Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, 2012. december 13.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, 2012. december 13."— Előadás másolata:

1 A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, 2012. december 13.

2 Mentorok a csoportban Bartholy JuditBíróné Balog Vilma Büki PéterDeákné Császár Gabriella Gordos ErikaHolczinger Éva Madocsai DánielMáténé Sej Jolán Papp ZoltánSütő Mária Márta Szabó GyőzőnéTóth Aliz Vincze Erika IbolyaVörösné Békéssy Klára Zolnai Erika Facilitátorok: Orosz Andrea Pordán Ákos

3 Képzési mentorszerepeink MentorMegfigyelőÉrtékelő KonzulensDiagnosztaDokumentáló KatalizátorElemzőVáltozáskövető FacilitátorFejlesztőMinőségbiztosító- fejlesztő ModerátorSzervező MediátorKépző, oktató, tréner Felelősség: - csoportfolyamatokért - keretek megtartásáért Hatáskör: Az alkalmazottak igényeinek megfelelő képzési kínálat összeállítása

4 A szerephez tartozó céljaink  Partnerkapcsolat kialakítása a dolgozókkal  Dolgozói attitűdváltás elősegítése  Életminőség javítása, önálló életvitel támogatásának képviselete  Dolgozók motivációja, elköteleződés segítése  Dolgozói önállóság, felelősség, döntés támogatása

5 A szerephez tartozó céljaink  Tudatosság, önreflexió támogatása  Team munka elősegítése  Dolgozói kompetenciák tisztázása, újak fejlesztése  Szükségletorientált egyéni képzés tervezés  Közösségfejlesztés

6 A célokhoz tartozó feladatok 1.  Képzési igény- és szükségletfelmérés  Képzési kínálat felmérése, összehangolása, megszervezése, adatbázis kialakítása  A célokhoz, specialitásokhoz igazított képzési kínálat  Kompetenciák meghatározása  Folyamatos motiváció  Személyes gyakorlatok szervezése

7 A célokhoz tartozó feladatok 2.  Érdekek, értékek összehangolása, közös nyelv  Szemléletformálás, támogatási kultúra  Együttműködés a többi mentorral  Hálózatépítés  Dokumentáció  Hatékonyságmérés

8 A célokhoz tartozó konkrét feladatok 3. Mentorálás 100 óra / 2 év /intézmény 4 fős csoport, 4-6 intézmény Képzési szükséglet felmérés Képzési csomag összeállítás Képzés fejlesztés 100 óra /2 év/ intézmény Speciális, a kitagolásra adaptált képzési tematikák készítése, Képzések tartása Abban az intézményben ahol NEM vagyunk dolgozókkal foglalkozó képzési mentorok és van jogosultságunk az adott képzés megtartására Képzés értelmezése

9 A mentori kompetenciák 1 A mentori kompetenciák 1 Kompetenciarendszerünk – Erősségeink, tudástárunk 1. Célcsoport szempontjából  Mindannyian rendelkezünk felnőttképzési tapasztalattal  El tudjuk látni mindkét intézménytípust 2. Munka-tapasztalat szempontjából  Mindannyian trénerek-oktatók vagyunk  Mentorálásban, tanácsadásban, terápiában járatosak vagyunk  Képzés-fejlesztésben tapasztaltak Fejlesztendő területeink TÁMOP pályázat ismeret Az intézmény struktúrájának, kultúrájának ismeret Pályázat figyelés, követés

10 A mentori kompetenciák 3 Készségeink, képességeink  Stratégiai gondolkodás,csoportépítés  Kreativitás, kooperáció, humor,  Praktikus, gyakorlatias tudás  Konfliktus, stressz kezelés, asszertivitás  Önismeret, transzparens kommunikáció, pozitív gondolkodás, ösztönzés  Reális célok kitűzése, személyközpontúság  Megfigyelés, megismerés, meghallgatás, kísérés, támogatás és empowerment

11 A mentori kompetenciák 5 Attitűd, hozzáállás Mentori munkánkban a 10 alapérték meghatározó  Átláthatóság  Felelősségvállalás  Empowerment  Fenntarthatóság  Átfogó, erőteljes megújulás  Partnerség  Emberi méltóság, emberi méltóság tisztelete  Elköteleződés (szakértelem, szakmai alázat, csapatmunka)  Személyközpontúság (bizalom, biztonság, kliensközpontúság)  Hitelesség

12 A 10 közös alapértéken felül fontosak számunkra az alábbiak  Autonómia  Egyensúly  Hatékonyság, gyakorlatias ismeretek átadása  Innovatív gondolkodás  Interaktivitás, kreativitás  Kis lépésekben haladás  Következetesség  Közösségbe ágyazottság  Meggyőzés  Pozitív hozzáállás, rugalmasság

13 Együttműködés Kikkel és hogyan fogunk együttműködni a folyamatban?  Facilitátorainkkal  Egymással  Kulcsmentor teammel  Az intézmények igazgatóival, projektmenedzsmenttel  Dolgozói csoportokkal  Szükségletfelmérő mentorokkal  Képző cégekkel  FSZK és Kézenfogva segítő szakembereivel és minőségbiztosítási megbízottjaival

14 SZÜKSÉGES INFORMÁCIÓK A PROJEKT- VEZETŐKTŐL ÉS A TÖBBI MENTORTÓL  Hogyan fog működni a mentor hálózat? Ki fogja a hálózatot koordinálni, irányítani?  Mit vár a többi mentor tőlünk? Megkapjuk-e az IFKT mentorainak tudásbázisát?  Mi legyen a tartalma az általunk ajánlott képzéseknek? (attitűdváltás vagy tárgyi tudás)  Mikor és hogyan fogunk a munkánkkal kapcsolatos, közben felmerülő gyakorlati kérdésekre választ kapni?  A másodterületi mentorság?  A mentorok és az intézmények finanszírozása?

15 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, 2012. december 13."

Hasonló előadás


Google Hirdetések