Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.educorb.eu Integrált intézmény működése a gyakorlatban Gyenesdiás, 2009. március 13. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM 034111)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.educorb.eu Integrált intézmény működése a gyakorlatban Gyenesdiás, 2009. március 13. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM 034111)"— Előadás másolata:

1 Integrált intézmény működése a gyakorlatban Gyenesdiás, március 13. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM )

2 POGÁNYVÖLGYI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS

3 Somogy megye Egyike a 33 leghátrányosabb helyzetű kistérségnek A Balaton 10 háttértelepülése 2 mikrotérség –Lengyeltóti Mikro-térség: Lengyeltóti, Szőlősgyörök, Buzsák, Hács, Gyugy, Kisberény + Nikla, Csömend, Táska –Somogyvári Mikro-térség: Somogyvár, Öreglak, Somogyvámos, Pamuk Pogányvölgy

4 JÚNIUS 30. 1)BUZSÁK 2)GYUGY 3)HÁCS 4)KISBERÉNY 5)LENGYELTÓTI 6)ÖREGLAK 7)PAMUK 8)SOMOGYVÁMOS 9)SOMOGYVÁR 10)SZŐLŐSGYÖRÖK 11)CSÖMEND ( ) 12)NIKLA ( ) 13)TÁSKA ( )

5 MIKROKÖRZETI TÁRSULÁSOK BUZSÁK LENGYELTÓTI TÁSKA GYUGYHÁCS KISBERÉNY SZŐLŐSGYÖRÖK ÖREGLAK PAMUK SOMOGYVÁR SOMOGYVÁMOS NIKLA CSÖMEND

6 BUZSÁKI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BUZSÁK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BUZSÁK BUZSÁK, TÁSKA TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK: ÁLTALÁNOS ISKOLA BUZSÁK NAPKÖZIOTTHONOS TAGÓVODA TÁSKA

7 KÖRZETI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA ÖREGLAK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA ÖREGLAK ÖREGLAK, PAMUK TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BARÁTIHEGYI TELEPHELY ÁLTALÁNOS ISKOLA ÖREGLAK

8 SZENT LÁSZLÓ KIRÁLY ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SOMOGYVÁR SOMOGYVÁR, SOMOGYVÁMOS TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK ÁLTALÁNOS ISKOLA SOMOGYVÁR SOMOGYVÁMOSI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA TAGINTÉZMÉNY SOMOGYVÁMOS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SOMOGYVÁR

9 FODOR ANDRÁS ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY, EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT ÉS PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ INTÉZMÉNY LENGYELTÓTI KINCSEM NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA LENGYELTÓTI BERZSENYI DÁNIEL ÁLTALÁNOS ISKOLA NIKLA NAPSUGÁR NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA HÁCS LURKÓ NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SZŐLŐSGYÖRÖK GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA SZŐLŐSGYÖRÖK LENGYELTÓTI, SZŐLŐSGYÖRÖK, CSÖMEND, GYUGY, HÁCS, KISBERÉNY, NIKLA TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAK- ÉS SZAKMAI SZOLGÁLAT LENGYELTÓTI FODOR ANDRÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA LENGYELTÓTI MÉZESKALÁCS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA NIKLA ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY LENGYELTÓTI

10 Székhely: Fodor András Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Telephelyek: Lengyeltóti, Tűzoltó u. 8. Szőlősgyörök, Szabadság u. 44. Szőlősgyörök, Iskola u. 1. Hács, Fő u. 31. Nikla, Berzsenyi u. 46. Nikla, Berzsenyi u. 56. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat

11

12 –óvodai nevelés –általános iskolai oktatás 1-8. évfolyam –együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése és általános iskolai oktatása –alapfokú művészetoktatás –nevelési tanácsadás –korai fejlesztés –logopédia és gyógytestnevelés –továbbtanulási és pályaválasztási tanácsadás – pedagógiai szakmai szolgáltatás –intézményi étkeztetés Alapfeladatok

13 intézményi vagyon működtetése intézményüzemeltetés napköziotthoni, tanulószobai ellátás iskolarendszeren kívüli szakmai és nem szakmai oktatás, vizsgáztatás (felnőttoktatás) munkahelyi vendéglátás egyéb szórakoztatási és kulturális tevékenység máshova nem sorolt egyéb szolgáltatás Kiegészítő feladatok

14 Fodor András Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény Intézményvezetés – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gárdonyi Géza Tagiskola – 8694 Szőlősgyörök, Iskola u. 2. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Berzsenyi Dániel Tagiskola – 8706 Nikla, Berzsenyi D. u. 56. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Kincsem Napköziotthonos Óvoda – 8693 Lengyeltóti, Tűzoltó u. 2. A Fodor András Óvoda, Iskola, és Szakszolgálat intézményegységei és hivatalos elnevezései I.

15 Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Lurkó Tagóvoda – 8694 Szőlősgyörök, Szabadság u. 44. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Napsugár Tagóvoda – 8694 Hács, Fő u. 31. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat MézeskalácsTagóvoda, 8706 Nikla, Berzsenyi D. u. 46. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Egységes Pedagógiai Szakszolgálata – 8693 Lengyeltóti, Tűzoltó u. 8. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gazdasági Ellátó Szervezete – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gazdasági Ellátó Szervezete – Élelmezés: 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. A Fodor András Óvoda, Iskola, és Szakszolgálat intézményegységei és hivatalos elnevezései II.

16 IGAZGATÓSÁG Óvodák Alapfokú oktatási intézmények Szak- és Szakmai Szolgálatok GESZ (Funkcionális Ellátó Szervezet) Kincsem Tagóvoda Lurkó Tagóvoda Napsugár Tagóvoda Fodor András Általános Iskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Gárdonyi Géza Tagiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Élelmezési Központ Mézeskalács Tagóvoda Berzsenyi Dániel Tagiskola Pedagógiai-szakmai Szakszolgáltató A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei

17 A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési szerkezete, a vezetők közötti feladatmegosztás IGAZGATÓ Általános igazgatóhelyettes Operatív igazgatóhelyettes Óvodavezető (intézményegység- vezető) Tagóvoda-vezetők Óvodavezető- helyettes Tagiskola- vezetők Művészet-oktatási vezető Szak- és Szakmai Szolgálatok vezetője Gazdasági igazgatóhelyettes Élelmezés- vezető Minőségügyi vezető Gyermekvédelmi felelős Diákönkormányzati-vezető Funkcionális Ellátó Szervezet

18 A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei július 01. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények 1.Fodor András Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 3.Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény 2.Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Általános iskola (1-8.)Alapfokú művészetoktatás (1-12) 4.Kincsem Óvoda

19 A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 2. 5.Szent László Király Általános Iskola és Óvoda Napköziotthonos óvoda Általános iskola (1-8.) 6.Öreglaki Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-8.) Napköziotthonos óvoda 7.Buzsáki Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-8.) Napköziotthonos óvoda (1cs.) 8.Gárdonyi Géza Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs)

20 A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 3. 9.Berzsenyi Dániel Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs) 12.Pogányvölgyi Bölcsőde vagy Gyermekjóléti Szolgálat Napköziotthonos óvoda (1. cs) 11.Napsugár Egységes Óvoda és Bölcsőde 10.Somogyvámosi Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs)

21 A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 1. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények FŐIGAZGATÓ általános iskolák Szakmai szolgáltatás Főigazgató-helyettes I. Főigazgató-helyettes II. (a Kincsem Tagóvoda vezetője is) művészetoktatás szakszolgálatok Óvodák Gazdasági igazgató Bölcsőde és/vagy gyermekjóléti szolgálat Óvodavezető-helyettes

22 A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 1. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények 1.Fodor András Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény IgazgatókIgazgatóhelyettesek 2.Egységes Pedagógiai Szakszolgálat 3.Szent László Király Általános Iskola és Óvoda Művészetoktatási vezető általános iskola Óvoda

23 A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 2. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek 4.Öreglaki Általános Iskola és Óvoda általános iskola Óvoda 5.Buzsáki Általános Iskola és Óvoda általános iskola Óvoda 6. Gárdonyi Géza Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető” 7.Berzsenyi Dániel Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető”

24 A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 3. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek 8.Somogyvámosi Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető” 9.Napsugár Egységes Óvoda és Bölcsőde Óvodavezető Tagintézmény-vezetők 10.Pogányvölgyi Bölcsőde Bölcsődevezető

25 FESZ (Funkcionális Ellátó Szervezet) Az egységes költségvetést tagintézményekre (intézményegységekre, telephelyekre) bontva is elkészítjük. A beérkező számlákat az Intézmény nevére, de a tagintézmény címére kérjük kiállíttatni és megküldeni A tagintézmény vezetője hagyja jóvá és küldi a gazdasági irodába elszámolásra Tagintézményenként és szakfeladatonként külön főkönyvi alszámla és külön banki alszámla Kontroll: minden 20e Ft feletti vásárlást egyeztetni kell a gazdasági vezetővel! Egyetlen pénztár működik: központi pénztár Tagintézményenként pénztárkönyvet vezet Az élelmezési költségeket, bevételeket konyhákra lebontva könyveljük, illetve az analitikus készlet-nyilvántartást egységes rendszerben végezzük

26 Az intézményegységek közötti feladatok megosztása Intézményvezetés A titkárság A gazdasági szervezet Intézményegységek közötti szervezetek, kapcsolatok Az intézmény szervezeti egységei és vezetői szintjei

27 A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint) Az alkalmazotti értekezlet –Tagjai: az intézményben foglalkoztatott valamennyi dolgozó, akivel az intézmény határozott vagy határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyt létesített – amikor az intézmény egészét érintő kérdések tárgyalására kerül sor A szak-alkalmazotti értekezlet –Tagjai: a vezetők, valamint az Alapító Okiratban meghatározott alaptevékenységre létesített munkakörökben közalkalmazotti jogviszony, illetve munkaviszony keretében foglalkoztatottak - („munkaértekezletek”)

28 A szakalkalmazotti értekezlet Döntési jogköre: –A Pedagógiai Program (Szakmai Program) elfogadása –Az éves munkaterv és beszámoló elfogadása. –A munkát elemző értékelések beszámolók elfogadása. –A továbbképzési, beiskolázási terv jóváhagyása; –Etikai állásfoglalás elfogadása. –A szülőkkel való kapcsolattartás elveinek meghatározása. –Az intézményegység Házirendjének elfogadása.

29 A szakalkalmazotti értekezlet 2. Véleményezési jogköre: –Az intézményi szintű szabályzatok véleményezése –Minden olyan kérdés, amelyről az igazgató véleményt kér. –Vezetői pályázat véleményezése. –Az intézményegység költségvetéséből vagy egyéb forrásból rendelkezésre álló szakmai előirányzat felhasználása –Az intézményegység hagyományteremtésének kialakítása –A hosszú távú szakmai programjának kialakítása

30 A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint II.) Igazgatótanács Szavazati joggal rendelkező tagjai: - az intézmény igazgatója, - az általános igazgatóhelyettes, - az operatív igazgatóhelyettes, - a gazdaság igazgatóhelyettes, - az intézményegység-vezetők, - az óvodai intézményegység-vezető helyettese - a tagintézmények vezetői - a művészetoktatási vezető - az intézményegységek képviseletében egy-egy fő.

31 A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint III.) Igazgatótanács Tanácskozási joggal jelen van: Minőségügyi vezető Gyermekvédelmi felelős Diákönkormányzatot segítő pedagógus Az igazgatótanácsi tagság személyhez kötött jog, azt átruházni nem lehet, kivéve az intézmény egység vezetőjét, akit akadályoztatás esetén a helyettese képvisel. Évente minimum 4 alkalommal ülésezik

32 A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint IV.) Igazgatótanács Döntési jogköre: –Az intézményegység-vezetői pályázatok kiírásának feltételeiről és ütemezéséről. –Az intézményegység-vezetői megbízásról és a megbízás visszavonásáról. –Az intézményegység-vezetőkkel szembeni fegyelmi eljárás megindításáról, a fegyelmi büntetés megállapításáról. –Az intézményegységek feladatainak összehangolásáról. –Szervezeti egységek létrehozásáról és megszüntetéséről. –A pedagógiai / nevelési programmal összhangban álló szakmai fejlesztésekről és az azt szolgáló személyi, tárgyi feltételekről. –Az intézmény belső kitüntetéseinek odaítéléséről.

33 A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint V.) Igazgatótanács Átruházott hatáskörben dönt: –az éves munkaterv elkészítéséről és a munkaterv elfogadása. –Az intézmény munkáját átfogó elemzések, értékelések, beszámolók elfogadásáról Véleményezi: –A kibocsátásra kerülő intézményi szintű szabályzatokat, az intézmény éves beszámolóját. –A fejlesztési, beruházási és felújítási terveket. –Az intézmény költségvetési tervének javaslatát. –A fenntartóhoz továbbítandó felújítási igényeket. –Minden olyan kérdést, melyről az igazgató véleményt kér.

34 Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: a vezetőségi értekezlet Tagjai: –az intézményigazgató és helyettesei, –az intézményegység-vezetők, –az óvodai intézményegység-vezető helyettes –a tagintézmény-vezetők –művészetoktatási vezető –a gazdasági-vezető

35 Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: a szakmai csoportok vezetőinek értekezlete –A tartalmukban és tevékenységükben azonos típusú intézményegységek koordinációs testületei. –Formái: óvodai, általános iskolai, bölcsődei, szakszolgálati szakmai csoportok –Tagjai: a megfelelő típusú intézményegységek vezetői, tagintézmény- vezetők –Legalább havonta ülésezik.

36 Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: az intézményi érdekegyeztető fórum: –Tagjai: A reprezentatív szakszervezetek képviseletében egy-egy fő, a Közalkalmazotti Tanács képviseletében egy fő, az intézményigazgató, illetve megbízottai. A törvényben előírt egyeztetési kötelezettségeknek eleget téve évente legalább kétszer ülésezik. Ha az érdekképviseletek és a KT által delegáltak képviselőinek több mint 50%-a igényli, az ülést össze kell hívni.

37 Intézményegységi döntéshozatali fórumok Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Szak-alkalmazotti Közössége Óvodák Nevelőtestülete Általános Iskolák Nevelőtestületei Alapfokú Művészet-oktatási Intézmény Nevelőtestülete Bölcsőde alkalmazotti közössége

38 Intézményi munkaközösségi értekezlet Feladata: –A szakterület gondozása, folyamatos fejlesztése –Rendezvények meghirdetése, lebonyolítása –Képzések, önképzések szervezések, segítője –Szaktermek gondozása –Az éves munkatervben meghatározottak lebonyolítása. Munkáját az év elején eltervezett munkaterv alapján végzi –A tankönyv-választás előkészítése –A tantárgyfelosztás véleményezése

39 Intézményi munkaközösségi értekezlet 2. Dönt: –a munkaközösség szakterületét érintő továbbképzési programról; –az iskolai tanulmányi versenyekről; –saját működéséről és munkatervéről; –a pedagógiai program elveinek megfelelően kezdeményezi, hogy milyen tankönyvet kíván használni. Véleményét ki kell kérni: –a szakmai munka eredményességével kapcsolatban, a munka továbbfejlesztéséről; –a pedagógiai program elfogadásához; –a pótvizsga kérdéseinek meghatározásához; –a tantárgyfelosztásról –új kollégák pályázatáról.

40 Képviseleti jog Az intézményt az igazgató képviseli harmadik személyekkel szemben, valamint bíróságok és más hatóságok előtt. Az igazgató e jogkört az ügyek meghatározott csoportjára nézve az intézmény dolgozóira az alábbiak szerint ruházza át: az intézményegység-vezetőkre a szakmai képviseletet abban az esetben, ha a képviselet nem haladja meg az érintett intézmény illetékességét bármely ügyben egyedi írásbeli meghatalmazás alapján

41 Az intézményegységek képviselete –Az intézményegységek, tagintézmények szakmai képviseletét abban az esetben, ha a képviselet nem haladja meg az intézmény-egység illetékességét az intézményegység-vezető látja el. –A vezető e jogkört az intézményegység dolgozóira az alábbiak szerint ruházza át: Akadályoztatása esetén a helyettesére. Képviseleti jogát írásbeli meghatalmazás alapján az intézményegység más dolgozójára.

42 A kiadmányozási jogkör gyakorlása Az intézmény nevében aláírásra az intézményigazgató jogosult. A pénzügyi kötelezettséget vállaló iratok kivételével egymagában ír alá, távolléte, akadályoztatása esetén az azonnali intézkedéseket tartalmazó iratokat helyette az általános helyettes vagy az általános helyettesítést ellátó intézményegység-vezető írja alá. Az intézményegység-vezetők aláírási jogköre a vezetésük alá tartozó egység szakmai tevékenységével kapcsolatos levelekre, a saját hatáskörben tett intézkedésekre a tanügyigazgatás, és a szakmai kompetencia körébe tartozó ügyekre terjed ki.

43 A vezetők közötti feladatmegosztás Az intézményben a vezetéssel kapcsolatos feladatokat az intézményigazgató, a gazdasági vezető, az intézményegység-vezetők (tagintézmény-vezetők) és helyetteseik látják el Az intézményigazgatót távollétében az általános helyettes helyettesíti. Az intézmény igazgatóját munkájában intézmény-egység-vezetők és gazdasági-vezető segítik.

44 Pedagógiai-szakmai szolgáltatás Szakmai munkaközösség működtetése Információs rendszer működtetése Pedagógusok képzésének összehangolása Tapasztalatcsere látogatások szervezése Közös pályázatok készítése Módszertani segédanyagok közös készítése Versenyek szervezése, összehangolása Rendezvények szervezése, szakmai nap Bemutató foglalkozások szervezése Tehetséggondozó műhelyek szervezése

45 Szakmai munkaközösségek lehetőséget teremt a pedagógusoknak arra, hogy szakmai ismereteiket, tapasztalataikat más intézményekben folyó szakmai munka megismerésével is bővítsék a kollégák igényei alapján az igazgatók tettek javaslatot a fenntartóknak az egyes munkaközösségekre 13 szakmai munkaközösség

46 Szakmai munkaközösségek 2. 1.IntézményvezetőiBuzsák 2.Minőségfejlesztési Lengyeltóti 3.Fejlesztő pedagógusok Lengyeltóti 4.Természetismeret (biológia-földrajz-kémia)Öreglak 5.Magyar nyelv és irodalomSomogyvár évfolyamon tanító pedagógusokÖreglak 7.OsztályfőnökökBuzsák 8.Matematika-fizika Lengyeltóti 9.InformatikaLengyeltóti 10.Idegen nyelvet oktatókÖreglak 11.Történelem tanárokÖreglak 12.Testnevelő tanárokSomogyvár 13.ÓvodapedagógusokLengyeltóti

47 Szakmai munkaközösségek 3. a munkaközösség éves munkatervének elkészítése évente legalább 3 munkaközösségi foglalkozás minden tanév végére egy Kistérségi szintű tantárgyi mérés kidolgozása évente legalább egy Kistérségi tantárgyi tanulmányi verseny megszervezése oktató-nevelő munka fejlesztése, szakmai egység biztosítása továbbképzések segítése a tanulói minősítések rendszerének egységesítése tantárgyi integráció létrehozása (átjárhatóság) a szakterület módszertanának fejlesztése pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, pályázatok írása tapasztalatcsere látogatások szervezése tanügy-igazgatási feladatok koordinálása

48 Szakmai munkaközösségek 4. A munkaközösség vezetője képviseli a munkaközösséget minden fórumon, és tájékoztatja a tagokat az őket érintő kérdésekről. Állásfoglalásai, javaslatai előtt köteles kikérni a munkaközösség tagjainak véleményét. Irányítja és koordinálja a munkaközösség tevékenységét, felelős a szakmai munkáért. Értekezleteket hív össze, bemutató foglalkozásokat szervez. Ellenőrzi a tagok munkáját, hiányosságok esetén tájékoztatja az érintett intézmény vezetőjét. Évente egy alkalommal június 15-ig írásos beszámolót készít a Társulási Tanács részére az adott Szakmai Munkaközösség által végzett munkájáról, a munkatervben vállalt feladatok teljesítéséről.

49 Feladat: alapfokú nevelés-oktatás biztosítása a Kistérségben élő valamennyi tanköteles korú gyermek számára (de 2-5 éves is!!) Követelmény: 100%-os szakosság (és „nem szakrendszerűség”) biztosítása mindegyik feladatellátási helyen kistérségi pedagógus-helyettesítési rendszer SNI gyermekek ellátása lakóhelyükön alapfokú művészetoktatás kiterjesztése Szakszolgálati feladatellátás helyben Az oktatás megszervezése 1.

50 Az oktatás megszervezése 2. 1.Változó munkahelyen foglalkoztatott pedagógusok 2.Utazó tanulók 3.Azonos bérek, juttatások –Eltérő csoport-létszámok –Eltérő HHH arány 4.Tantárgyfelosztás, órarend –Nem csak „megfelelő embert a megfelelő helyre” Ki lesz az osztályfőnök? Ügyelet Milyen nyelvet tanítunk? Hogyan jut egyik helyről a másikra? Esélyegyenlőség, a gyermek mindenek felett álló érdeke – választható óra vagy szakkör? –Napközi helyben Összevont csoportok

51 Az oktatás megszervezése 3. Ki fizeti a révészt? – a költségek viselése –„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” –„Miért van ennyi túlóra?” –„A vizsgálatokért, mérésekért miért kell fizetnünk? –„Az úszás miért szerda délután van a nagyoknak?” –„Nekünk (eddig) mindenkinek volt egy szabadnapja!” –„Miért lett minden szünet 15 perces?”

52 Többletmunkáért járó kereset-kiegészítés gazdasági év (rendelkezésre álló keret) intézményHavi keretösszeg2009. évi keret ig től Fodor Berzsenyi Gárdonyi Művészeti Szakszolgálat Kincsem Lurkó „Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?”

53 „Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 2. SZAKSZOLGÁLAT - [feladatellátás helyszínei, időkerete (= óra)] Munka- társ L.tótiSz.gy.BuzsákÖ.lakS.várVámosHácsvizsg.összes Mné52310 Gyné Bné Kné R.I K. A.21 Kné T.K Zsné55 Nné M.K.44 N. Zné77 B. Ané77 K. B.66

54 „Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 3. Változó munkahelyen foglalkoztatott dolgozók órafelosztása NévFodorGárdonyiSzakszolgálatMűvészetiÖsszes Áné D. M B. Ané17724 N. R F. P Mné K. Zs Nné M. K N. Zné17724 Sz. E Zs. Lné20525 K S. L K. V B Összes óra

55 „Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 4. Alapfokú Művészetoktatási Intézmény óra- (és költség-) felosztása LtótiSvárSzgyörökSvámosBuzsákÖreglakösszes zene néptánc két-tanszakos718 képzőm ÖSSZES KÉT- TANSZAKOS 718 normatíva Arány (%)69,8168,23,32,20,5100

56 Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 5. Jogcím Fodor András Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskola Berzsenyi Dániel Általános Iskola Iskolák összesen 52. § (3) , § (6) 33,3757,125 47, § 7) 76,517, , (8) § (9) § (10) § (11) 45,68,25 62,1 1. sz. Mell. 3. rész II/7. 196,875 32, § (4) 157,522,537,5 217,5 1. sz. Mell. 3. rész II/7. 7,8751,1252,25 11, § (6) 102,5 15 Összesen: 751,85206,25222, ,475 A feladatok ellátásához rendelkezésre álló időkeret

57 Iskolabusz működtetése 3 db iskolabusz (Lengyeltóti, Somogyvár, Buzsák) a TKT évi ösztönző támogatásán nyert összegből Az iskolabusz üzemeltetője a kistérség Minden buszjárathoz kísérő kell – pedagógiai asszisztens

58 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Zsombok Lajos 30/


Letölteni ppt "Www.educorb.eu Integrált intézmény működése a gyakorlatban Gyenesdiás, 2009. március 13. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM 034111)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések