Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – 2008-0031 A kompetencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – 2008-0031 A kompetencia."— Előadás másolata:

1 Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon

2

3 Alapvető célok: A munkaerőpiac igényeinek való megfelelés Az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása A kompetencia alapú oktatás elterjesztése

4 Alapvető célok: A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerősítése

5 Alapvető célok: Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését. infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések

6 Bevont feladatellátási helyek: Óvodák:  Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai- Szakmai Szakszolgálat és Pedagógiai Szolgáltató Intézmény (Hold úti és Eszterlánc Óvoda)

7 Bevont feladatellátási helyek: Általános iskolák: Kassai Úti Általános Iskola Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Szent-Györgyi Albert Általános Iskola

8 Bevont feladatellátási helyek: Középiskolák: Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Gépipari Tagintézmény Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola

9 Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: a NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja.

10 Kötelező elemek:  szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterület  matematika kompetenciaterület  egy választott kompetencia terület: szociális, életviteli és környezeti kompetenciák  tantárgytömbösített oktatás választott műveltségterületen

11 Kötelező elemek:  műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása  óvodákban – komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása

12 Kötelező elemek: Új tanulásszervezési eljárások bevezetése:  három hetet meghaladó projekt megszervezése  témahét megszervezése  moduláris oktatási program megszervezése

13 Az intézményi innovációt támogató tevékenységek:  Projekt indító nap  Innovatív oktatásszervezési eljárások módszertanának beépítése az intézmény Pedagógiai Programjába, Helyi Tantervébe  Jó gyakorlatok átvétele  Önálló intézményi innováció megvalósítása

14 Hogyan tudjuk megvalósítani?  Továbbképzések  Tanácsadói szolgáltatások (1542 óra)  Taneszközök beszerzése

15 Mit vállaltunk?  A projektben tanúsítványt szerző pedagógusok száma: 153 fő  A megszerzendő tanúsítványok száma: 357 db  Szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterületen foglalkoztatott tanulók száma: 332 fő  Matematika kompetenciaterületen foglalkoztatott tanulók száma: 292 fő  Az óvodai programcsomag szerint foglalkoztatott gyermekek száma: 112 fő

16 Mit vállaltunk? A tantárgytömbösítés módszertannal szervezett tanórák arányát 3 év alatt 15%-ra emeljük Tantárgy bontás nélküli műveltségterületi oktatásban részesülő tanulócsoportok száma: 10 csoport Moduláris programok száma: 6 db Témahetek száma: 7 db

17 Mit vállaltunk? A három hetet meghaladó projektek száma: 8 db IKT-val segített tanórák aránya: 25%

18 Mit vállaltunk? A hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését támogató módszertani képzéseken tanúsítványt szerzett pedagógusok száma: 25 fő IPR-módszerrel oktatott órák aránya az érintett tanulócsoportok összes óraszámához képest: 40%

19 Mit várunk? Az intézmények közötti horizontális tanulás lehetőségének megteremtése Szakmai együttműködések kialakítása Jól bevált, kipróbált gyakorlatok átvétele, átadása Hospitálási lehetőségek szervezése, biztosítása Szakmai konzultációk,tapasztalatcserék megvalósítása

20 Miért? Hisszük, hogy szükséges a szakmai megújulás Élményszerű tanulás –tanítás Új oktatási eszközök bevezetése Szakmai önbizalom Megtapasztaltuk – sikeresnek találtuk

21 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – 2008-0031 A kompetencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések