Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 1 A grafikus megjelenítés elvei BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Elektronikus Eszközök Tanszéke Székely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 1 A grafikus megjelenítés elvei BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Elektronikus Eszközök Tanszéke Székely."— Előadás másolata:

1 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 1 A grafikus megjelenítés elvei BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Elektronikus Eszközök Tanszéke Székely Vladimír 2001 szeptember BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Elektronikus Eszközök Tanszéke Székely Vladimír 2001 szeptember Segédanyag a Műszaki Informatika Szak Számítógépes grafika és képfeldolgozás c. tárgyához Belső használatra! Segédanyag a Műszaki Informatika Szak Számítógépes grafika és képfeldolgozás c. tárgyához Belső használatra!

2 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 2 A grafikus megjelenítés elvei A grafikus display - már a 60-as években megjelent Két változat: Vektor display (a memória-ínséges időkre jellemző, ma nemigen használják) Raszter display (a ma általános) És természetesen: fekete-fehér/színes A grafikus display - már a 60-as években megjelent Két változat: Vektor display (a memória-ínséges időkre jellemző, ma nemigen használják) Raszter display (a ma általános) És természetesen: fekete-fehér/színes

3 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 3 A vektordisplay elve Megjelenítési lista: x 1, y 1, x 2, y 2, width, intensity, style Megjelenítési lista: x 1, y 1, x 2, y 2, width, intensity, style Címzés: Pl  4096 Max vektor (felette villódzás) Csekély memóriaigény Alkalmazás: pl. IC layout Ma már nem használjuk Címzés: Pl  4096 Max vektor (felette villódzás) Csekély memóriaigény Alkalmazás: pl. IC layout Ma már nem használjuk

4 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 4 Egy “ősi” vektordisplay képe GD-80 (SzTAKI) ~ 1985

5 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 5 A raszterdisplay elve Nagy memóriaigény (ma nem probléma) Kettős hozzáférésű memória kell Nagy memóriaigény (ma nem probléma) Kettős hozzáférésű memória kell Pixel (pel)  képpont

6 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 6 Egy igen régi raszterdisplay képe KFKI TPA-i (DEC PDP-8) 240  180 pixel 1 bit/pixel Pixel memória a core-ban, DMA KFKI TPA-i (DEC PDP-8) 240  180 pixel 1 bit/pixel Pixel memória a core-ban, DMA ~ 1978

7 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 7 A PC grafikus egysége Az SVGA felépítés

8 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 8 LUT kiosztás a demo képfeldolgozó programnál

9 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 9 Több memóriasík használata A síkok között real-time műveletek elképzelhetők (pixelenkénti logikai - például maszkolás) A síkok között real-time műveletek elképzelhetők (pixelenkénti logikai - például maszkolás)

10 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 10 Gondok: “enyhén ferde” vonalak részleges törlés nem megy

11 Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 11 A kettős memória hozzáférés DMA alkalmazása A számítógép a sor (kép) visszafutás alatt fér a memóriához Video memória használata DMA alkalmazása A számítógép a sor (kép) visszafutás alatt fér a memóriához Video memória használata A probléma: a megjelenítő nem várhat! Megoldások : A probléma: a megjelenítő nem várhat! Megoldások :


Letölteni ppt "Számítógépes grafika és képfeldolgozás PPT-3 1 A grafikus megjelenítés elvei BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Elektronikus Eszközök Tanszéke Székely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések