Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Premier plán A CIO a vállalat informatikai rendszerének folyamatos alakításában 2008. április 17. CIO 08 Hangszerelés változásszimfóniára Engel László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Premier plán A CIO a vállalat informatikai rendszerének folyamatos alakításában 2008. április 17. CIO 08 Hangszerelés változásszimfóniára Engel László."— Előadás másolata:

1 Premier plán A CIO a vállalat informatikai rendszerének folyamatos alakításában április 17. CIO 08 Hangszerelés változásszimfóniára Engel László informatikai főosztályvezető

2 “Amikor a változás szelei fújnak, a kétkedők falakat húznak föl, az optimisták pedig vitorlákat.” (ismeretlen szerző)

3 CIO szerepe „A CIO komplex feladatkört lát el. Egyfelől meghatározza a stratégiai prioritásokat, azaz megállapítja, mire van szükség, illetve a célokat mikor, hogyan és milyen költségekkel valósítsák meg. Másfelől a CIO a napi működéssel kapcsolatos feladatokért, így a meglévő rendszerek irányításáért is felel. A legnagyobb eredmény, amit a CIO-k világszerte elértek az elmúlt években, hogy sikerült elfogadtatniuk az üzleti vezetéssel azt, hogy az informatikai támogatás elengedhetetlen az eredményes üzleti működéshez, sőt előfordul, hogy az üzleti folyamatokat módosítják annak érdekében, hogy megfeleljen az informatika kihívásainak.” (Jiri Polak – cseh CIO szövetség)

4 Az üzlet megértése Vízió Üzleti stratégia Mi a core bussines? Kihívások Prioritások az üzletmenetben

5 A CIO szolgáltatói szerepkör Meg kell ismernie: Egyes üzleti területek igényeit A menedzsment személyes igényeit A gazdasági és kulturális környezetet Az üzleti célokat És ezeket tudni kell teljesíteni!

6 Mitől lehet jó egy CIO? Nem tudom egyértelműen a választ! De vannak tapasztalataim!

7 A CIO-nak szövetségest kell találni a változásokhoz Ellenkező esetben: Magára marad Nem értik meg Elszigetelődik Nem kap megfelelő támogatást Úgy tűnhet, hogy az IT és az üzlet között érdekellentét van Minden marad a régiben

8 Lehetséges ütközőzónák Üzlet hatékonyság, takarékosság IT folyamatos, zökkenőmentes szolgáltatás magas technológiai színvonal megfelelő biztonság Megtérülnek-e az informatikai beruházások? (Kérdezi az üzlet) Milyen megtérülési idővel számoljunk? (Kérdezi az IT)

9 Minek a technológia váltás, hiszen a régivel is mehet az üzlet? Ez az informatikai fejlődést gátolja ! Ezt a CIO nem hagyhatja!

10 Mit tehet ez ellen a CIO? Talán van más út is!

11 A CIO beszélje az üzlet nyelvét! Az IT szakkifejezéseket, fogalmakat az üzlet nyelvén kell megfogalmaznia Edukáció Magyarországon az informatika olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá! A CIO azt gondolhatja, hogy akkor mindenki érti azt amit ő mond. De valóban érti-e?

12 A CIO széleskörű ismeretekkel vértezze fel magát! Általános üzleti ismeretekkel Az üzleti folyamatok alapos ismeretével Makrogazdasági tájékozottsággal Vezetői képességek és ismeretek birtokában kell lennie Ismerni kell a jogi és kulturális környezetet Vállalkozási ismeretek birtokában kell lennie Angol nyelvi jártassággal

13 Na de mi van az informatikai ismeretekkel?

14 A válaszom: a CIO rendelkezzen IT architekturális ismeretekkel IT stratégia alkotó képességekkel IT Governance alapokkal és gyakorlattal ITIL és COBIT ismeretekkel NEM

15 A változás folyamata a cégnél ahol jelenleg dolgozom, a MAG-Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.-nél

16 A Magyar Gazdaságfejlesztési Központ létrejötte A MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében a vállalkozói szféra és a vállalkozói környezet erősítését célzó Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) közremőködő szervezete. A GOP mellett a Közép-magyarországi Operatív Program feladatait is ellátja, valamint továbbviszi elődszervezeteinek a GVOP (Gazdasági Versenyképesség Operatív Program) -ból maradt kötelezettségeit. E mellett jelentős szerepe van a MAG Zrt.-nek a hazai pályázatok közvetítésében is.

17 A Magyar Gazdaságfejlesztési Központ létrejötte A MAG-ot a Magyar Fejlesztési Bank alapította 2006 októberében, azzal a céllal, hogy a GVOP korábbi közreműködő szervezeteinek: Magyar Fejlesztési Bank Zrt. Támogatásközvetítési Igazgatósága; Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht.; IT – Információs Társadalom Kht.; integrálása után egy hatékony, átlátható és ügyfélbarát szervezet lássa el a vállalkozók felé a támogatásközvetítés feladatát.

18 Milyen IT jellemezte a MAG Zrt. létrejötte pillanatában A szervezetek informatikájából kialakított rendkívül heterogén informatikai rendszerek halmaza; Rendkívül eltérő vállalati kultúrájú alkalmazók, felhasználók; Kisvállalati tulajdonságú szervezeteket kiszolgáló IT architektúrák; Kis létszámú, alulméretezett informatikai kiszolgáló szervezet; Hirtelen megnövekedett informatikai szolgáltatási igények;

19 A MAG üzleti értékei A MAG-Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. CEO- jának, Ormosy Gábornak álláspontja szerint: A humán erőforrás; Az informatika;

20 Megoldás keresése 1. Humán erőforrással kapcsolatos operatív és stratégiai feladatok 2. Informatikai fejlesztéssel kapcsolatos feladatok: CIO a változás élén Informatikai Stratégia elkészítése; Források megteremtése (Saját forrás+pályázati források+ minisztériumi források) Stratégia kapcsán meghatározott informatikai fejlesztések megkezdése

21 MAG Zrt. informatikai víziója 2009 év végére

22 CIO 08 Hangszerelés változásszimfóniára Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Honlap:


Letölteni ppt "Premier plán A CIO a vállalat informatikai rendszerének folyamatos alakításában 2008. április 17. CIO 08 Hangszerelés változásszimfóniára Engel László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések