Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Moduláris rendszerű, kompetencialapú képzés bevezetése és a vizsgaközpont kialakítása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Moduláris rendszerű, kompetencialapú képzés bevezetése és a vizsgaközpont kialakítása."— Előadás másolata:

1 Moduláris rendszerű, kompetencialapú képzés bevezetése és a vizsgaközpont kialakítása

2 A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés - A szakmai és vizsgakövetelmények (mit kell tanítani) a szakma gyakorlásához szükséges követelmények, kompetenciák (követelménymodulok) kompetenciákat mérő vizsgáztatás a képzés megkezdéséhez szükséges elméleti és gyakorlati kompetenciák foglalkoztatásra vonatkozó információk A vizsgarendszer szabályozása alkalmassági feltételek vizsgálata (bementi kompetenciák) foglalkoztathatósági feltételek vizsgálata (kimeneti kompetenciák) Központi programok tananyag (folyamat) modulok (segítség az oktatás megszervezéséhez)

3 Modulrendszer A tananyag új típusú elrendezése, mely biztosítja A megszerzett (akár informálisan) tudás beszámíthatóságát Egyéni tanulási utak kialakítását A képzési idő lerövidítését Új szakképzési szerkezet kialakítását (alap, rész, elágazás, ráépülés) Megjelenik Követelményként (SZVK – követelménymodulok) Tananyagként (Központi program – tananyagmodulok) Értékelési elemként? (Szakmai program – értékelési eljárások)

4 Követelmény Tananyag

5 MODUL 1 MODUL 2 Elméleti tantárgy Gyakorlati tantárgy

6 Modulrendszer – Fejlesztési stratégia Intézményközi szakmai együttműködések meghatározása Szakmakínálat közös tervezése és megszervezése alap szakképesítések, elágazások, ráépülések és rész szakképesítések Kapacitáskihasználtság közös tervezése közös képzőhelyen és az intézményeknél közösen használt kapacitások közös képzési szakaszok meghatározása Modultérkép alapján feladatmátrix Intézményközi feladatmegosztás (mit közösen, mit központi képzőhelyen, hol van szakmai képzési együttműködés (közös képzési szakaszok), hol van közös kapacitás használat) Erőforrás leltár készítése Humánerőforrás fejlesztési stratégia Eszközfejlesztési stratégia

7 Modulrendszer – Fejlesztési stratégia Intézményközi szakmai együttműködések meghatározása Szakmakínálat közös tervezése és megszervezése alap szakképesítések, elágazások, ráépülések és rész szakképesítések Kapacitáskihasználtság közös tervezése közös képzőhelyen és az intézményeknél közösen használt kapacitások közös képzési szakaszok meghatározása Modultérkép alapján feladatmátrix Intézményközi feladatmegosztás (mit közösen, mit központi képzőhelyen, hol van szakmai képzési együttműködés (közös képzési szakaszok), hol van közös kapacitás használat) Erőforrás leltár készítése Humánerőforrás fejlesztési stratégia Eszközfejlesztési stratégia

8 Feladataink Intézményi modultérképek elkészítése Szakmacsoportos modultérképek elkészítése Közös követelménymodulok tartalmi vizsgálata TISZK szintű tartalomfejlesztési rendszer kialakítása Tananyagelem szintű tananyagtervezés Tanulási útmutatók Gyakorlati vizsgatevékenység tételsorainak elkészít ése A tartalomfejlesztés TISZK-szintű folyamatszabályozása Az intézményi szakmai programok közös tartalmi elemeinek meghatározása

9 Lehetséges vizsgaközpont funkciók Módszertani központ –Az aktualizált TISZK szintű szakmacsoportos modultérképek alapján összeállítja a TISZK kiemelt szakmacsoportjainak vizsgatérképét –A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elkészíti a szóbeli tételekhez illeszkedő értékelési segédletek és segédanyagok elkészítését –Gyűjti és elemzi a szakmai vizsga eredményeit, szükség szerint intézkedési tervet készít –A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elvégzi a vizsgaszervező vizsgabizottsági tagjainak és jegyzőinek felkészítését

10 Lehetséges vizsgaközpont funkciók Fejlesztési központ –A közös (legalább három intézményt érintő) modulok esetében a szakmacsoportos bizottságok közreműködésével elkészíti a modulokhoz tartozó gyakorlati vizsgatevékenységek tételsorát és értékelési útmutatóját –A kompetenciaalapú vizsgáztatáshoz illeszkedő, a tananyagegységeket mérő, értékelő eszközök fejlesztése –Az oktatási folyamatban történő mérések (ellenőrzések) összehangolása a vizsgáztatás követelményeivel

11 Lehetséges vizsgaközpont funkciók Információs központ –Vizsgáztatással összefüggő jogszabályi környezet figyelés és az érintettek (intézmények, kamarák) folyamatos tájékoztatása –Gondoskodik a vizsgaeredmények nyilvánosságáról –Nyilvános (on-line) feladat- és tételbankot üzemeltet


Letölteni ppt "Moduláris rendszerű, kompetencialapú képzés bevezetése és a vizsgaközpont kialakítása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések