Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulás sokfélesége Kutatás a felnőttkori tanulás indítékairól és akadályairól Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulás sokfélesége Kutatás a felnőttkori tanulás indítékairól és akadályairól Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009."— Előadás másolata:

1 A tanulás sokfélesége Kutatás a felnőttkori tanulás indítékairól és akadályairól Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.

2

3 A döntéshozók, munkaadók, felnőttképzési ellátók a tanulás különböző formáiról A legfontosabb munkavállalói képességek és azok elsajátítási módja A munkakörök ellátásához szükséges kompetenciák és a tanulás A demokratikus állampolgári képességek és a tanulás Együttműködési prioritások A fejlesztés fő irányai Javaslatok a tanulási formák fejlesztésére Óvatosság a paradigmaváltásban

4 A kutatások következtetései és ajánlások 4.1. A kutatási célok teljesülése A kutatási tervben megfogalmazott hipotézisek és azok igazolása A várható eredmények 4.2. A tanulás társadalmi hátterére vonatkozó adatok összefüggései; következtetések 4.3. Javaslat a társadalmi háttér további kutatásának fő szempontjaira 4.4. A tanulás-felfogás jellemzői 4.5. A nem formális tanulás-elismerés tapasztalatai, tanulási motiváció 4.6. A további kutatás és fejlesztés szükségessége és irányai 4.7. Javaslatok a legfontosabb teendőkre

5 I.

6 Javaslatok a legfontosabb teendőkre Intézményrendszerünk súlyos elmaradottságban szenved Retorika helyett a megvalósítás konkrét szabályozórendszerére van szükség Jelentős és átfogó, központi kutatási-fejlesztési programot kell megvalósítani A műhelyek szakmai és tudományos versenye és együttműködése A felnőttképzési szakemberek felkészítésére van szükség e szolgáltatás és munkakör ellátásában Publikációs program, nemzetközi együttműködés Az oktatás, képzés, nevelés, művelődés valamennyi szektora és szintje kell összefogjon és országosan koordinált program kell

7 Javaslat népfőiskolák szerepére A nem-formális, informális tanulás elismertetésében A népfőiskolák eleve nem-formális felnőttképzési intézmények A társadalmi szervezetek különleges szerepet játszanak a társadalmi kompetenciák elsajátíttatásában Alapkészségek, alapvető és kulcs kompetenciák fejlesztése, elismertetése Alacsony iskolázottságú és hátrányos helyzetű csoportok segítése a középpontban

8

9 További információk: Magyar Népfőiskolai Társaság Európai Felnőttképzési Szövetség Közép-Kelet Európai Irodája Európai Felnőttképzési Szövetség Sz. Tóth János PhD MNT, 1077 Budapest Wesselényi u. 13 II/5 Tel.: Fax:

10


Letölteni ppt "A tanulás sokfélesége Kutatás a felnőttkori tanulás indítékairól és akadályairól Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések