Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A."— Előadás másolata:

1 Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok

2 Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A tananyag ismeretének hiánya  ø előzetes tervezés Tankönyvek hiánya  óraszervezési nehézségek (fénymásolás, lapok tárolása, tananyagírás)

3 Külső - negatív A kooperatív tanulásszervezés időigényes  „lemaradás” a tananyagban, harc az idővel Munkaigényes: az órák előkészítése, a tanulói munkák folyamatos értékelése

4 Külső - pozitív 1. Módszertani képzések- hasznos ötletek, új módszerek 2. Tanácsadás- lehetőség tapasztalatcserére 3. Csoportbontás: lehetőség a tanulók aktivitásának növelésére Odafigyelés, megismerés, intimitás (osztályfőnökként)

5 Belső - negatív 1. Infrastrukturális hiányosságok: Megfelelő tanterem hiánya: kooperatív óraszervezés-helyigényes Rengeteg taneszköz: tárolási lehetőség hiánya Az egyes modulok során keletkező tanulói munkák folyamatos kiállítása (poszterek, folyamatábrák, szereplőhálók, stb.)

6 Belső – negatív (folyt.) A kötelező IKT órák megszervezéséhez szükséges eszközök (projektor) hiánya Korlátozott internet-hozzáférési lehetőség 2. TANULÁSSZERVEZÉSI problémák: Tömbösítés - nehezíti az idő hatékony kihasználását A tanulók elfáradnak, nehéz figyelmüket lekötni nem tudják követni az órabeosztást Hosszú kihagyási idő  felejtés (Változtatási lehetőség? 3+3;4+2)

7 Belső - pozitív Tömbösített órák: Terepmunka (múzeumlátogatás, kirándulás) Koncentrált óraszervezési lehetőség magyar + töri Fiumei Úti Sírkert - október 6.; Margitsziget, Aquincum (tervben), magyar+ földrajz+ tört. Dobogókő

8 Kosaras tanár úr előad

9 Belső - pozitív (folyt.) Munka- és időigényes projektek megvalósítása: Betlehemezés

10

11

12 ? A tanulók fejlődése: A bemeneti és a féléves mérés alapján nehéz következtetni


Letölteni ppt "Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések