Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 09. 15. Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai Dr. Almássy Kornél FKF Zrt. közútfenntartási ágazati igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 09. 15. Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai Dr. Almássy Kornél FKF Zrt. közútfenntartási ágazati igazgató."— Előadás másolata:

1 Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai Dr. Almássy Kornél FKF Zrt. közútfenntartási ágazati igazgató

2 TARTALOMJEGYZÉK Rendelkezésre álló hálózat Forgalmi teljesítmények Meglévő infrastruktúra ITS fejlesztések uniós programja CITY LOGISZTIKA és közúti kapcsolatai

3 A FŐVÁROS ÚTHÁLÓZATA ÉS CSOMÓPONTJAI

4 KÖZÚTI FUTÁSTELJESÍTMÉNYEK munkanapi közelítő adatok* Gépjárművekre SZEMÉLYGÉPKOCSI TEHERFORGALOM AUTÓBUSZOK KERÉKPÁROSOK napi (becsült) * Az adatokat a FŐMTERV-nek –Takács Miklós úr által rendelkezésünkre bocsátott információiból származtattuk.

5 Budapest izochrón térképe (reggeli csúcsforgalmi szituáció)

6 FORGALOMÁRAMLÁST BEFOLYÁSOLÓ HELYZETEK 4500 db út- közműbontás évente, Csúcsforgalmi óránként 1 db személyi sérüléses baleset, Napi db egyéb forgalmi zavar (műszaki hiba, szabálytalanság, koccanás, stb.)

7 A központi forgalomirányítás által lefedett terület

8 Forgalomfigyelő rendszer által lefedett terület

9 Az Uniós EasyWay programjában kitűzött célok 2020-ig 25%-al a csökkenteni kell a halálos balesetek számát 25%-al csökkenjen a torlódás 10%-al mérsékelni kell a környezetterhelést

10 EasyWay-II. A fővárosi forgalomirányító központ közlekedési portáljának létrehozása A fővárosi forgalomirányítás hardver- és szoftver fejlesztése, adaptív forgalomirányítás kiterjesztése Közlekedési monitoring rendszer, forgalmi modellezés fejlesztése Teherforgalmi behajtás-korlátozás Fővárosi ITS masterplan

11 A megvalósítás – térképi ábrázolás Az ábrán látható 4 db FCD-pilot útszakasz: 2 db a Róbert Károly körúton, 2 db az M3 autópálya bevezető szakaszán. A sebességadatok 90 mp-enként kerülnek frissítésre a digitális térképen mivel 90 mp-enként érkeznek be az adatkonverziót végző szerverről.

12 TÁVLATI KÖZPONT-STRUKTÚRA ADAPTIV IRÁNYÍTÁSSAL, UTAZÁSBEFOLYÁSOLÁSSAL Áttekintés Jelentés menedzsment Egyéni közl. (IV) Tömeg közl. (ÖV) Parkolás Események Elkorlátozások Üzemi jelentések Adatbázis Vizualizálás, kezelés Stratégiai- modul AVM Parkolás irányítás Forg. ir. Számítógép saját detektorokkal Stratégiai detektorok Bemenetek Standard-illesztők, Illetve speciális-konverterek Autópálya irányítás Forgalmi zavarok OCIT vevő egység Parkolásmenedzsment Mérési értékek feldolgozása Info-táblavezérlés Stratégiák, forgalmi szituációk, prognózisok RDS / TMC, DAB, Fax / Internet, WAP, Videotext, Tartalom és szerviz szolgáltatók Adatok a kezelők és tervezők részére Kimenetek Standard-illesztők, Illetve speciális-konverterek Info-táblák Útvonalajánlások Stratégiai előnyök alrendszereknek Stratégiai ajánlások alrendszereknek

13 Áttekintő rendszervázlat, a továbbfejlesztés lehetősége

14 A megvalósítás – térképi ábrázolás Az egyes járműsebességekhez mérőhelyenként (MQ) külön-külön paraméterezhető a térképen megjelenő útszakaszok színezése. Ez az ábra az eredeti (default) beállításokat szemlélteti.

15 Diszpécseri munkahely jelenleg

16 Az új forgalmi operátori szolgálat munkahelye

17 CITY LOGISZTIKAI VONATKOZÁSOK

18

19

20

21 Dr. Almássy Kornél közútfenntartási ágazati igazgató


Letölteni ppt "2014. 09. 15. Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai Dr. Almássy Kornél FKF Zrt. közútfenntartási ágazati igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések