Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet"— Előadás másolata:

1 Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet vidra@oszk.hu

2 A vizsgálatunkról... Cél: megismerni a potenciális könyvtárhasználók... informáltságát a helyi könyvtárakról információ-szükségletét, igényét megszólíthatóságát Vagyis: feltárni a könyvtárak marketingkörnyezetét. 

3 A mintáról... Debrecen, Szolnok, Eger Felnőtt lakosság (középkorúak) Nem könyvtárhasználók Lakáson Körzetek: központi lakótelepi kertvárosi 

4 A diplomások aránya az egyes lakókörzetekben (%)

5 Az átlagosnál jobb anyagi körülmények között élők aránya (%)

6 A megyei könyvtárak ismertsége (%)

7 Mi jut eszébe a könyvtárról? (Az összes megkérdezett százalékában)

8 A könyvtárakkal kapcsolatos kijelentések értékelése Az embereknek nincs idejük olvasni3,4 Az Internet kiszorítja az olvasást2,2 Hosszabb ideig kellene nyitva tartani2,1 A könyvtárosok túlterheltek2,1 Az emberek félnek belépni a könyvtárba1,9 Csak azok járnak, akinek nincs elég könyvük1,8 A könyvtárak elavult intézmények1,7 Sokba kerül a beiratkozás1,5 Újdonságot nem lehet kapni1,5 Fontos infót nem lehet kapni1,3*

9 Az emberek félnek belépni a könyvtárba (Az összes válaszadó átlaga)

10 Csak azok járnak könyvtárba, akinek nincs elég könyvük

11 Az internet kiszorítja az olvasást

12 Könyvtári szlogenek értékelése A könyvtár a tudás temploma3,5 Nem ruhatár, nem raktár…3,2 Legtöbb információ, leggyorsabban…3,2 A könyvtáros a könyveknek gondozója3,1 Legyen a könyvtár a város dolgozószobája3,1 Ha belépsz egy könyvtárba…3,0 Kézenfogva az információs sztrádán2,5 Elsők vagyunk az információs versenyben2,3 A könyvtár az ország szíve2,2*

13 A könyvtár a tudás temploma, a bölcsességek háza

14 Nem ruhatár, nem raktár, nem kaptár. Könyvtár!

15 A könyvtáros a könyveknek gondozója, az olvasóknak gondviselője

16 Legyen a könyvtár a város dolgozószobája!

17 A könyvtár az ország szíve

18 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok 2003. Szolnok 2005. május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések