Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola"— Előadás másolata:

1 Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
A heti öt testnevelés óra bevezetésének eddigi tapasztalatai, a továbblépés lehetőségei VARGA ANDRÁS MTTOE alelnök Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola igazgató

2 Konferenciák 1990 – 2011 1991. – Budapest - Országos Kongresszus az Antal kormány idején 1999. március 13. – TF – Összefogás az ifjúság egészségéért, edzettségéért 2003. augusztus Gyula – Népegészségügyi program sikeréért 2005. április 23. – TF – Jubileumi Szakmai Országos Konferencia 2007. október 30. – Eger – Iskolai testnevelésünk az Európai Uniós törekvésünk tükrében 2008. augusztus – Gyula – Testnevelő tanárok a Sportstratégia sikeréért 2008. augusztus – Budapest - VII. Nevelésügyi Kongresszu 2010. november 3. – TF - Testkultúra a Klebelsbergi Kultúrpolitikában

3 Eredményhez vezethető törekvések
Új köznevelési törvény Nemzeti Alaptanterv – tananyagfejlesztés –kerettantervek Szemléletmódváltás - a testnevelés tantárgy presztizsének helyreállítása Tanárképzés Finanszírozás Pedagógusi életpálya modell Döntéshozók támogatása A sport és testnevelés személyiségformáló, jellemnevelő hatása

4 Célok és feladatok Hatékonyabb testnevelés és diáksport rendszer
Egészségesebb, edzettebb ifjúság Rendszeres sportolók arányának növelése (1970-ben 46 %, jelenleg 16%, terv 3 éven belül %) Óraszámok tekintetében: évf. heti 5 óra 7- 8. évf. heti 5 óra 9-13. évf. heti 5 óra - felmenő rendszerben -

5 Miért van rá szükség ? Nincs számottevő pozitív változás a tanulóifjúság állapotában, életvitelében Elhízott, túlsúlyos gyerekek Elhízott, túlsúlyos felnőttek Ellenzők ellenérvei : Nincs elég szakképzett tanár Kevés a tornaterem Többi tantárgy rovására megy Nincs pénz

6 Milyen eredmények várhatók ?
Tanulók nagyobb számban való bevonása a testmozgásba Gyerekkori elhízás visszaszorítása Káros szenvedélyek csökkentése Stresszmentes életvitel kialakulása Tanulók testi – lelki egészségének javulása Szakiskolai diáksport projekt Verseny és szabadidősport mutatóinak javítása Pedagógusok presztizsének helyreállítása

7 Az iskolai testnevelés és sport szervezeti keretei
Tanórai foglalkozások Tanórán kívüli sportfoglalkozások

8 Házibajnokságok

9 Iskolai sportnapok

10 Túrák, téli – nyári táborok

11 Iskolák közötti versenyek

12 Diákolimpiai versenyek

13 A mindennapos testnevelés bevezetésének tapasztalatairól
A törvény és vonatkozó részeinek ismerete A heti öt testnevelés óra elhelyezkedése az órarendben Összevont testnevelés órák alkalmazása Versenyszerűen sportoló tanulók felmentése Kik oktatják a testnevelési órákat Hol tartják a testnevelési órákat

14 A mindennapos testnevelés bevezetésének tapasztalatairól
Iskolák szabadtéri létesítményei Uszodák száma és kihasználtsága Öltözködés – tisztálkodás feltételei Tantestület reagálása a testnevelési óraszám növekedésére Érvek a testnevelési óraszám emelésére Támogatás az iskolavezetés részéről Szülők viszonyulása a mindennapos testneveléshez

15 Az iskolai testnevelés rendszerének elemei
Az időkeret Az oktatás tartalma, módszerei Az oktatók felkészültsége Az ellenőrzés jellege, gyakorisága Az oktatás hatásának felmérése Infrastrukturális feltételek Pénzügyi háttér Szakmai társadalmi szervezetek szerepe Koordinálás országos szinten

16 Ajánlások A diáksportot tegyük közüggyé, tantestületi feladattá
Az iskolai sportkör (ISK) fogja át az iskola teljes tanulóifjúságát, adjon folyamatos programot (pl. házibajnokságok) Tegyük rendszeressé a partneriskolák közötti versenyeket Rendezzünk iskolai sportnapokat Segítsük elő a tehetséggondozást Törekedjünk együttműködésre

17 A testnevelő tanár személyisége
Gróf Klebelsberg Kuno megfogalmazása alapján : „…az egész testnevelési mozgalomban a leglényegesebb maga a testnevelő, aki nem lehet régifajta tornatanár …” Alapvető elvárás vele szemben, hogy gondolkodásmódja, életszemlélete : - alapuljon biztos szakmai tudáson, - jellemezze szilárd erkölcsi normarendszer, - vezesse a gyermekek szeretete, - legyen optimista és progresszív. 17

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket !


Letölteni ppt "Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések