Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5."— Előadás másolata:

1 A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5

2 A Malév múltja Elődök: –1910: AERO: első magyar menetrendszerinti járat –1920: MAEFORT: első menetrend szerinti posta szolgálat –1922: MALERT: első menetrend szerinti nemzetközi járat –1946: MASZOVLET: háború utáni légitársaság szovjet segítséggel

3 A Malév múltja 1954: MALÉV –1954-1969:Dugattyús korszak (Li-2) –1969-1988: Első jet korszak (Tu-134, 154) –1988-2003: Második jet korszak (Boeing 737 Classic) –2003-Harmadik jet korszak (Boeng 737 NG) IL - 14TU-154B-737-600

4 A Malév jelenleg Tulajdonosi struktúra

5 Malév mérete Fizető utaskilométer alapján

6 A Malév-csoport tevékenységei Menetrend szerinti utasszállítás – (árbevétel 86%-a) Charter Cargo / teherszállítás Repülőgépek földi kiszolgálása Ferihegyen Repülőgépek javítása Ferihegyen Kerozin értékesítés Ferihegyen Catering Munkaerő képzés / kölcsönzés

7 Modern flotta Szék (db) Hatótáv (km) 2 Boeing 76718512500 18 Boeing 737111-1803800-6000 5 Fokker 70672000 4 Bombardier CRJ 200503000

8 A flotta életkora

9 A flotta Hosszú táv Boeing 767 Rövid táv Boeing 737 Fokker 70 Bombardier CRJ

10 Folyamatosan változó hálózat 2005 nyári menetrendben: –63 Malév üzemelésű desztináció –További code-share-ek (pl. Peking) Változó hálózat: –Újakat nyitunk –Sikerteleneket bezárjuk Erős kapcsolat a flottával –A gépek nem állhatnak a földön!

11 Forgalom 2004-ben Menetrend szerinti: –Összes utas:2,484 millió utas Ebből Ferihegyen átszálló0,47 millió utas –Járat darab:25 919 db –Férőhely kihasználtság:65% Charter: –Összes utas:0,366 millió utas –Járat darab:1326 db

12 Folyamatosan növekvő utasszám

13 Az internetes jegyértékesítés

14 Szövetségek terjedése világszerte Mára csak 3 szövetség maradt: OneWorld Star Alliance Sky Team

15 OneWorld csatlakozás A Malév egy globális hálózat része lesz –240 millió utas évente –8000 járat naponta –400 VIP váró –E-jegyek a teljes hálózatra –Törzsutas rendszerek összekapcsolódnak Ferihegy lesz a hálózat Kelet-Európai központja Főleg az üzleti utasoknak kedvező

16 Az Open Sky tartalma Open Sky = Nyitott Égbolt: –Nincs kijelölés –Szabad az árazás –Szabad az útvonal választás –Szabad a kapacitás alakítása –Szabad a piacra lépés az EU légitársaságoknak –Csak az EU-n belül! Az EU-n kívül továbbra is a tagországok bilaterális egyezményei az irányadóak

17 Az európai légitársaságok 2 csoportja EU légitársaságok: EasyJet Sky Europe Air One Stb… Nemzeti légitársaságok: British Airways Lufthansa Malév Stb…

18 A Malév kettős szerepe EU Törökország EU légitársaság Magyarország nemzeti légitársasága

19 Az Open Sky továbbfejlődése A hagyományos bilaterális egyezmények leépülése A különböző Open Sky-ok összeolvadása –EU – USA egyezkedés A világ legnagyobb Open Sky rendszere jönne létre A napokban jelentős előrelépés –EU – Kína egyezkedés Távol-keleti versenytársak megjelenése

20 Az új iparági struktúra Rövid távú járatok Hosszú távú járatok Nem üzleti utasok Árérzékeny Üzleti utasok Szolgáltatás- érzékeny üzleti utasok Charter Regionális és ráhordó Szövetségi vezetők és Mega légitársaságok Fapados

21 Fapadosok Ferihegyen A klasszikus szektor továbbra is domináns

22 Fapadosok vs. Klasszikusok Fapadosok –Point-to-point Nincs átszállás –Turista székezés –Egységes flotta –Rövid távú járatok –Internetes értékesítés –Open Sky-on belül –Nagy forgalom olcsó áron –Egyszerű termékek Klasszikusok –Hub-and-spoke Átszállás saját hálózaton belül Átszállás idegen hálózatra –Legalább 2 osztály –Heterogén flotta –Hosszú távú járatok is –Vegyes értékesítési csatornák –Általában nemzeti légitársaságok –Magasabb átlagárak –Bonyolult temékek, sokféle igény kielégítésére

23 Fapados – klasszikus konvergencia Szolgáltatási színvonal Idő klasszikusok fapadosok Igaz-e ez? Ha igen, milyen mértékig? Ha igen, akkor gyakorlatilag hogyan?

24 Fapados – Charter verseny A fapados és a charter légitársaságok szolgáltatásai egymáshoz nagyon közeliek

25 Vége


Letölteni ppt "A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések