Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gyermekrajz A 4-6 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gyermekrajz A 4-6 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea"— Előadás másolata:

1 A gyermekrajz A 4-6 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea

2 V. Löwenfeld: Firkakorszak 2: év  Megjelenik az ábrázolás szándéka: előre közli, mit fog rajzolni és a rajz témáját később is képes azonosítani.  JUXTAPOZÍCIÓ: Az irányok véletlenszerűek, a tárgyaknak és dolgoknak nincs meg a felnőtt által látott szemléletes rendje. Az egymáshoz nem kapcsolódó, „szétdobált” elemek azonban a gyermek számára a figura megfelelő ábrázolását jelentik.  TRANSPARENCIA = átlátszóság, nem látszó dolgok ábrázolása

3 EMBERFIGURÁK /J. GOODNOW/ Vonalhúzási sorrend változásai egy gyermeknél /J. GOODNOW/

4 Transzparencia

5 Szubjektív arányok 5,4 éves lány: „Ház pillangóval” 5,7 éves fiú: „Én és a madarak”

6

7 V. LÖWENFELD: PRESEMATIKUS KORSZAK ( év) Az első ábrák, jelek, formák: ember, nap, ház, állat Szubjektív, érzelmi alapú arányok és színezés Kiterített, egy kompozícióban több nézőpont vagy sávosan egymás fölé sorolt terek Időben egymást követő eseményeket gyakran szalagszerűen egymás után sorolva jeleníti meg. Ideovizuális azaz képzeletvezérlésű ábrázolás: a gyermek nem a látványt, hanem a tárgyról alkotott elképzeléseit és tudását adja vissza. (Ezen alapulnak a rajzos intelligencia tesztek.)

8

9


Letölteni ppt "A gyermekrajz A 4-6 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea"

Hasonló előadás


Google Hirdetések