Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté."— Előadás másolata:

1 Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté

2 Releváns-e az online? Marketing: rendkívül erős piaci jelenlét: hirdetések, tájékoztatók alkuszi, közvetítői és biztosítói oldalakon Értékesítés: fejlődő piaci jelenlét, erős GFB esetén, utasbiztosításoknál, elsősorban a nem élet ágban. Értékesítésben a jelenlét elsősorban a GFB terén erős.

3 Fogyasztóvédelmi problémák Díjak pontatlansága; Terméktájékoztatók pontatlansága, hiányosságai; Hirdetések megtévesztő szövegrészei; Megtévesztő módon hiányos tájékoztatás. Évente több kötelezés, bírság és pontosítás a Felügyelet részéről – súlyos bírságok nélkül, ám a bizalmat romboló mértékben.

4 Fő cél, kockázat Online értékesítés esetén összetettebb termékek esetén fokozottan nagy a misselling kockázata. Lakásbiztosítás – legjobb termék kiválasztása; CASCO – megfelelő termék, záradékolások; Utasbiztosítások – mire is van szükségünk? Biztosítani kell a tanácsadói tudást, különben magas lesz a csalódottak száma: piac és bizalomvesztés.

5 Alapvető szabályok Alapvető szabályok: Bit Eddig Psztv., október 1-től MNBtv. PSZÁF elnöki rendeletek Távértékesítés szabályai (14 nap) Fttv. E-ker tv.

6 Tipikus hibák „Kötelező akár 9000/év!” Amennyiben ez csupán az ügyfdelek kisebbik része számáűra elérhető „Kötelező már 6000 Ft-tól” Amennyiben 6000 Ft-ért nem tud bárki biztosítást kötni „Biztosítások nálunk a legolcsóbban” Amennyiben ez a rettenet olcsóság nem igazolható!!! „Váltson biztosítót, mert olcsóbb!” Amennyiben akárki esetében is előfordul, hogy a váltás után többet fizet.

7 Megelőzési lehetőségek Kerülni marketing esetén a felsőfokú jelzőket; Hirdetések felülvizsgálata szakemberrel; Kiemelt figyelemmel lenni a díjhirdetésre; Minden releváns szabályról tájékoztatni kell az ügyfelet (távértékesítés!); Szakszerű és előrelátó panaszkezelés; Alapvető jogszabályi előírások betartása az online felületen (kb pont).

8 Egyéb fontos pontok Elérhetőségek pontos és kimerítő feltüntetése; Panaszkezelési szabályzat; Panaszkezelési nyomtatványok; Utalás és link a magatartási kódexre; Értékesítés esetén a kötelező tájékoztatások biztosítása;

9 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté."

Hasonló előadás


Google Hirdetések