Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések 2012. május 18. Szabóné Varga Valéria Főigazgató-helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések 2012. május 18. Szabóné Varga Valéria Főigazgató-helyettes."— Előadás másolata:

1 Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések május 18. Szabóné Varga Valéria Főigazgató-helyettes

2 A szociális ágazat korszerűsítésének fő területei Szolgáltatás nyújtás részletes adminisztrációja Igénybevett szolgáltatások nyilvántartása Kitől: Szervezet Ki: Személy (ellátott) Mit: Szolgáltatás 2. Szociális Regiszter 1. Tevékenység adminisztráció 4. Ellenőrzéstámogatás Ügyféltörzs 3. Működési engedélyezése Egységes szolgáltatásj egyzék Kom- muni- káció 5. Szociális Ágazati Portál

3 KENYSZI rendszer fő funkciói, jellemzői 3  Szociális Regiszter-en alapuló intézményi törzsadat-nyilvántartás  E-képviselő és adatszolgáltató felhasználók karbantartása  Központi igénybevevői nyilvántartás  Megállapodások és határozatok rögzítése  Napi igénybevétel rögzítése  Igénybevétel egyediségének ellenőrzése (ütközés jelzése)  Önellenőrzés

4 A KENYSZI rendszer használatának jelenlegi adatai – május  Nyilvántartott fenntartók száma (a Szociális Regiszterből átvett adat, nem minden fenntartónak van jelentési kötelezettsége):  E-képviselővel még nem rendelkező fenntartók száma: 695  A rendszerben nyilvántartott összes adatrögzítő munkatárs száma:  Rendszerben lévő igénybevevők száma:  Rendszerben lévő igénybevételek (megállapodások, határozatok) száma:

5 A KENYSZI Rendszer működésének tapasztalatai – az NRSZH válaszai 5  Felhasználók támogatása: Felhasználói kézikönyvek, oktató videók, GYIK Call center, valamint központi ügyfélszolgálat működik.  Megvalósult szakmai fejlesztések: TAJ probléma bejelentő felület működik (legnagyobb esetszámú hibabejelentés, a TAJ módosítására az NRSZH-nak nincs jogszabályi felhatalmazása, a hiba javításához szükséges információt szolgáltatja.) Igénybevételi adatok összesítésének lehetősége napi szinten az igénybevételi naplóban,

6 A KENYSZI Rendszer működésének tapasztalatai – az NRSZH válaszai II. 6  Megvalósult szakmai fejlesztések: Ütköző szolgáltatások számának csökkentése, az ütköző szolgáltatás típusának megjelenítése, Önellenőrzés funkció bevezetése, Normatívát befolyásoló szolgáltatási tényezők rögzítésének lehetősége, Az Szt. által megengedett esetekben (nappali melegedő, éjjeli menedékhely) csökkentett adattartalom lehetősége), Hajléktalan ellátott esetében település szintű lakcím rögzítésének lehetősége.

7 A KENYSZI Rendszer működésének tapasztalatai – az NRSZH válaszai III. 7  Megvalósult szakmai fejlesztések: Gyors feltöltésre lehetőség migrációs tábla alkalmazásával, Interfész kapcsolaton keresztüli adatfeltöltési lehetőség egyedi fejlesztésű nyilvántartó programokból. Felhasználást segítő funkciók fejlesztése: o Utolsó keresett, rögzített tétel megőrzése, betöltése.

8 KENYSZI Rendszer – folyamatban lévő fejlesztések 8  A Rendszer átfogó fejlesztése alapján új változat lesz elérhető május végétől: Szolgáltatások elnevezések módosulnak, ezzel elhárulnak a gyermekvédelmi szakellátások területén fennálló adatszolgáltatási akadályok, A támogató szolgáltatáson belül a szállítás és a személyi segítés külön-külön (egyidőben) rögzíthetővé válik.

9 KENYSZI rendszer – tervek a továbbfejlesztésre 9  Területi irodák, ellátottak számára nyitva álló helyiségek szerinti adatszolgáltatás lehetőségének megteremtése,  Riport funkciók fejlesztése: Fenntartói lekérdezések (statisztikai célú), Adatszolgáltatói lekérdezések adott szolgáltatásnyújtási helyre, Ágazati lekérdezések (NRSZH, statisztikai célú).

10 Egyéb felmerült kérdés – étkezetés nappali ellátás ütközése 10  Számos felhasználó problémaként jelezte, hogy a nappali ellátás és az étkeztetés szolgáltatások ütköznek. Ezzel szemben a Magyarország évi központi költségvetéséről szóló évi. CLXXXVIII. 3. számú melléklete szerint a szociális étkeztetésre és a nappali intézményi ellátásra azonos időszakban, ugyanazon ellátottra normatív hozzájárulás nem igényelhető. Kivétel: idősek nappali ellátása Az Szt. 65/F. (1) c) pontja szerint a nappali ellátás – ide nem értve az idős személyeket – magában foglalja az igény szerinti napközbeni étkeztetés biztosítását.

11 Napi jelentési kötelezettség a családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás esetén 11  A hatályos jogi szabályozás szerint kizárólag arra az igénybevevőre kell jelenteni, akivel nem egyszeri, hanem folyamatos gondozás valósul meg. A napi jelentés kezdő napja a gondozás kezdő napja.  Folyamatos jelentési kötelezettség van a gondozás kezdő napjától.  Kivétel: ha a gondozás az első interjú kapcsán tett intézkedéssel lezárható, akkor nem kell nyilvántartásba venni az igénybevevőt.  A gyermekvédelmi szakellátásban levő gyermek esetén a gyermek az igénybevevő/ügyfél, függetlenül attól, hogy a gyermekjóléti szolgáltatás munkatársa a szülővel áll kapcsolatban.  A válsághelyzetben levő várandós anya gondozása esetén a gyermekjóléti szolgálat az anya adataival jelent, majd a gyermek megszületését követően a gyermek adataival jelent.

12 12 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségek: Call Center:


Letölteni ppt "Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések 2012. május 18. Szabóné Varga Valéria Főigazgató-helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések