Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék A KÖZÖSSÉGI AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék A KÖZÖSSÉGI AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN."— Előadás másolata:

1 Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék A KÖZÖSSÉGI AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN

2  A közösségi agrármarketing helyzetének bemutatása  A közösségi média bemutatása  A marketingkommunikáció új megközelítése  Return on Investment (ROI) a közösségi médiában  Javaslatok a közösségi agrármarketing online marketingkommunikációjának erősítésére AZ ELŐADÁS VÁZLATA 2

3 A KÖZÖSSÉGI AGRÁRMARKETING

4 AZ AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI ÉS TÍPUSAI Gazdálkodó egység mérete Termékdifferenciáltság foka CSEKÉLYNAGYFOKÚ KICSIKorlátozott marketing Piaci résre irányuló marketing NAGY Ár- és elosztásorientált marketing Teljes marketing 4 A MARKETING EGYÜTTMŰKÖDÉSEK HÁTTERE LEHOTA (2001), MEULENBERG (1986) nyomán Piacbefolyásolásra nincs lehetőség Közösségi marketing kiemelten fontos Nincs lehetőség önálló marketing- kommunikációra Nagy piaci részarány, magasan feldolgozott termék

5 A KÖZÖSSÉGI MÉDIA 5 Marketing & pr Eladás Termékfejlesztés

6 A KÖZÖSSÉGI MÉDIA TÁJKÉPE (2012) 6 fredcavazza.net

7 7 KÖZÖSSÉGI MÉDIA ALKALMAZÁSOK

8 8 KÖZÖSSÉGI AGRÁRMARKETING A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN 2013

9 9 A DIGITÁLIS REKLÁMKÖLTÉS IAB Hungary adex 2012

10 10 A DIGITÁLIS REKLÁMPIAC IAB Hungary adex 2012

11 11 DIGITÁLIS REKLÁMKÖLTÉSEK IAB Hungary adex 2012

12 12 A REKLÁMKÖLTÉSEK ALAKULÁSA MAGYARORSZÁGON (%)

13  Marketingkommunikáció hagyományos felosztása: ATL/BTL kommunikációs eszközök A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ ÚJ ÚTJAI 13 Fizetett (Paid)Birtokolt (Owned) Szerzett (Earned)Megosztott (Shared)

14 FizetettBirtokoltSzerzettMegosztott „Tradicionális” hirdetési formák: display, pay per click, szponzoráció A márka saját tulajdonában lévő online tartalmak: website, blog, hírlevél, márka saját közösségi média felületei A márka jelenléte a médiában, hirdetések nélkül. Buzz, WoM A márka közösségi aktivitása és interakciója a fogyasztóival a közösségi média felületein (Facebook, Twitter, Youtube…) 14 AZ EGYES MÉDIATÍPUSOK A fizetett és birtokolt média ösztönözheti a megosztott médiát. A megosztott média ösztönözheti a szerzett médiát.

15 ROI A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN 15

16  USD direkt marketing levelekbe = 200 új ügyfél  7500 USD utcai plakátokba = 300 új ügyfél  0 USD =1800 új ügyfél 16 VAYNERCHUK BEFEKTETÉSEI

17  Infrastruktúra létesítése és előkészítése  Folyó költségek  Kampányköltségek  Kockázati tényezők A KÖLTSÉGEK 4 DIMENZIÓJA 17

18  Technológiai és hosting díjak  Reklám  Program beruházási költségei  Kreatív kialakítási költségek  Pontos termékköltségek  Teljesítés  Hűségprogramok  Személyzeti költségek KÖLTSÉGEK 18

19  Márkaismertség generálása  Potenciális vevők felkutatása  Opinion leaderek aktivizálása fogyasztói márka esetén 19 ROI HOZAM CÉLJAI ÉS SZÁMÍTÁSA

20 1.A stratégia kidolgozása és a célok kitűzése 2.A célközönség meghatározása 3.A kampány üzenetének kidolgozása és a beszélgetés tartalmának nyomon követése 4.A közösségi marketing kampánytaktikáinak végrehajtása 5.Közbenső mutatók és sikermérők meghatározása 6.Közösségi marketingkampányok végrehajtásának megfigyelése és menedzselése 7.Tényleges költségek mérése és nyomon követése, a ROI számítása 8.A siker vagy kudarc áttekintése, értékelése 20 KÖZÖSSÉGI MARKETINGSTRATÉGIA ÉS A ROI MÉRÉSÉNEK 8 LÉPÉSE

21  Fogyasztói etnocentrizmus erősítése a közösségi média eszközeivel  Egységes marketingkommunikációs kampány tervezése és végrehajtása  Folyamatos, interaktív párbeszéd a közösségi médián keresztül a fogyasztókkal és a szervezeti piacokkal JAVASLATOK 21

22 22 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!


Letölteni ppt "Dr. Varga Ákos Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék A KÖZÖSSÉGI AGRÁRMARKETING LEHETŐSÉGEI A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések