Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)"— Előadás másolata:

1 Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)

2 A kezdetek…. Az apa 2009. augusztusában fordult a családgondozóhoz: elmondta, hogy feleségével elhidegültek egymástól, ő elköltözött, csak a gyermekek kapcsolattartásának ügyét szeretné rendezni az anyával.

3 A probléma megfogalmazása az apuka szemszögéből Szerelmi kapcsolatból, több éves együttélés után született első kislányuk érkezése megviselte a párt. A kicsi teljesen lefoglalta az anyát, aki kevés szabad idejében sem férjével foglalkozott, hanem internetes barátnőivel beszélgetett. Az apa már akkor jelezte,hogy baj van, de az anya nem vette komolyan. A második kislány születése után még távolabb kerültek egymástól.

4 A probléma megfogalmazása az anyuka szemszögéből Az anya elmondta, hogy valóban eltávolodtak egymástól a gyerekek születése után, de szerinte nem volt annyira rémes a helyzet. Épp mostanra sikerült egy kicsit összeszedni magukat. Csakhogy megjelent egy játszótéri anyukatárs, aki sokat „segített” abban, hogy párja feladja a kapcsolat megjavítására tett kísérleteit. Az apát ő még mindig nagyon szereti, küzdeni akar érte, magukért.

5 Az előzetes megbeszélés során az elmondottak Együttélésük során két lánygyermekük született, a nagy öt éves, a kicsi 8 hónapos. Mindketten egyetértenek abban, hogy eltávolodtak egymástól, csakhogy míg az anya „észbe kapott”, és szeretne változtatni, az apa feladta a küzdelmet, és másik kapcsolatban keresi a boldogságot.

6 A mediátor benyomásai az előkészítő beszélgetés alatt A pár mindkét tagja értelmes, érzékeny ember, egyetértenek abban, hogy nagy szerelem volt az övék. Úgy tűnik, vannak olyan erőforrások, amik segítségével van értelme küzdeni a kapcsolat megmaradásáért. (A családgondozó is így gondolja…)

7 Az első mediáció tapasztalatai Nagyon hamar kiderült, hogy az apa semmiképpen nem kíván erőfeszítéseket tenni a kapcsolat megmentése érdekében, de még a felszámolására sincs készen: egyenlőre szeretné új párját is,zökkenőmentes kapcsolattartást nagyobbik lányával, az anyától ebben teljes együttműködést és rugalmasságot vár el. Az anyának túl gyors ez a tempó, nem képes arra, hogy számára hirtelen egyedül maradva az apa igényeit kielégítse, kézzel-lábbal tiltakozik az ellen, hogy párja ki-be járkálhasson az életükbe. Igyekszik a kontrollt megszerezni, hogy egy kis egyensúlyt érezzen, emiatt gyakran hárítja a javaslatokat. Nagyon nehéz lesz a kisebbik lánnyal a kapcsolat tartása, kora miatt még erősen „anyafüggő”

8 A mediáció eredménye Rögzítése annak, hogy a kapcsolat nem megmenthető, így az anya megkezdheti a gyászmunkát… Rögzítése annak, hogy a kapcsolat nem megmenthető, így az anya megkezdheti a gyászmunkát… Átmeneti kapcsolattartási rend kialakítása, amely egyik irányban sem módosítható a következő mediációig. A továbbgondolandó problémák összeszedése (ki hol lakik, anyagiak,stb.)

9 A konfliktus kialakulásában megjelenő tényezők Külső tényezők: - Változás egy közösség életében Pszichológiai tényezők: - Elszigetelődés családon belül - Vonakodás a kommunikációtól

10 A konfliktus időbeni lefolyása - Jelzés - Vita - Polarizáció – mindenki a maga álláspontjában megmerevedik - Szegregáció (kimaradt - Destrukció ( gyűlölet ) - kimerülés

11 A konfliktus időbeni lefolyása Kimaradt a és a szegregáció

12 A konfliktus oka - Kapcsolatalapú - Strukturális

13 A konfliktus szintjei - Személyek közötti – interperszonális

14 A konfliktus kimenetele szempontjából Destruktív

15 A bővíthető erőforrások a konfliktusokban - Több empátia

16 A konfliktus megoldásának lehetőségei Jogon kívüli megoldás - mediáció Jogi megoldás - pereskedés

17 Az anyuka konfliktuskezelési stílusa Erőszakos (cápa) Visszahúzódó ( teknős )

18 Apuka konflikuskezelési stílusa Visszahúzód (cápa )

19 A konfliktus megoldását megakadályozó tényezők Objektív tényezők: - Érdekellentétek Szubjektív tényezők: - Bizalom hiánya - Másik fél megértésének nehézségei - Saját vagy a másik fél motívumainak tisztázatlansága


Letölteni ppt "Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések