 FÉLELEM ÉS TECHNOPESSZIMIZMUS Monitor előtt ücsörgés: elidegenedés és elmagányosodás Amit nem kapnak meg azonnal, az nem is kell neki Az online élet folyamatos gondozása Feromonok, metakommunikáció, testbeszéd

9 HÁLÓZATTUDAT Egy kép többet mond, mint ezer szó Guanxi Barabási

10 TRANSZPARENCIA ÉS SHARING: AZ ÚJ INTIMITÁS Exhibicionizmus vs megosztás A magánélet védelme vs Wikilukik (Csermely Péter) Apróhirdetés vs ne csináljunk semmit, ami ne lenne dokumentálható Ha valaki tízpercenként közöl az interneten valamit magáról: egy idő után egyre mélyebb és mélyebb információkat fog elárulni - senkivel nem történik tízpercenként valami érdekes. Telefon vs blog (probléma esetén): kitől várunk támogatást és miért „egyébként is annyi érdekes dolog van még a világon„

11 A KAPUNYITÁSI PÁNIK Szinglik Mama Hotel Lakóközösségek Pán Péter-szindróma Rendes ember szakmát tanul, aztán egy munkahelye van egész életében! vs A magánéletet nem áldozzuk fel a munka oltárán

12 A SZAKADÉK GENERÁCIÓS? Generációs különbségek mindig voltak Kisebb a tudásátadás, és nem feltétlenül használható (lyukkártya) Digitális bennszülöttek és bevándorlók A szülők tehetetlensége A szabály nemcsak arra jó, hogy megszeghetem! (nincs kommunikáció vs okostelefon)

13 Z – ONLINE ÉS SOCIAL Birtoklás helyett megosztás Spam helyett adekvát és releváns interakció Self representation Szerintem szerinted A csatorna is meghatározza a rajta átmenő információt Időmenedzsment: nincs egyben másfél óra Az éjszaka gyarmatosítása A Facebook-klinika

14 EGYÉB JELLEMZŐK A kulcsos gyerekek gyerekei Nagymamahiány No logo Patchwork-család Szabály helyett komplexitás Dzsungelharc A szülők napi három órát tévéznek vs flashmob Magasabb RFC (Readiness for Change)

15 PERCEPCIÓ Photoshop Rekordok és legek: menő vs lúzer Lokális példa hiánya „Ha nem hiszed el, hogy az élet egy ajándék…” Mobil család A közös nyelv hiánya Teach Others

16 A KAPCSOLAT Párbeszéd Értő figyelem Tanulás Részvétel Tudástranszfer: teach your teacher! Ami állandó: a változás

17 GENERATION ALPHA: HAMAROSAN A KÉPERNYŐK ELŐTT…

18 Köszönöm a figyelmet! Dr. Szvetelszky Zsuzsanna


Letölteni ppt "LIKE THE YOUTH DR. SZVETELSZKY ZSUZSANNA 2012 FEBRUÁR 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések