Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához 2007. Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához 2007. Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország."— Előadás másolata:

1 1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország Kft, Budapest,

2 2 CONNECT II kapcsolódó projektek 1) ÁAK forgalomirányító központ fejlesztésének folytatása  „Fejlesztési koncepció folytatása, valamint migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához - regionális/határon átnyúló együttműködéshez szükséges specifikációk véglegesítésével (D2.2)” 2) Központok együttműködésének lehetősége  „Az M0 autópálya forgalomirányító központjának és a budapesti forgalomirányító központnak az összekapcsolása az autópályák városi szakaszainak hatékony forgalmi menedzsmentjéhez, illetve forgalomszabályozásához (D3.2)” 3) DATEX adatátvitel  „DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása, adatcsere és együttműködés az autópálya forgalomirányító központja, a BFFH központ és ÚTINFORM között (D2.4/1)”

3 3 1) Az ÁAK forgalomirányító központ fejlesztése VJTSzükség szerinti terelés Forgalom- lefolyás könnyítés Diszpécser, Internet, egyedi csatornák Navigációs egységek, SMS, WAP Információk továbbítása a média irányába Egyedi tájékoztatás Megfelelő tájékoztatás VJTEsemény- érzékelés, intézkedés Zavarok kezelése Detektorok, kamerák Torlódás és baleset érzékelése Forgalom figyelése, adatgyűjtés EszközFeladatCél Forgalmi operátor Adatbázis További célok: baleset-megelőzés, torlódás-megelőzés, kapacitáskihasználás, hálózati stratégiák kidolgozása…

4 4 ÁAK központ felépítése 1) Az ÁAK forgalomirányító központ fejlesztése

5 5 Hálózati forgalom- irányítás felelőse: ÁAK forgalmi operátor Forgalmi operátor feladatai: Eseményfigyelés torlódás baleset egyéb (tervezett események) adatrögzítés archiválásautomatikus jelentéskészítés Eseménykezelés intézkedés: forgalombefolyásolás (VJT kezelése, felhajtás- szabályozás) informálás (A1 diszpécseren keresztül) adatrögzítés archiválásautomatikus jelentéskészítés Együttműködés adatszolgáltatás (TCC, TIC), egyeztetett intézkedés (TCC) meteorológiai adatok gyűjtése forgalomszámlálás vizuális megfigyelés a diszpécser feladata lehet automatikus környezeti adatok

6 6 2) Központok együttműködésének lehetősége Cél: Hálózati forgalomirányítás, a forgalom optimális levezénylése Lehetséges pilot: M1/M7

7 7 2) Központok együttműködésének lehetősége Feladatok a pilot projektekhez kapcsolódóan 1.Lehetővé tenni az M1-M7 bevezetőn a forgalmi zavarok előrejelzését a meglévő vagy kihelyezés alatt lévő VJT-ken 2.Hidak forgalmáról információk gyűjtése és osztályozása 3. M0 forgalmáról információk gyűjtése és megosztása, valamint a bevezető utak adatainak az információi 4. Tervezett események adatai (előre ismert forgalmi terelések, útfelújítási munkák adatainak a megosztása

8 8 2) Központok együttműködésének lehetősége Az ÁAK központ és kapcsolatai

9 9 Első lépés az együttműködéshez 2) Központok együttműködésének lehetősége

10 10 3) DATEX adatátvitel  Tesztüzem: március (28.) Első értékelhető: március  Jelenleg: nincs adatforgalom  Adatgyűjtés: hiányzó detektoradatok TEMPO típusú értékelés készült: – Rendelkezésre állásról, üzembiztonságról (leállás) – Adatküldés megbízhatóságáról, (adatvesztés) – Lekérdezett adatok használhatóságáról (táblázat) – DATEX-től független hibák (detektorok küldtek- e adatot?)

11 11 Köszönöm a figyelmet! Kép forrása: Roadplan Kft. További információ:


Letölteni ppt "1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához 2007. Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország."

Hasonló előadás


Google Hirdetések