Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből Dr. Horváth H. Attila 2012. 02. 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből Dr. Horváth H. Attila 2012. 02. 28."— Előadás másolata:

1 Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből Dr. Horváth H. Attila

2 A tanterv különböző értelmezései A tanterv mint dokumentum Hatáskörük szerint központi helyi kétpólusú A tartalom jellege szerint tananyag, ismeretközpontú tevékenység-, képességközpontú, teljesítmény-, követelményközpontú folyamatközpontú Műfaj szerint sillabusz tantervi rendszer curriculum alaptanterv A deklarált objektív tanterv szubjektív vetületei „lefordított tanterv” „elsajátított tanterv” „rejtett” tanterv

3 Az alaptanterv /”core-curriculum”/ Az oktatás központilag meghatározott, a személyiség- és képességfejlesztést szolgáló, mindenütt érvényesítendő központi tartalmának lényegét adja meg. Alapja – a taneszközök, az ellenőrzések, értékeléseknek; – a helyi, iskolai tantervek kialakításának.

4 Két ttv. típus összehasonlítása (Báthory, 1997:170.)

5 Újabb tendenciák Kétpólusú modellben – Tantervek szerepváltozása (megalapozzák a fő tényezők közötti együttműködést; a tartalmi szabályozási rendszer középpontjában: az alaptanterv) – Az „egyénre szabhatóság” szempontja – A tanulási tartalom szélesebb folyamatba illeszkedése (formális, nem formális, informális tanulás) – Tudástartalmak, ismeretanyagok integrációja

6 Tantervi vetületek deklarált tanterv „lefordított tanterv” „elsajátított tanterv” „rejtett tanterv” D L E R

7

8


Letölteni ppt "Tantervek összehasonlítása gyakorlati megközelítésből Dr. Horváth H. Attila 2012. 02. 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések