Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, 2007. május 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, 2007. május 17."— Előadás másolata:

1 A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, május 17.

2 Statisztikai alapok A mostani huszonévesek legalább 50%-a nincsen tisztában azzal, hogy mihez ért, milyen pályára lenne alkalmas, mihez van tehetsége. Az 5., 6., 7. és 8. osztályosok száma kb. 320 ezer.

3 Ha sikerül elérnünk azt, hogy legalább 20%-kal többen orientálódjanak megfelelő irányba, az ezer diákot jelent.

4 Az időben jó hivatásválasztás következményei: sikerélmény, megbecsülés, nagyobb, jobb produktum, boldogabb, céltudatosabb egyén és társadalom.

5 Megfigyelés: ha a társadalom tagjainak legalább 10 %-a foglalkozik valamivel, ennyire jellemző valami, akkor az már társadalmi kihatással bír, társadalmi jelentőségű.

6 Össznemzeti ügy, hogy az iskolások talentuma időben fel legyen ismerve! Az Egymásért, Egy-Másért Alapítvány és a Talentum Teszt Centrum ennek érdekében lett kifejlesztve és menedzselve.

7 Talentum tesztelés Alapelv: minden ember átlagon felül tehetséges valamiben, és van olyan képessége, amely felülmúlja a többit.

8 A teszt-módszerekkel, technikával kapcsolatos elvárások: viszonylag széles spektrum gyors olcsó megbízható reprodukálható oktatható „fájdalommentes” tetszőlegesen fejleszthető archiválható.

9 A grafológia és kapcsolt módszerek ezeknek a szempontoknak megfelel. Társtechnikák: pszichológiai tesztek kineziológiai tesztek parapszichológiai módszerek eszközök használata stb. Plusz előnyök: egészségi szűrés, szociális hatások vizsgálata

10 A Talentum Teszt Centrum Helyszín: stabil vagy alkalomszerű, rendezvényeken. A kézírás és a rajz elkészítése – fogalmazvány, vagy teszt-szöveg, ábrák.

11 Első approximációk: miben tehetséges. Próba a gyakorlatban.

12 Pontosítások, finomítások, második approximáció. Sikerélmény biztosítása. Az első lépések menedzselése.

13 Igények Prezentációs technikák, eszközök. Kapcsolódó partnerek: gyártók és kereskedők sportszer hangszer művészeti kellékek tudományos demonstrációk poligráf, infrakamera (fejlesztés)

14 Személyi feltételek: asszisztens 2-3 fő szakértő menedzser. Rendszeres továbbképzés a szakembereknek A tesztek időigénye: 30 – 180 perc.

15 Bio-Szocio-faktor AgyVágyCélTervAlkotó,vezetőAgyVágyCélTervAlkotó,vezető SzívÉrzésTapasztalásSzervezőSzívÉrzésTapasztalásSzervező KarCselekvésMegvalósításMegvalósítóKarCselekvésMegvalósításMegvalósító ImmunBiztosításVédelemKontrollerImmunBiztosításVédelemKontroller ÖsztönEnergiaAkaratErősítőÖsztönEnergiaAkaratErősítő

16 Játék

17 Grafológiai teszt A lap egyik oldalára írja le az alábbi mondatot: „Vágyom arra, hogy még sikeresebb legyek, és aktívan cselekszem is ezért!” születési és mai dátum, három aláírás egymás alatt.

18 Most hunyja be a szemét, és írja le még egyszer a szöveget!

19 És most pedig a másik kézzel, nyitott szemmel, írja le a szöveget, aláírást!

20 A különbségek alapján tesztelhető: a két agyfélteke és a két kéz közötti koordináció, a fantázia világa, a képzelőerő, a tudatalatti énkép, a tudatalattiba elnyomott hatások, szorongások, képességek stb.

21 A gyerekek kézírásának és rajzainak elemzése

22 Célkitűzés: alkalmas módszer kifejlesztése, mely módszerrel hatékonyan lehet tesztelni a talentumot, illetve a családon belüli erőszakos hatásokat, és ennek megfelelően továbblépni.

23 A gyerekeket ért néhány lényeges erőszakos hatás: A bal kéz és a jobb kéz egyenrangúságának önkényes felborítása. (megoldás pl.:jobb kéz ír, a balkéz rajzol Az erőszakos, horrorisztikus jelenetek a médiában, a játékokban. Ezek csökkentése, több mese. A feszület szimbóluma. Ellentmond a józan észnek és a jó szívnek. A születés előttről származó erőszakos hatások. Megoldás: pl. a magzat jogállásáról szóló alkotmányerejű törvény meghozatala.

24 A gyerekek rajzai: A fa A Napocska és a Holdacska Az arc szemből Az arc oldalról

25 Rajz minta

26 A fa: az Életfa. Hova helyezte el az életterében? Mennyire kifinomult? Milyen arányok vannak? Színek Gyökér: az eredet Törzs: az érzelem, a tapasztalás Lomb: a gondolkodás, a fantázia Egyéb: szervszimbolika

27 A gyerekek kézírásának elemzése Tartalmi rész: vélekedések önmagáról és a környezetéről Grafológia: összhang az önismerettel, a szándékokkal, a tehetséggel, és az iskolai elismertséggel. A vizsgálható szempontok. A dinamikus elemzés alapja

28

29 Jól vizsgálható a kézírásból Értelmi képességek: logikusság, gyorsaság, pontosság, képi gondolkodás, kreativitás, fantázia, kombinációs készség, elemző készség, flexibilitás, rendszerszemlélet.

30 Érzelemvilág: hangulatiság, érzelmek dominanciája, hullámzása, cselekvőkészség, örülni tudás, önbizalom, önértékelés, pozitivitás Egészség: Genetikai alapadottság, idegrendszer, keringés, testrészek, izület, immunrendszer, néhány szerv, fizikai terhelhetőség.

31 Szociabilitás kapcsolat a szülőkkel, team-tagság, dominancia, vezetési kapacitás, megbízhatóság, lelkiismeretesség, vállalkozó szellem, önállóság, optimizmus Talentum: művészetekben, tudományokban, sportokban. Múltbéli hatások, jelen állapot és a jövőkép, tendenciák.

32 Összegzés (Nyíregyházi tapasztalat) A grafológiai elemzések alapján megállapítható, hogy a vizsgált 200 diák átlaga jó eredményt mutat a művészi és a tudományos tehetségben. Legalább 10 %-a országos hírre tehet szert, és legalább 5 %-a nemzetközileg is elismert teljesítményre képes.

33 Ez az eredmény jobb az országos átlagnál, az eddigi ismereteink alapján. Az írásminták részletesebb elemzésével név szerint is kiválaszthatók azok, akiktől kiemelkedő eredményt lehet elvárni.

34 A gyerekek a jövőnk reménységei. A gyerekek a felnőttekben reménykednek, hisznek. Tehát: mi egymásért vagyunk, egy másért, egy még jobbért!

35 Grafológiai elemzés Név: Grafológiai elemzés Név: Születési időpont és hely: Az elemzés tárgya: kézírás és rajz. Készült: Az elemzést készített: Szilvásy Péter, grafológus. Dátum: Lényeg: Talentum: Megjegyzés

36 Grafológiai elemzés Név:X Tünde Grafológiai elemzés Név:X Tünde Születési időpont és hely: Az elemzés tárgya: kézírás és rajz. Készült:2007. május Az elemzést készített: Szilvásy Péter, grafológus. Dátum: Lényeg: A súlyos önbizalomvesztés, kishitűség, az logikátlanság a születése előtt szerzett, feleslegesen cipelt terhe. Meg kéne értenie, hogy hasznos tagja a társadalomnak. Talentum: prezentációs érzéke fejlett, a tánc belülről, szívből jön. Megjegyzés: „Gamma” típusú problémával küszködik.


Letölteni ppt "A Lélekkutató Intézet „Talentum Teszt Centrum” akciója az „Egymásért, Egy-másért” Alapítvány koprodukciójában. Helyszín: Eger, 2007. május 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések