Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP-5.4.4-09/1-C-2009-0002.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP-5.4.4-09/1-C-2009-0002."— Előadás másolata:

1 A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C

2 2 Néhány szót magamról 45 éves villamosmérnök (BME)‏ 45 éves villamosmérnök (BME)‏ 1992 óta (18 év) főállásban atipikus képzések: távtanulás (KT, NyK, eT)‏ 1992 óta (18 év) főállásban atipikus képzések: távtanulás (KT, NyK, eT)‏ 1998-ig Fővárosi Oktatástechnológiai Központ 1998-ig Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Azóta BME TK, TFK, OIFK Azóta BME TK, TFK, OIFK

3 TK -> TFK -> OIFK 1997-ben alakult Távoktatási, e-learning (atipikus) képzésekre –oktatási projektek kezdeményezése és előkészítése, –a nyitott és távoktatás személyi, szakmai és tárgyi feltételei megteremtésének segítése, –nemzetközi együttműködésből, programokból származó feladatok elvégzése, kötelezettségek teljesítése, –kapcsolat kiépítése és tartása a nyitott és távoktatás felhasználóival, különösen a gazdaság képviselőivel, –információs tevékenység a nyitott és távoktatás elfogadottságának növelése, az egyetem e területein végzett tevékenységének megismertetése céljából, az egyetem felnőttképzési tevékenységének segítése, koordinálása –a felnőttképzésre vonatkozó jogszabályokból eredő egyetemi alapfeladatok ellátása, –az egyetem és az egyetemen szervezett felnőttképzési programok felnőttképzési akkreditációjának előkészítése, lebonyolítása, –az egyetemi felnőttképzési tevékenység információs, adminisztratív- igazgatási és módszertani támogatása. A Központ otthont ad az EDEN (European Distance and E-learning Network) titkárságának

4 1. példa: GPS - ZMNE

5 5 2. példa: BME REHAB

6 3. példa: KKK – Önálló lépések Célcsoport: munkanélküliek Bács-Kiskun megyében alacsony-középfokú végzettséggel Célcsoport: munkanélküliek Bács-Kiskun megyében alacsony-középfokú végzettséggel Cél: Önálló bevételt növelni Cél: Önálló bevételt növelni Képzési forma: Kötetlen tanulás Képzési forma: Kötetlen tanulás Megvalósulás: 50% kitelepült tréning, 50% önálló tanuás (távtanulás) óra Megvalósulás: 50% kitelepült tréning, 50% önálló tanuás (távtanulás) óra Négy kifejlesztett és kipróbált modul: Négy kifejlesztett és kipróbált modul: –Álláskeresés –Kisvállalkozás –Gyógynövénygyűjtés –Falusi túrizmus

7 Követi a felnőttképzés szabályait Tanulóbarát környezetet biztosít Tanulóbarát környezetet biztosít Tekintettel van a személyiségre Tekintettel van a személyiségre Épít a korábbi gyakorlatra Épít a korábbi gyakorlatra Figyel a tanulók igényeire Figyel a tanulók igényeire Megelégedéssel lehet befejezni Megelégedéssel lehet befejezni

8 Kötetlen és nyitott Épít az önálló tanulásra (nem a tanításra) Épít az önálló tanulásra (nem a tanításra) A képzésben jelentős szerepet kap az elektronikus tananyag A képzésben jelentős szerepet kap az elektronikus tananyag A tanyanyag moduláris, egyénre szabható, diagnosztikus (később) A tanyanyag moduláris, egyénre szabható, diagnosztikus (később) A folyamat rugalmas a helyszín, időpont és ütemezés tekintetében A folyamat rugalmas a helyszín, időpont és ütemezés tekintetében A képzés része a tutori közreműködés A képzés része a tutori közreműködés A kommunikáció IKT (főleg hálózati) eszközökre épül A kommunikáció IKT (főleg hálózati) eszközökre épül

9 A fejlesztés módszertanilag átgondolt Tanulócentrikusság elérhetőség esélyegyenlőség egyéni tanulási célok egyéni tanulási utak szolgáltató szemlélet a tanulói igények a tanulás élvezete Teljesítmény S-R elmélet kognitív elmélet taxonómiák projekt módszer csoport munka szerepjáték szimuláció kultúrák és konvergencia

10 10 Milyen legyen a tananyag? Egyénileg elsajátítható Egyénileg elsajátítható Önellenőrző Önellenőrző Elektronikus (off-line és on-line) segédletek Elektronikus (off-line és on-line) segédletek A jelenléti képzések, a tananyag és segédanyagok módszertanilag illeszkednek A jelenléti képzések, a tananyag és segédanyagok módszertanilag illeszkednek Lehetőleg tervezetten segítse a hallgatói kommunikációt. Lehetőleg tervezetten segítse a hallgatói kommunikációt.

11 Tananyagfejlesztés : Tanulástervezés A tervezett képzési idő 120 óra A képzés jellege: távoktatás: on-line egyéni tanulás A képzés módszere: –A tanulók egyéni tanulásra alkalmas munkatankönyvet és on-line tanulási útmutatót kapnak. –Az egyéni tanulás támogatása on- line tutori rendszerben történik.

12 Támogat: a tutor A tervezett képzési idő 45 óra A képzés jellege: blended A képzés módszere: –A tanulók egyéni tanulásra alkalmas on-line tananyaghoz férnek hozzá. –Az egyéni tanulás támogatása blended formában: on-line tutori rendszerben és egynapos jelenléti tréninggel történik.

13 13 Zarka Dénes BUDAPESTI MŰSZAKI EGYETEM MŰEGYETEMI OKTATÁSINNOVÁCIÓS ÉS FELNŐTTKÉPZÉSI KÖZPONT 1111 BUDAPEST, Egry József u. 1. E ép. Tel.: Fax:


Letölteni ppt "A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP-5.4.4-09/1-C-2009-0002."

Hasonló előadás


Google Hirdetések