Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék"— Előadás másolata:

1 Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A gyakorlati képzések szerepe, lehetőségei a szociális munkás és szociálpolitikus képzésben Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

2 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
A gyakorlati képzés Szemeszter Szociális munka BA Szociális munka MA Szociálpolitika 1. Szakmai orientációs gyakorlat 3. ; 5. Önkéntes terepmunka kacsolódó szeminárium 4. Terepgyakorlat kapcsolódó szeminárium Terepgyakorlat kapcsolódó szeminárium 6. Modulgyakorlat Terep-előkészítő szeminárium 7. Terepgyakorlat kapcsolódó kurzusok TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

3 Szakmai orientációs gyakorlat
Betekintés: a szociális munka gyakorlatában megjelenő alapvető szociális feladatokat ellátó intézményrendszer működésébe, a szociális szakemberek munkájába, a kezelt problématerület makro- és mikroszintű sajátosságaiba a különböző nehézségekkel küzdő társadalmi csoportok és egyének életfeltételeiről, nehézségeiről, jellegzetes problémáiról. TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

4 Szakmai orientációs gyakorlat
Kurzus felépítése: Intézménylátogatás Feldolgozó szeminárium TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

5 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
Önkéntes terepmunka Terepmunka: hallgatói aktivitás egyéni érdeklődési terület Egyéni konzultáció TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

6 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
Modulgyakorlat A választott terület elmélyültebb megismerése A modul elméleti kurzusai során tanultak gyakorlati megtapasztalása megfigyelés Szakmai orientációs gyakorlat lebonyolításával analóg TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

7 A reflektív gyermekvédelmi modulgyakorlat (tervezet)
Új struktúra: aktivitás, elköteleződés erősítése Autonóm tanulás – projektmunka kiscsoportos formában Projekt monitorozás - reflexió Intézménylátogatás célzottá tétele (Portfólió) TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

8 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
Terepgyakorlat Az intenzív szakmai gyakorlat legalább egy féléven át végzett folyamatos, terepen folyó gyakorlatot jelent. A tereptanár közvetlen irányítása mellett végzett folyamatos, intenzív szakmai munka. Cél: a hallgató képessé váljon az elméleti, módszertani ismeretek, valamint a képzés során megszerzett új gyakorlati tapasztalatok integrálására; a hallgató sajátítsa el a megszerezhető gyakorlati kompetenciákat. TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

9 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
Terepgyakorlat BA A terepgyakorlathoz kapcsolódó kurzusok: Terepfeldolgozó szeminárium: szakmai munka egyéni konzultáció Szupervízió: szakmai személyiség TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

10 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
Terepgyakorlat MA A terepgyakorlathoz kapcsolódó kurzusok: Terepfeldolgozó szeminárium (Projekt és műhelymunka) TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

11 Reflektív gondolkodás fejlesztése
Megvalósulás: dialogikus formák: Mentorálás, esetmegbeszélés, ön- és csoport értékelés írásos formák: személyes fejlődési terv készítése, reflektív szövegelemzés kutatási projekt: Esetbemutatás (projekt) TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

12 „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”
Reflektivitás Híd az elmélet és a gyakorlat között. (Calderhead, 1994) „A zavaros szituációk világos helyzetté változhatnak.” (Dewey, 1951) A rutintól való elrugaszkodás (Szivák, 2010). TÁMOP – /2-C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században”

13 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék"

Hasonló előadás


Google Hirdetések