Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Török Szabolcs tankerületi igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Székesfehérvári Tankerülete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Török Szabolcs tankerületi igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Székesfehérvári Tankerülete."— Előadás másolata:

1 Török Szabolcs tankerületi igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Székesfehérvári Tankerülete

2 A PROGRAM CÉLJA Az általános iskolák 1-6. évfolyamos tanulóival megkedveltesse a zöldségeket, gyümölcsöket, ezáltal hosszú távon emelje a korosztály zöldség-, gyümölcsfogyasztását, így hozzájáruljon az egészséges táplálkozási szokások kialakulásához, valamint a túlsúlyosság és az elhízás elleni küzdelemhez.

3 Kibővített célcsoporttal folytatódott a program, hiszen ettől a tanévtől az alsó tagozatosok mellett az általános iskolák 5-6. évfolyamán tanuló gyermekek is részt vehetnek a programban. 2013/2014. tanévtől kezdve az iskolagyümölcs-programban való részvételhez szükséges megállapodásokat nem a köznevelési intézményeknek, hanem az intézmények fenntartóinak kellett megkötni a szállítókkal. JOGSZABÁLYI HÁTTÉR LÉNYEGES VÁLTOZÁSOK a 2013/2014-es tanévben

4 A megállapodás megkötése a szállítóval. Felelősség vállalás egyes kísérő intézkedések végrehajtásáért. Könyvelés. (pénzforgalom nélküli) Minőségi kifogás esetén az MVH értesítése. Közreműködés a program helyszíni ellenőrzése során. Kérésre közreműködés a program értékelésében. FELADATOK: FENNTARTÓ

5 A termék átvétele, átmeneti tárolása a tanulóknak való kiosztásig. A termék kiosztása a tanulóknak (a közétkeztetéstől eltérő időpontban). Legalább két kísérő intézkedés végrehajtásában való közreműködés. Plakát elhelyezése a főbejáratnál. FELADATOK: ISKOLA

6 Nyilvántartás vezetése (a programban és a kísérő intézkedésben résztvevő tanulók számáról és a kiosztott termék mennyiségéről), a nyilvántartásokat 5 évig meg kell őrizni. Selejtezési jegyzőkönyv vezetése. Minőségi kifogás esetén jegyzőkönyv felvétele. Közreműködés a program helyszíni ellenőrzése során. Kérésre közreműködés a program értékelésében. FELADATOK: ISKOLA

7 A termék kiszállítása és átadása a köznevelési intézménynek (legalább heti egyszeri szállítás). Legalább két kísérő intézkedés vállalása(önállóan, vagy az intézménnyel közösen - megállapodás alapján). Kommunikáció (plakát elkészíttetése és átadása a köznevelési intézménynek). FELADATOK: SZÁLLÍTÓ

8 TankerületÖssze s iskola Résztve vő iskola Bicskei 99 Dunaújvárosi 176 Enyingi 33 Gárdonyi 44 Martonvásári 76 Móri 66 Polgárdi 77 Sárbogárdi 125 Székesfehérv ári 2622 Összesen % 35 % 100 % 86 % 100 % 42 % 85 % 100 % 75 % A programban résztvevő iskolák aránya

9 TankerületÖsszes 1-6. évf. Résztvevő 1-6. évf. Bicskei 1897 Dunaújvárosi Enyingi 586 Gárdonyi 1300 Martonvásári Móri 1842 Polgárdi 1038 Sárbogárdi Székesfehérvári Összesen % 65 % 100 % 93 % 100 % 80 % 86 % 85 % A programban résztvevő tanulók aránya

10 SZÁLLÍTÓK ÁLTAL VÁLLALT KÍSÉRŐ INTÉZKEDÉSEK Megyei szinten 5 termelő szállítja a programban résztvevő intézményeknek a gyümölcsöt. Közülük 2 termelő három tevékenységet vállalt be, 3 termelő pedig kettőt. A vállalások megoszlása: Interaktív honlap létrehozása3 Tanulmányutak termelőkhöz0 Oktatási segédanyag készítése3 Oktatási tevékenység0 Versenyek, pályázatok kiírása, szervezése, azok jutalmazása 4 Kóstoltatás (legalább 4 féle gyümölcs és zöldség) 2

11 A PROGRAM MEGVALÓSULÁSÁNAK TAPASZTALATAI Az iskolák részvételi motivációi: Az egészséges táplálkozási szokások, illetve a rendszeres gyümölcsfogyasztás gyerekek közötti elterjesztése, és a hátrányos helyzetű gyerekek gyümölcsfogyasztásának javítása. Fontos szempont, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek számára jelentős részben az iskolagyümölcs-program biztosítja a napi gyümölcsfogyasztást. Az idei tanévtől a kiszélesedett a célcsoport korosztálya (1-6. évfolyam), amelyet az intézményekben egyértelműen örömmel fogadtak. A programban résztvevő partnerek (fenntartó – szállító – intézmény) között jó munkakapcsolat és partneri kommunikáció zajlik. A program keretében elfogyasztott gyümölcs egyértelműen növeli a gyerekek gyümölcsfogyasztását. Az adminisztrációs (nyilvántartás, átvétel, selejtezés) és szervezési feladatok (kiosztás) terhek az iskolában megnövekedtek.

12 A PROGRAM lehetséges fejlesztési területei A KÍSÉRŐ INTÉZKEDÉSEK ANYAGI TÁMOGATÁSA a jobb ellenőrizhetőség és a program hatékonyságának növelése céljából. nagyobb költségráfordítás, tartalmasabb programok. A SZÜLŐK AKTÍV BEVONÁSA AZ ISKOLAGYÜMÖLCS-PROGRAMBA A gyerekek táplálkozási szokásainak formálása nem nélkülözheti az otthoni környezet, a család támogatását és adott esetben az otthoni zöldség‐, és gyümölcsfogyasztási szokások változását. a szülők tájékoztatása, ismereteik bővítése a programban (pl. a kísérő intézkedésekben történő aktív bevonásuk). AZ ISKOLAGYÜMÖLCS-PROGRAM ÖSSZEHANGOLÁSA MÁS, AZ EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁST ÉS HELYES EGÉSZSÉGMAGATARTÁST CÉLZÓ PROGRAMOKKAL, INTÉZKEDÉSEKKEL. az intézmény egyéb ilyen irányú programjaiba való bekapcsolódás pl. versenyek, projektek, tanulmányi kirándulások

13

14


Letölteni ppt "Török Szabolcs tankerületi igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Székesfehérvári Tankerülete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések