Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Veszprém város közlekedési- és zöldfelület- rendszereinek a megújítása” Józsa Tamás Budapest, 2012. június 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Veszprém város közlekedési- és zöldfelület- rendszereinek a megújítása” Józsa Tamás Budapest, 2012. június 28."— Előadás másolata:

1 „Veszprém város közlekedési- és zöldfelület- rendszereinek a megújítása” Józsa Tamás Budapest, június 28.

2 Az energiaköltségek aránya a háztartások kiadásai között az Európai Uniós tagállamokban (%)

3 „Energiahatékony önkormányzati intézkedések Észtországtól Horvátországig” Az INTENSE projekt szakterületei : Közösségi jog harmonizációja Energiatakarékos tervezés Energiatakarékos műszaki megoldások és kivitelezés Holisztikus szemlélet Városi energiastratégia Az állampolgárok bevonása, kommunikáció

4 Veszprém a környezetvédelemre érzékeny közösségek mintavárosa és vezető szerepet tölt be Magyarországon a környezeti tudatosság, az újrahasznosítás és a környezeti innováció, valamint az energiatakarékosság területén ig 25%-kal csökkentjük a CO2 kibocsátást a város területén, 25 %-kal kevesebb energiát fogyasztunk a jelenlegihez képest és 20 %-ra emeljük a zöld energiák arányát a felhasználásban Következésképpen, Veszprém „zöld” várossá válik és intelligens megoldásokkal aknázza ki lehetőségeit. Veszprém város energiastratégiája, vízió és célok 2025-ig

5 ÁgazatKg/évKt/év% 1Kereskedelem, ipar: ,204 53% 2Háztartások: ,113 22% 3Közintézmények: ,501 2% 4Közvilágítás:1 1351,1 0% 5Közlekedés: ,3 23% A város évi teljes CO2 kibocsátása: 400, %

6 Veszprém város vállalt tematikus klímacéljai 2025-ig: Cél 1. A város energiaigényének 20 % -a megújuló energiákból kerül kielégítésre. Cél 2. Az épületállomány 70 %-a -a megújításra kerül energia- hatékonysági elvárások szerint. Cél 3. A város területén a legjobb energia- besorolású műszaki termékek kerülhetnek forgalomba és beszerelésre. Cél 4. A lakossági közlekedésben a megtett utak 35% -a a közösségi közlekedés igénybevételével történik. Az utazások 10% -a kerékpárral történik. A buszok átlag életkora 10 év alatt van. Cél 5. Az 1 főre jutó zöldfelület aránya 25 m 2, a várost összefüggő zöldsáv veszi körbe. Cél 6. Biztonságos ivóvízellátás, az esővíz 60 %-a hasznosításra kerül. Cél 7. A hulladék 10 % -a kerül lerakásra, a háztartási hulladék 50 % -a újrafelhasználásra kerül. Cél 8. A város területén árusított élelmiszerek 30 % -a a város 150 km-es körzetéből kerül a városba. Cél 9. Veszprém város legalább 2025-ig fenntartja tagságát a Covenant of Mayors európai szervezetében. Cél 10. Veszprém város folyamatosan tudatos klímapolitikát folytat és a költségvetésében a források folyamatosan emelkednek erre a célra.

7 Épület típusa Építési techn. Lakások száma (db) Energia fogyasztás (GJ) Megtakarítás (%) Panel Nem panel Felújítás előttFelúj. után X / , ,19 49% X / , ,94 61% X / , ,75 60% X /03 876,13 275,76 69% X /03 766,00 418,68 45% X / ,64 926,40 59% X / , ,23 56% X / , ,65 52% X / , ,47 44% X / , ,94 52% Megtakarítási potenciál a társasházaknál

8 Cél 2.: A társasházi épületek energia-racionalizálása Önkormányzati kampányok a tudatos fogyasztói magatartás érdekében: I. Teljes lakosság: Energetikai kiadványok TV film kampány a helyi médiában „Te szedd!” kampány Ökovásárok Autómentes nap Föld Napja rendezvény II. Iskolákban (KEOP pályázattal): (Csalán Egyesület és a Bakony-Balaton Központ) Energiatudatos fogyasztás program „Energiakommandó” Ökolábnyom iskolai foglalkozások

9 Cél 2.: Az önkormányzati épületek energia-racionalizálása : Becsült költség: Az önkormányzati épületek energia-takarékos felújítása 3,6 milliárd Ft-os beruházás (átlag évi 7%-os energiaár növekedés mellett). Becsült eredmény: A végrehajtása az önkormányzat részére 2025-ig megtérülő befektetés. Becsült hatás: A beruházások elmaradása mellett az energiára fordított önkormányzati kiadások évi 8 milliárd Ft-ra fognak növekedni2025-re, ugyanilyen körülmények között. (A évi költségvetés 28%-a!)

10 Cél 4. Vonzó közösségi közlekedés  A CO2 kibocsátás 23%-ért a közlekedés a felelős Veszprémben!  Ezek között a közösségi közlekedést választók és az autósok hozzájárulása a CO2 kibocsátáshoz: Egyéni (autóval): 6.765,503 kg/év Közösségi (helyi járattal): 0,257 kg/év KözlekedésKg/évKt/év% Tehergépkocsi Busz Személygépkocsi Összesen: ,331 23

11 Úthálózat modernizációs projektek:  Észak-déli közlekedési főtengely  Kelet-nyugati közlekedési  Intermodális csomópont Kihívások: Központosított úthálózat, túlterhelt belső felületek Kevés parkolóhely, elavult közlekedésirányítás Zöldsávok, védősövények hiánya Cél 4. Vonzó közösségi közlekedés

12 Veszprémben folyamatos a kerékpárút hálózat építése 2008: Házgyári út mentén a Kistó utcától a Henger utcáig terjedő szakaszon 592 m hosszúságban épült ki. 2009: Hivatásforgalmi kerékpárút épült a belvárostól a déli intézményterületig 2362 m hosszban. 2010: A „Séd-völgyben közös gyalog és kerékpárút 2300 m új út nyomvonala épült meg. 2011: A közlekedésbiztonsági kerékpárút a Kádártai fordulótól a József Attila utca Wartha V. utcai csomópontjáig, 4156 m szakaszban. 2012: A Budapest u. - Jutasi út körforgalmú csomópont gyalogos és kerékpáros aluljáró építéssel - kétoldali rámpa kialakításával - történik meg : o Észak- déli közlekedési tengely Budapest u. – Jutasi u.-i körforgalomtól Délre haladó szakaszának megvalósítása során 1000 m új kerékpárút jön létre. o A Veszprém - Nemesvámos önálló kerékpárút, 4100 m új út kerül kiépítésre. o A Veszprém - Márkó – Bánd önálló kerékpárút 6210 m új út kerül kiépítésre. o A belváros-rehabilitációs projekt: a Kossuth Lajos utca és a gyalogos kapcsolatainak a rehabilitációja során összesen m2 közterület komplex megújítása történik meg.

13 HU NER TOWN 300 projekt:  Konzorciumi partnerség a NER 300-as felhívására hektár felületű napkollektor erőmű létesítése 125 töltőállomás telepítése 3,5 mill. EUR = 10 mrd Ft beruházás Veszprémben 50 % NER 300 támogatás (EU) +50%-os állami és befektetői hozzájárulás. Cél 4. Vonzó közösségi közlekedés

14 „Kolostorok és kertek a veszprémi Vár tövében” kiemelt turisztikai vonzerőfejlesztés A projekt eredményei (2011): 12 hektár park rekonstrukció 1 országos jelentőségű műemlék 2 helyi védettségű műemlék 2,3 km sétány és kerékpárút 3 db játszótér, 1 sportpálya városi dísztó élőhely-revitalizáció

15 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "„Veszprém város közlekedési- és zöldfelület- rendszereinek a megújítása” Józsa Tamás Budapest, 2012. június 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések