Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék."— Előadás másolata:

1

2 M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport

3 Tartalom  Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Mobil marketing  SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz  SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz  Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Mobil hírszolgáltatás  Az SMS marketing jövője  Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára

4 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Tartalmak kapcsolati mátrixa

5 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Az üzlet felépítése:  A tartalom tulajdonosa szerződik egy tartalomszolgáltatóval (ASP-vel), ASP vállalja:  Tartalom sms alapú kiküldését  Emeltdíjas szám biztosítását  Küldő applikáció specifikálását, kifejlesztését, üzembentartását,  Kimutatások, elszámolás elkészítését  Ügyfélszolgálat ellátását (ez átvállalható)  Innovatív fejlesztések ajánlását  Tartalom tulajdonosa két dologért felel: tartalom (legyen friss!) és ennek propagálása (ez megosztható)  ASP a GSM operátorral szerződik,  Operátor terheli be az ügyfelet,  Elszámol az ASP felé

6 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség

7  Nézzük konkrét számokkal!

8 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Automatizált válasz és statisztika

9 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Válasz és bevétel – emeltdíjas szavazásnál

10 Mobil marketing  A mobil marketing célja az SMS gyorsaságában, azonnaliságában rejlik. Termékről, szolgáltatásról szóló üzeneteket azonnal, a megfelelő célcsoporthoz juttatni!  Újdonsága: Interaktivitás – kétirányú kommunikáció (már a megnyitással olvasom, jelzem, hogy olvastam...)  Hatékonysága épp ezért is kimagasló Telemarketing: 5%, SMS: 50% eredményez eladást  Helyhez kötött információk: prémium jelleg (pl.: A földszinti XY boltban ezzel az SMS-sel 10% árengedményt kapsz!!!)  SPAM veszélye! ( spam töredéke, költségvonzata miatt...)  A pártok is marketingelik magukat (!) lásd: közösségi felhasználások, m-propaganda!

11 SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz  Klub szolgáltatások  Árleszállításról  Akcióról  Új üzlet nyitásáról  Aktuális programokról stb.  Az SMS továbbküldhető, így a kampány láncreakciót indíthat – a növekedéssel tovább építhető az ügyfél adatbázis! (az adatbázis érték!)  Nyereményjátékok (kupakba rejtett kódok)  Ösztönzésen kívül márkaépítés – (Főleg az FMCG – Fast Moving Consumer Goods termékeknél)

12 SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz  Márkaépítés v. Lojalitás programok részeként (ügyfélkör megtartására)  Kvízjátékok – erősebb interaktivitás, nagyobb elkötelezettség, márkaépítés, ismertség növekedés, esetleges bevétel  Fogyasztói és adatvédelmi jogokat figyelembe vevő célzott reklám alakítható ki  Gyorsabb manőverezési lehetőség, érzékenyebb piaci reagálás

13 Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Pérmium jellege két tényezőn alapul:  Tudom, hol vagyok: Bármilyen navigációs szolgáltatással kincset ér  A szolgáltatás tudja, hol vagyok: MPS (Mobile Positioning System) – szűrhető és testreszabható a tartalom  Azaz lehetővé válik  az egyén térbeli és személyi azonosítása,  a lokális információk hasznosítása  Közigazgatási felhasználása kézenfekvő (okmányirodák általános SMS-e!)

14 Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Legjobb gyakorlatok:  Dél-Korea: (KTF) gyermekkövető szolgáltatás  Svédország: (Telia) üldözők és üldözöttek játéka, mobiltelefon alapján találják meg egymást, kapcsolódó tv-műsor (cross-media)  Orange: „találd meg a legközelebbit”, éttermek, pénzautomaták, hotelek, kaszinók, állomások;  Berlin: Rendőrség „csendes SMS”, telefon aktív jele meghatározza tulajdonosának helyzetét is...  RFID (Rádiófrekvenciás azonosítás)  Árukövetés (iratkövetés), azonnali statisztikák, kihasználtság (leterheltség)  Óriási megtakarítás, gyorsaság, hatékonyság  MHz-es sávban működik

15 Mobil hírszolgáltatás  Gyorsaság, tömörség, emberközeliség  Niche piacok számára kézenfekvő megoldás  Más helyekről aránytalanul nehezen és késve beszerezhető információk  Szubkultúráknak  Hobbicsoportoknak  Rajongóknak  Szurkolóknak  Ide tartonznak még:  Figyelmeztető SMS-ek (bármilyen eseményről)  Bankkártyával és egyéb pénzügyi ügyletekkel kapcsolatos események SMS-ei  Útvonal tervezők (BMGE)  Felvételi információk (OFI)

16 Mobil hírszolgáltatás  T-zones tematika:  a legfontosabb közéleti hírek villámgyorsan (napi 3-7 SMS),  belföldi hírek profi hírfogyasztóknak (napi 3-10 SMS),  híradók és rádiókrónikák előtt összefoglaljuk a nap legfontosabb híreit (napi 2, délben és este 1-1),  wapos linkek, újdonságok, wapos hírek, tippek (ingyenes, csak a regisztrációs SMS díját kell megfizetni, napi 1-2 SMS),  BUX-kosár legfontosabb változásai, rendkívüli árfolyammozgások (napi 3 SMS: tőzsde nyitáskor, 13 órakor, zárás után, és rendkívüli esemény esetén),  tudományos felfedezések, szenzációk, érdekességek (napi 1-2 SMS),  bűnügyek, balesetek, katasztrófák (napi 1-2 SMS).

17 Az SMS marketing jövője  A lehetőség felismerése és elterjedése  2006-ra napi 1 milliárd SMS csak Nyugat-Európában  Integrált marketing:  Ügyfélmenedzsment  Promóció  Termékmenedzsment  Marketing-kutatás  Pontosabbá válhat a célpiac meghatározása, a vevői szükségletek feltárása, a meg nem fogalmazott igények kielégítése  Nem csupán a piac kiszolgálása, hanem a piac megteremtése is  A multimédiás üzenetek nehezen veszik át az SMS helyét  A közszféra fokozatos térhódítása, közigazgatási szolgáltatások promóciója

18 Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára  Emelt díjas SMS az hivatalok szolgálatában.  Információlekérés, információ-adás feliratkozás alapján, (Mikor lesz…? Mi a határideje…? Mennyibe fog kerülni…?)  Szavazás - Véleménynyilvánítás – (bármely megadott kérdéskörben, rögzített, vagy nyílt válaszok alapján)  Nyomtatványigénylés ( re, vagy postai címre)  Hivatali fizetős hírlevél (szerkesztett, specifikusabb hírlevél)

19 Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára  Normál díjas ipari sms-működtettetés  „Klub-szolgáltatás” - Feliratkozás utáni rendszeres küldés, az ügyfelet a regisztrációs SMS terheli, más nem. (A költségviselő a hivatal)  Ide ültetethető mindazon I-es kategóriában felsorolt közigazgatási szolgáltatás, melynél a hivatal kiemelt érdeke, hogy a szolgáltatást népszerűsítse, bevezesse, illetve a szavazatok számát növelje.  Hivatali nem specifikus hírlevél  Számlázás információ-mennyiség alapján (MMS-felé mutató lehetőségek)  Miután az MMS-alapú megoldások jelenleg fejlődnek ki, így ennek csak elvi lehetőségét érdemes megemlíteni.

20 Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Felhasználható (nyújtható) adattípusok: Állampolgároknak  személyi jellegű adatok  iskolai végzettséggel, képzéssel kapcsolatos adatok  tulajdonnal kapcsolatos adatok  munkahellyel kapcsolatos adatok  lakóhellyel kapcsolatos adatok  egészségügyi adatok  közlekedési adatok  távközlési adatok  kulturális adatok  turizmus  szociális, humanitárius tevékenység  az állam és az önkormányzatok működésével kapcsolatos adatok Vállalkozásoknak  az egyes országok gazdasági helyzetéről szóló adatok  a potenciális vevőkre, felhasználókra vonatkozó adatok  konkurensekre vonatkozó adatok  beszállítókra vonatkozó adatok  közlekedéssel, infrastruktúrával, hírközléssel kapcsolatos adatok  környezeti és természeti erőforrások adatai  törvényi környezetre, szabványokra előírásokra vonatkozó adatok

21 Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára Adatforrásoktól eltekintve, a legkönnyebben végrehajtható szolgáltatások Sorszám igénylés – pl. okmányirodai ügyintézéshez. Információ kérés – pl. önkormányzati fogadóórák idejének lekérése. Nyomtatvány igénylés. Ebek bejelentése és nyilvántartásba vétele. Véleménykutatás – pl. az ügyintézéshez történő mobilhasználati kedv felmérése. Közterület foglalási engedélyezési eljárás. Lakossági vélemény-nyilvánítás. Önkormányzati hírlevél. Figyelmeztető üzenetek – pl. méhészek értesítése permetezéskor. Népszerűsítő üzenetek – pl. az új SMS alapú szolgáltatások bevezetésekor. Tájékoztatás határozat meghozataláról. Önkormányzati üzenetek – a lakosság tájékoztatása (pl. közüzemi szünetek bejelentése, választási programok ismertetése, fórumok idejének közlése)

22 Köszönöm figyelmüket! Viszontlátásra!


Letölteni ppt "M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések