Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Small Data-ból Big Information Vértes János. Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Small Data-ból Big Information Vértes János. Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?"— Előadás másolata:

1 Small Data-ból Big Information Vértes János

2 Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?

3 Mennyi adatot kéne logolni ahhoz, hogy minden kérdésre válaszolni tudjunk? Egy nagyságrenddel többet?

4 Két nagyságrenddel többet? (Minden nagyságrendváltozás hatalmas erőforrásigény!)

5 Ha annyi erőforrással gazdálkodunk, mint a templom egere, akkor többet ésszel, mint programozással

6 Köztes (SMART) megoldás: megrendelő által definiált naplózás: Custom logger

7 Adatkör 1 Tartalom URL, Címszavak, kulcsszavak, referrer címek stb. Adatkör 2 Kliens eszköz Típus (mobilnál!), op. rendszer, verzió, bővítmények stb. Adatkör 3 User DB User által megadott adatok, regisztációk, vevő-nyilvántartások Adatkör 4 Hirdetésre reag. Mire kattint, mi mennyire érdekli, post view action stb. Mit naplóz(hat)unk?

8 Tartalom fogyasztás Felhasználói adatbázis Mire lehet felhasználni ezeket az adatokat? Kliens számítógép Hirdetés- fogyasztás

9 CÉLZÁS Custom target hirdetések hatékonyságának növelése, a tartalomszolgáltató egyedi megoldásának implementálhatósága a hirdetéskiszolgáló rendszerbe.

10 MÉRÉS (STATISZTIKA) Custom logger A hirdetés kiszolgálás közben adatok gyűjthetők: az adott tartalomszolgáltatókat látogató vagy adott zónával, hirdetővel, kampánnyal „találkozó” felhasználókról (A tartalomszolgáltató visszajelzéseket kap a felületéről.)

11 PROFIL- ÉPÍTÉS B* (B* - ahol B=Behavioral) Az adatbázis alapú targetálás kiterjeszthető az adott oldalon túl a portfólióba tartozó más olyan oldalakra is, amelyeken az adatbázisba felvett felhasználó megfordul.

12 Custom target Custom logger B* = HATÉKONYSÁG = OKOS NAPLÓZÁS = KITERJESZTÉS

13 Small (Midle) Data Big Information Big Money Hirdetőnek Ügynökségnek Tartalomszolgáltatónak

14 Köszönöm a figyelmet! Szutor Ferenc Szűcs Liza Roczkó Zsuzsa Vértes János


Letölteni ppt "Small Data-ból Big Information Vértes János. Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések