Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Stratégiaalkotást támogató kutatások 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Stratégiaalkotást támogató kutatások 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch1."— Előadás másolata:

1 Stratégiaalkotást támogató kutatások 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch1

2 Business Solutions Report 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch2

3 Business Solutions Report 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch3 A Business Solutions Report a BellResearch legújabb piacelemzése az e-gazdaságról Öt fókuszterület szakértői elemzése, nemzetközi környezetbe illesztve Közel 800 hazai vállalat stratégiai-üzleti vezetőjének bevonásával – értékes insightot ad az őket megcélzó kínálati oldalnak, – másrészt bemutatja a vállalati döntéshozóknak, hogyan érhető el hatékonyság és versenyképesség üzleti alkalmazásokkal moduláris felépítésű, átfogó munka, könnyen értelmezhető és azonnal alkalmazható Az adatfelvétel készült 2009 novemberében

4 Előnyök a kínálati oldalnak 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch4 Átfogó helyzetelemzés: infokommunikációs felkészültség, piac fejlettsége, a legelterjedtebb infokom megoldások, a vállalati folyamatok informatizáltsága, készenlét új technológiák bevezetésére Pontos targetálás: az e-megoldások elterjedtsége, hol várható további fejlesztés, vagy teljesen új infokom-megoldások bevezetése Vevőorientált termékfejlesztés: vevői igények és elvárások Értékesítési érvek: üzleti döntéshozók meggyőzése, megfelelő megoldás/beszállító kiválasztása, megfelelő garancia, biztonság Megalapozott tervezés: piacméret, potenciális vásárlók, mire alapozható az üzleti terv Válság-hatáselemzés: cégek reakciói, fejlesztés, beruházás, mint az előre menekülés eszköze

5 Előnyök a keresleti oldalnak 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch5 Benchmarking: korszerű, versenyképes-e a cég, beruházás időszerűsége, fejlesztendő üzleti folyamatok,támogatás infokom technológiákkal Sikertényezők/-kritériumok: sikeres infokom bevezetések feltételrendszere, a megfelelő szállító és megoldás kiválasztásához, az implementációhoz vezető út Bevált gyakorlatok: az új technológiákat már alkalmazó cégeknél – a belső folyamatok és csoportmunka hatékonyságának növekedése, – új kommunikációs, értékesítési és ügyfélkezelési csatornák nyitása, kombinálása, – többletbevétel generálása, működési költségek lefaragása, – vezetői információs rendszerek kiváltása és/vagy összekapcsolása – stb. Pénzügyi tervezés: a különböző e-megoldások bevezetési és üzemeltetési költségei, megtérülés Válságkezelés: az infokom-fejlesztések, mint a hatékonyság növelésének, az előremenekülésnek eszközei

6 Üzleti kihívások és tervezés 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch6

7 Ügyfélkör és jövedelmezőség Mintegy 31-32 ezer hazai vállalkozás a B2B, 19-20 ezer a B2A, 21-22 ezer a lakossági piacon [is] működik Az intézményi piacot leginkább a kisvállalkozások [57%], míg legkisebb részben a nagyvállalatok [46%] célozzák. A szegmentálódás karakteresebb a B2C piacon: a kisvállalatok kétharmad része, a nagyvállalatok mindössze 41%-a áll kapcsolatban a lakossággal A nagyvállalatokra jellemzőbb, hogy csak egy célpiacot céloznak: 46% csupán B2B, ahol a teljes bevétel kétharmada realizálódik A cégek bevételének 14%-a származik külföldről; a nagyvállalatok körében ez 38%, a közép- és kisvállalatok esetében 21%, ill. 11%. Vállalatuk termékeivel, szolgáltatásaival milyen célcsoportokat szolgál ki? Bázis: összes 10+ vállalat Vállalatok adózás utáni eredmény szerinti megoszlása 2008- ban Bázis: összes 10+ vállalat 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch7

8 Beruházások, banki hitelek A 2008-as évben még bővülő, fejlődő, a jövőbe bátran tekintő vállalatokat látunk; beruházást főként a nagyobb vállalatok végeztek, a kisebb cégek korlátozottan Leggyakrabban az alaptevékenységet támogató infrastruktúrát fejlesztették [27%], minden ötödik- hatodik cég modernizálta az infokommunikációs rendszereit A beruházást végző cégek körére szűkítve 9,92%-os az átlagos beruházási hányad; a nagyobb vállalatokra jellemző A bankhitelek leginkább az 50-249 főt foglalkoztató, közepes méretű vállalkozások körében elterjedtek - a mikrovállalatok alig; a legkisebb és a legnagyobb cégek működnek hitel nélkül Jelentősebb fejlesztések, beruházások 2008-ban Bázis: összes 10+ vállalat Bankhitellel rendelkező vállalatok 2008-ban Bázis: összes 10+ vállalat 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch8

9 Válság: ágazati érintettség A cégek nagyobbik része [86%] érzékelte a válság hatását az iparágában; a nagyobb vállalatok [>1 milliárd árbevételt meghaladó] kevéssé tartják megrendítőnek A gazdasági nehézségek elsőként jellemzően az autóiparban csapódnak le, amit az építőipar követ; a kereskedelem a válság másodlagos áldozata: a visszafogott fogyasztás, a reáliák csökkenő piaca a kereskedőknél koncentráltabban jelentkezik A kisebb létszámú [20 fő alatti] cégek is kritikusabb helyzetben vannak Az elbocsátásokkal a nagyvállalatok vezetnek, de összességében közel kétötödük érintett vagy az lesz 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch9 A válság hatása az iparágra Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem érinti”, 5=„nagyon komolyan érinti” Bázis: összes 10+ vállalat A válság hatására létszámot csökkentett vagy azt tervező vállalatok aránya Bázis: összes 10+ vállalat

10 Válság: hatása a vállalatra A válság árbevételre gyakorolt hatása hasonló valamennyi szegmensben; a nagyvállalatok körében több volt a „titkolózó” Az overall hatásban azonban már nagyobb a szórás: a nagy- és még inkább a közepes vállalkozások kevésbé sínylették meg a válságot 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch10 A válság hatása az árbevételre Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem érinti”, 5=„nagyon komolyan érinti” Bázis: összes 10+ vállalat A válság hatása a vállalatra összességében Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem érinti”, 5=„nagyon komolyan érinti” Bázis: összes 10+ vállalat

11 Válság: az infokommunikáció helye Az üzleti döntéshozók kevesebb, a műszaki döntéshozók több mint fele szerint az infokommunikáció a vállalati hatékonyság fontos tényezője A nagy- és közepes vállalatoknál ebben nagyobb a konszenzus, mint a kicsiknél A válság hatására a távközlés és informatika a vállalatok egyhetedében felértékelődik; csak kis hányadában csökken a jelentősége 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch11 Az ICT, mint a vállalati hatékonyságot növelő tényező, TOP% Skálás kérdés, 1=„egyáltalán nem”, 5=„határozottan” Bázis: összes 10+ vállalat A válság hatása az ICT vállalati szerepére és súlyára Bázis: összes 10+ vállalat

12 Válság: az ICT-költések alakulása Mind 2009-ben, mind 2010-ben a vállalatok háromnegyede, illetve kétharmada a 2008-as költési szinten marad A pesszimizmus 2009-re kissé magasabbnak tűnik, mint 2010-re 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch12 Az ICT-kiadások várható nagysága 2009-ben Bázis: összes 10+ vállalat Az ICT-kiadások várható nagysága 2010-ben Bázis: összes 10+ vállalat

13 Üzleti kihívások és tervezés 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch13


Letölteni ppt "Stratégiaalkotást támogató kutatások 2010.05.03.Sugár Mihály / BellResearch1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések