Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 2008-ban kezdődött a munka  Fogyasztóvédelmi szabályok kódex szerű összefogása  Harmonizáció kérdései  Még nincs vége 2011. 06. 20. Dr. Morvay György.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " 2008-ban kezdődött a munka  Fogyasztóvédelmi szabályok kódex szerű összefogása  Harmonizáció kérdései  Még nincs vége 2011. 06. 20. Dr. Morvay György."— Előadás másolata:

1

2  2008-ban kezdődött a munka  Fogyasztóvédelmi szabályok kódex szerű összefogása  Harmonizáció kérdései  Még nincs vége 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

3  Terv:  Szinte minden fogyasztói szerződést szabályozott volna  Tisztességtelen szerződési feltételek  Távolevők között kötött szerződések  Üzleten kívül kötött szerződések  A két utolsó + egy kicsi maradt 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

4  A Tanács még nem fogadta el.  Még nem kihirdették a Hivatalos Lapban.  Ennek várható időpontja 2011. november vagy december.  Ezt követően kell majd átültetni a nemzeti jogba. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

5  A tagállamok nem tarthatnak fenn vagy nem vezethetnek be a nemzeti jogukba az ebben az irányelvben megállapított rendelkezésektől eltérő rendelkezéseket, ideértve az eltérő szintű fogyasztóvédelmet biztosító szigorúbb vagy kevésbé szigorú előírásokat = maximum harmonizáció  A kereskedő és a fogyasztó között megkötött szerződésekre kell alkalmazni 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

6  Nem alkalmazható:  Szociális szolgáltatások  Egészségügyi szolgáltatások  Szerencsejáték  Pénzügyi szolgáltatások  Ingatlan értékesítése, bérbeadás  Szervezett utazások  Timeshare, üdülési jog  Élelmiszer, ital házhozszállítás  Személyszállítás  Automata értékesítés 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

7  Újdonság:  tagállamok határozhatnak úgy, hogy nem alkalmazzák ezt az irányelvet és az irányelvnek megfelelő nemzeti rendelkezéseket sem tartanak fenn vagy vezetnek be az üzlethelyiségen kívül kötött olyan szerződésekre, amelyek esetében a fogyasztó által fizetendő összeg nem haladja meg a 50 eurót.  A tagállamok nemzeti jogszabály keretében alacsonyabb értékhatárt is meghatározhatnak. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

8  A fogyasztót ajánlat mindaddig nem köti, amíg a kereskedő világosan és érthető módon nem tájékoztatja a fogyasztót az alábbi információkról, ha ezek az információk a körülmények alapján nem nyilvánvalóak:  áru vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságai  kereskedő azonosítási adatai  adóval növelt teljes ár  a fizetés, a szállítás és a teljesítés feltételei (ha értelmezhető)  Jótállás megléte (ha értelmezhető)  Szerződés időtartalma (ha értelmezhető)  Digitális tartalom működése (ha értelmezhető)  Kompatibilitás (ha értelmezhető) 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

9  Tagállamok további, szerződéskötést megelőző tájékoztatási kötelezettségeket fogadhatnak el vagy tarthatnak fenn.  Itt nincs maximum harmonizáció!  A tájékoztatás bizonyítási terhe a kereskedőre hárul. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

10  Távollévők között vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén:  Kereskedő földrajzi címe  Elállás lehetősége, melyhez formanyomtatvány van  Visszaküldés költsége  Jogorvoslati mechanizmus  A tájékoztatás bizonyítási terhe a kereskedőre hárul. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

11  Távollévők között vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén:  14 nap (indokolás nélkül)  Ha nem tájékoztatják 12 hónap  Van rá formanyomtatvány, de nem kötelező ezen lemondani  Írásban kell  Az elállási jog bizonyítási terhe a fogyasztóra hárul.  A hitelszerződés automatikusan megszűnik. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

12  Hatásai:  14 napon belül vissza kell küldeni a vételárat (szállítás költségeit is)  Visszatarthatja a vételárat, amíg nem kapja meg a terméket, vagy a feladást nem igazolják  14 napon belül fogyasztónak vissza kell küldeni a terméket (ennek költségét akkor állja a fogyasztó, ha ezt a kereskedő kikötötte)  A fogyasztó csak az áruk természetének, jellemzőinek és működésének megállapításához szükséges kezelésből adódó értékcsökkenést meghaladó értékcsökkenésért felel. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

13  Elállási jog alóli kivételek:  Teljesített szolgáltatás  Termék/szolgáltatás ára a piaci ingadozástól függ  Egyedi (rendelt) termék  Romlandó termék  Higiéniai okból nem cserélhető termékek  Ami felbontás után szétválaszthatatlanul keveredik  fogyasztó kifejezetten megkérte a kereskedőt, hogy keresse fel abból a célból, hogy sürgős javítási vagy karbantartási munkálatokat végezzen  lezárt csomagolásban lévő hang-, illetve képfelvétel, szoftver, ha felbontják  Hírlap  Nyilvános árverés  szállás, árufuvarozás, autókölcsönzés  digitális tartalom szállítása 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

14  Szinte minden szerződésre  Eltérő megállapodás hiányában a kereskedő a szerződés megkötését követően indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül  Felszólításra nem teljesít, fogyasztó jogosult felmondani a szerződést  Ha a fogyasztó a szerződés megkötése előtt tájékoztatja kereskedőt annak alapvető fontosságáról, hogy a leszállítás legkésőbb a megadott időpontig vagy időpontban megtörténjen, és a kereskedő elmulasztja a fogyasztó jogosult a szerződés azonnali felmondására.  A szerződés felmondása esetén teljes összeg visszatérítése + egyéb jogorvoslat is lehet (pl kártérítés.) 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

15  Ha a kereskedő elküldi az árukat a fogyasztónak, a termékek elveszésének vagy sérülésének kockázata akkor száll át a fogyasztóra, amikor a fogyasztó (képviselője) fizikailag birtokba vette a termékeket  Kivéve, ha a szállítót a fogyasztó bízta meg a szállítással, és nem a kereskedő ajánlotta ezt a lehetőséget 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

16  A tagállamok gondoskodnak az irányelv betartását biztosító megfelelő és hatékony eszközökről.  A szankcióknak hatékonynak, arányosnak és visszatartó erejűnek kell lennie. 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

17 2011. 06. 20. Dr. Morvay György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület


Letölteni ppt " 2008-ban kezdődött a munka  Fogyasztóvédelmi szabályok kódex szerű összefogása  Harmonizáció kérdései  Még nincs vége 2011. 06. 20. Dr. Morvay György."

Hasonló előadás


Google Hirdetések