Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E L A S S Y S C O N S U L T I N G. IT RENDSZEREK TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSE ÉS TELJESÍTMÉNYTERVEZÉSE.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E L A S S Y S C O N S U L T I N G. IT RENDSZEREK TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSE ÉS TELJESÍTMÉNYTERVEZÉSE."— Előadás másolata:

1 E L A S S Y S C O N S U L T I N G

2 IT RENDSZEREK TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSE ÉS TELJESÍTMÉNYTERVEZÉSE

3 Alapkérdések IT rendszerek teljesítménye: értékelés, tervezés A szimuláció és a rendszer-teljesítmény Az IMINET rendszer Ha vásárolni akarunk valamit: ajánlatok Beruházás: nem ilyen lovat akartam… Baj van a rendszerrel: szűk keresztmetszetek Magasak a fejlesztési költségek Vajon működik-e? – extrém helyzetek Vajon elegendők-e az erőforrások új szolgáltatásunkhoz?

4 Stratégiai tervezés és üzleti tervezés-támogatás Üzemeltetés-támogatás Az eredmények felhasználása Stratégiai szint Taktikai szint Operatív szint Rendszertervezés-támogatás

5 A modellekkel elérhető előnyök Stratégiai szint Taktikai szint Operatív szint IT stratégia terv trendekre építve Katasztrófa tervek modelljei Beruházás tervezés-támogatás, kockázat csökkentés IT változás menedzsment Erőforrások optimális allokálása Tartalék optimalizálás Költségcsökkentés Optimális konfigurációk beállítása Rendelkezésre állás prognózis Extrém helyzetek kezelése

6 A modellezés technológiája: outputok Előkészítés Szimuláció ImplementációKiértékelés Speciális modellek Statisztikák Korrekciós tervek Eredményfájlok Általános modellek

7 Az IMINET modellek és jellemzőik A diszkrét, esemény vezérelt számítógépes modellekkel lejátszhatók az IT rendszerek folyamatai. Lehetőség van a hardver, a szoftver és a felhasználók viselkedésének modellezésére. A modellekben lehetséges, a valós folyamatok „visszajátszása” és elképzelt folyamatok beillesztése. A modellek rendszer teljes életciklusa alatt használhatók. Rendszeres alkalmazásuk folyamatosan termel hozzáadott értéket.

8 Az IMINET modellek és jellemzőik Különösen jelentős a „what-if” szcenáriók lejátszásának lehetősége: amikor még nem létezik a vizsgálandó rendszer amikor a mérés költséges, vagy nem kivitelezhető (pl. extrém helyzetek, katasztrófa szituációk, stb.). A modellek futtatásakor a következő lehetőségeink vannak: programozhatjuk a gyűjtendő jellemzőket, a gyakoriságot, az időtartamot,a helyszínt változtathatjuk a rendszer terhelésének mértékét megváltoztathatjuk a rendszer topológiáját

9 A modellezés technológiája Előkészítés Szimuláció ImplementációKiértékelés Céldefiniálás Adatgyűjtés Elemzés Korrekciós-terv Bevezetés Elemzések Következtetések Javaslatok Modellkészítés Verifikálás Futtatások (What-if)

10 Előkészítés Céldefiniálás, adatgyűjtés, elemzés

11 Előkészítés Céldefiniálás, adatgyűjtés, elemzés 28_1930_0031_05 Nap_Óra Átvitt adatmennyiség óránkéti átlaga (byte)

12 Előkészítés Céldefiniálás, adatgyűjtés, elemzés

13 Előkészítés Céldefiniálás, adatgyűjtés, elemzés BANK hívások átlaga/maximuma óránkénti bontásban (2002 június) 90 100 110 120 130 140 150 01_0001_2302_2203_2104_2005_1906_1807_1708_1609_1510_1411_1312_1213_1114_1015_0916_0817_0718_0619_0520_0421_0322_0223_0124_0024_2325_2226_2127_2028_1929_1830_1731_16 Nap_Óra Fennálló hívások (db) Maximum Átlag

14 A modellezés technológiája Előkészítés Szimuláció ImplementációKiértékelés Céldefiniálás Adatgyűjtés Elemzés Korrekciós-terv Bevezetés Elemzések Következtetések Javaslatok Modellkészítés Verifikálás Futtatások (What-if)

15 Szimuláció Modellkészítés, verifikálás,

16 Szimuláció „What-if „ szcenáriók

17 Részmodellek

18

19

20

21 Bankfiók szimuláció Változók AzonosítóÁtlagMinimumMaximumMegfigyelések Banki ügyintéző sorban állás ideje23,683079,00731 Autós ügyintéző sorban állás ideje13,80104122 ATM sorban állás ideje3,298015,75926 ATM használati idő21,0817,22229,41225 Banki ügyintéző foglaltsági ideje56,2112,751108,5729 Autós ügyintéző foglaltsági ideje41,88125,88271,70720 Diszkrét változók AzonosítóÁtlagMinimumMaximumVégső érték Autós ügyintéző elérhető1111 Banki ügyintéző elérhető2222 ATM elérhető1111 Autós ügyintéző foglalt0,85958011 Banki ügyintéző foglalt1,6773022 ATM foglalt0,69169011 Sorban állók száma az autós ügyintézőnél0,72295030 Sorban állók száma a banki ügyintézőnél1,748050 Sorban állók száma az ATM-nél0,20417020

22 A modellezés technológiája Előkészítés Szimuláció ImplementációKiértékelés Céldefiniálás Adatgyűjtés Elemzés Korrekciós-terv Bevezetés Elemzések Következtetések Javaslatok Modellkészítés Verifikálás Futtatások (What-if)

23 Kiértékelés Elemzések, következtetések, javaslatok

24 Kiértékelés Elemzések, következtetések, javaslatok

25 Kiértékelés Elemzések, következtetések, javaslatok

26 Kiértékelés Elemzések, következtetések, javaslatok

27 A modellezés technológiája Előkészítés Szimuláció ImplementációKiértékelés Céldefiniálás Adatgyűjtés Elemzés Korrekciós-terv Bevezetés Elemzések Következtetések Javaslatok Modellkészítés Verifikálás Futtatások (What-if)

28 Implementáció A korrekciós tervezés és a bevezetés támogatása modellezéssel Korrekciós terv-változatok készítése Eszközök kiválasztása A bevezetés tervezése funkcionális szempontok költség szempontok

29 Szűk keresztmetszetek felderítése

30

31

32 Rendszer-teljesítmény optimalizálás

33

34

35

36 Átkapcsolási vizsgálatok

37

38

39 gyakoriság átkapcsolási idő

40 Átkapcsolási vizsgálatok átkapcsolási idő gyakoriság


Letölteni ppt "E L A S S Y S C O N S U L T I N G. IT RENDSZEREK TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSE ÉS TELJESÍTMÉNYTERVEZÉSE."

Hasonló előadás


Google Hirdetések