Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egyes kiemelt tömeges balesetek során szerzett tapasztalataink Göndöcs Zsigmond.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egyes kiemelt tömeges balesetek során szerzett tapasztalataink Göndöcs Zsigmond."— Előadás másolata:

1 Egyes kiemelt tömeges balesetek során szerzett tapasztalataink Göndöcs Zsigmond

2 Tömeges baleset augusztus 20. Budapest

3 Előzmények Normál augusztus 20. Normál augusztus 20. Reggeltől szokásos mozgóőrségek Reggeltől szokásos mozgóőrségek - Tisztavatás - Repülőnap Este mozgóőrségben mindösszesen 12 kocsi és egy koordinátor ( kitelepült mentésirányító) Róth István mentőtiszt Este mozgóőrségben mindösszesen 12 kocsi és egy koordinátor ( kitelepült mentésirányító) Róth István mentőtiszt Külön rádiócsatorna ( Bp. 2.) Külön rádiócsatorna ( Bp. 2.)

4 Elindulnak az események Tervezett tűzijáték tól Tervezett tűzijáték tól Kb kor jelez az egyik mozgóőrségi kocsi Kb kor jelez az egyik mozgóőrségi kocsi Információ megerősítése Információ megerősítése A tűzijáték kb kor elindul A tűzijáték kb kor elindul Ezzel csaknem egy időben lecsap a vihar Ezzel csaknem egy időben lecsap a vihar

5 Bejelentések Kb. 21 órától folyamatosan Kb. 21 órától folyamatosan Az első percben 7-8 tömeges helyszínt jelentenek be. Az első percben 7-8 tömeges helyszínt jelentenek be. Tömeges helyszínek bizonytalanok, egyszerre több címen jelentik be ugyanazt Tömeges helyszínek bizonytalanok, egyszerre több címen jelentik be ugyanazt 1,5 millió ember az utcákon 1,5 millió ember az utcákon A mozgóőrségi kocsik úgyszólván mozgásképtelenek a tömeg miatt A mozgóőrségi kocsik úgyszólván mozgásképtelenek a tömeg miatt

6 Tömeges helyszínek Tömeges helyszínként valószínesítettük: Tömeges helyszínként valószínesítettük: - Batthyányi tér - Budai alsó rakpart teljes hosszában a Margit híd és a Lánc-híd között Margit híd és a Lánc-híd között - Erzsébet híd mindkét vége - Váci utca déli része - Petőfi Sándor utca

7 Tömeges helyszínek 2. - Bem rakpart - Intercontinental szálló - Petőfi tér - Ferenciek tere - Kossuth tér - Budai vár - Szabadság híd

8 Bejelentések 2. Az első 30 perc után legalább 12 tömeges helyszínnel számoltunk Az első 30 perc után legalább 12 tömeges helyszínnel számoltunk Ezekből néhány összevonható volt Ezekből néhány összevonható volt A tömeges-gyanús bejelentéseken kívül számtalan egyéb bejelentés jött sérülésekről A tömeges-gyanús bejelentéseken kívül számtalan egyéb bejelentés jött sérülésekről

9 Riasztás Első körben a mozgóőrségi gépkocsik (személyzete !) Első körben a mozgóőrségi gépkocsik (személyzete !) Nagy segítséget jelentett a kihelyezett mentésirányító Nagy segítséget jelentett a kihelyezett mentésirányító Riasztást követően a következő mentőegységek vettek részt a felszámolásban: Riasztást követően a következő mentőegységek vettek részt a felszámolásban:

10 Mentőegységek Buda: 21,22,23,26 Buda: 21,22,23,26 Újpest : 36 Újpest : 36 Palota: 42,44,43 Palota: 42,44,43 Kispest: 51,76 Kispest: 51,76 Lőrinc: 65,62 Lőrinc: 65,62 Erzsébet: 71,73,74,78 Erzsébet: 71,73,74,78 Csepel: 81, Csepel: 81, Budafok: 93,94,96 Budafok: 93,94,96

11 Mentőegységek Csillaghegy: 101, 102, 103 Csillaghegy: 101, 102, 103 Bázis: 301, 302, 306, 309 Bázis: 301, 302, 306, 309 Központ: 201, 202, 203, 206, 207, 210, 216, 215, 220 Központ: 201, 202, 203, 206, 207, 210, 216, 215, 220 Szigetszentmiklós: 13/131 Szigetszentmiklós: 13/131 Budaörs: 13/231 Budaörs: 13/231 Vác :13/151 Vác :13/151 Dunakeszi: 13/171 Dunakeszi: 13/171 Balassagyarmat Balassagyarmat MICU MICU Szabadnapos dolgozók Szabadnapos dolgozók Málta Málta TBE TBE

12 Mentőegységek összesen Rohamkocsi:9 db Rohamkocsi:9 db Esetkocsi:23 db Esetkocsi:23 db Mentőgépkocsi: 12 db Mentőgépkocsi: 12 db Összesen: 45 mentőegység (147 fő) Összesen: 45 mentőegység (147 fő)

13 Egyéb intézkedések Egyéb feladatok korlátozása Egyéb feladatok korlátozása Kórházak értesítése Kórházak értesítése OMSZ összekötő főorvos kiküldése ( Dr. Golopencza) OMSZ összekötő főorvos kiküldése ( Dr. Golopencza) OBSI beállítása OBSI beállítása

14 Betegek Összes sérült : 107 fő Összes sérült : 107 fő Halott: 3 fő (5) Halott: 3 fő (5) Súlyos sérült: 38 fő Súlyos sérült: 38 fő Könnyű sérült: 66 fő Könnyű sérült: 66 fő És még ???? És még ????

15 Tanulságok Az első igazi városi tömeges baleseti tapasztalat 50 év óta Az első igazi városi tömeges baleseti tapasztalat 50 év óta Számos szempontból át kell gondolni az ellátási szabályokat Számos szempontból át kell gondolni az ellátási szabályokat Irányítási tapasztalatok Irányítási tapasztalatok Kórházi háttér Kórházi háttér Adminisztrációs tapasztalatok Adminisztrációs tapasztalatok

16 Utcai demonstrációk, zavargások

17 2006. Szeptember , október 23. Különleges kárhely Különleges kárhely Különleges környezet Különleges környezet Különleges eszközök bevetése Különleges eszközök bevetése Különleges szervezési feladatok Különleges szervezési feladatok

18 KÜLÖNLEGES KÁRHELY Veszélyes Veszélyes Potenciális helyszínek Potenciális helyszínek Gyorsan változó helyszínek Gyorsan változó helyszínek Mozgó-mozgóőrség Mozgó-mozgóőrség Sokszor lehetetlen megközelíteni,vagy gyűjteni a sérülteket Sokszor lehetetlen megközelíteni,vagy gyűjteni a sérülteket

19 Különleges környezet Többoldalú fenyegetettség Többoldalú fenyegetettség Tüntetők részéről Tüntetők részéről Rendőrségi beavatkozások hatásai (könnygáz, gumilövedékek,menekülők) Rendőrségi beavatkozások hatásai (könnygáz, gumilövedékek,menekülők) Városi környezet : elszórt gócok Városi környezet : elszórt gócok

20 Különleges eszközök bevetése Tömeges baleseti egység(ek) Tömeges baleseti egység(ek) Sebesültszállító busz Sebesültszállító busz

21 Különleges szervezési feladatok Külön irányítás Külön irányítás Készenlétes személyzet Készenlétes személyzet Utánpótlás biztosítása Utánpótlás biztosítása Élelem Élelem Minden összehangoló-csoportba megfelelő személyek delegálása Minden összehangoló-csoportba megfelelő személyek delegálása Kórházi ellátás Kórházi ellátás

22 „Városi tömeges baleset” Tömeg Tömeg Mozgási lehetetlenség Mozgási lehetetlenség Megközelítési nehézségek Megközelítési nehézségek Épületek, mint veszélyforrások Épületek, mint veszélyforrások Mentőegység re-entry Mentőegység re-entry

23 Tömeges ellátási szabályok Ki a kárhelyparancsnok? Ki a kárhelyparancsnok? Hány kárhelyparancsnok kell?? Hány kárhelyparancsnok kell?? Sebesültgyűjtő hely? Sebesültgyűjtő hely? Osztályozás? (eszméletlen-éber, mozgásképtelen-mozgásképes) Osztályozás? (eszméletlen-éber, mozgásképtelen-mozgásképes) Várakozás az elszállításra? Várakozás az elszállításra? Helyszíni adminisztráció Helyszíni adminisztráció

24 Irányítási tapasztalatok Hasznos a helyi mentésirányító Hasznos a helyi mentésirányító Külön rádió-csatorna (technikai zavar) Külön rádió-csatorna (technikai zavar) Mobil telefonok Mobil telefonok Érthetetlen kérések egyes kórházakból Érthetetlen kérések egyes kórházakból Önkéntesek jelentkezése Önkéntesek jelentkezése Koordinátor-főorvos a KICS „kinyújtott karja” Koordinátor-főorvos a KICS „kinyújtott karja” A KICS belső munkamegosztása gyorsan változott A KICS belső munkamegosztása gyorsan változott Általában hatékony és szakszerű volt az irányítás Általában hatékony és szakszerű volt az irányítás

25 Adminisztráció Helyszíni adminisztrációs kérdések Helyszíni adminisztrációs kérdések A sérült-lista elkészítése és a sérültek adataival kapcsolatos információ-áramlás feltétlenül átalakítandó, javítandó A sérült-lista elkészítése és a sérültek adataival kapcsolatos információ-áramlás feltétlenül átalakítandó, javítandó Önkéntesek nyilvántartása? Önkéntesek nyilvántartása? Információs csatornaként ( a lakosság részéről) a DrInfo jól használhatónak bizonyult (másnap) Információs csatornaként ( a lakosság részéről) a DrInfo jól használhatónak bizonyult (másnap) Biztos, hogy ez a fajta tömeges jelentés kell ilyenkor is? Biztos, hogy ez a fajta tömeges jelentés kell ilyenkor is?

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Egyes kiemelt tömeges balesetek során szerzett tapasztalataink Göndöcs Zsigmond."

Hasonló előadás


Google Hirdetések