Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 VARGA ANDRÁS MTTOE alelnök Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola igazgató A heti öt testnevelés óra bevezetésének.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 VARGA ANDRÁS MTTOE alelnök Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola igazgató A heti öt testnevelés óra bevezetésének."— Előadás másolata:

1 1 VARGA ANDRÁS MTTOE alelnök Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola igazgató A heti öt testnevelés óra bevezetésének eddigi tapasztalatai, a továbblépés lehetőségei

2 2 Konferenciák 1990 – – Budapest - Országos Kongresszus az Antal kormány idején március 13. – TF – Összefogás az ifjúság egészségéért, edzettségéért augusztus Gyula – Népegészségügyi program sikeréért április 23. – TF – Jubileumi Szakmai Országos Konferencia október 30. – Eger – Iskolai testnevelésünk az Európai Uniós törekvésünk tükrében augusztus – Gyula – Testnevelő tanárok a Sportstratégia sikeréért augusztus – Budapest - VII. Nevelésügyi Kongresszu november 3. – TF - Testkultúra a Klebelsbergi Kultúrpolitikában

3 3 Eredményhez vezethető törekvések Új köznevelési törvény Nemzeti Alaptanterv – tananyagfejlesztés –kerettantervek Szemléletmódváltás - a testnevelés tantárgy presztizsének helyreállítása TanárképzésFinanszírozás Pedagógusi életpálya modell Döntéshozók támogatása A sport és testnevelés személyiségformáló, jellemnevelő hatása

4 4 Célok és feladatok Hatékonyabb testnevelés és diáksport rendszer Egészségesebb, edzettebb ifjúság Rendszeres sportolók arányának növelése (1970-ben 46 %, jelenleg 16%, terv 3 éven belül %) Óraszámok tekintetében: évf.heti 5 óra évf. heti 5 óra évf. heti 5 óra évf.heti 5 óra évf.heti 5 óra - felmenő rendszerben - - felmenő rendszerben -

5 5 Miért van rá szükség ? Nincs számottevő pozitív változás a tanulóifjúság állapotában, Nincs számottevő pozitív változás a tanulóifjúság állapotában, életvitelében életvitelében Elhízott, túlsúlyos gyerekek Elhízott, túlsúlyos gyerekek Elhízott, túlsúlyos felnőttek Elhízott, túlsúlyos felnőttek Ellenzők ellenérvei : Ellenzők ellenérvei : Nincs elég szakképzett tanár Kevés a tornaterem Többi tantárgy rovására megy Nincs pénz

6 6 Milyen eredmények várhatók ? Tanulók nagyobb számban való bevonása a testmozgásba Tanulók nagyobb számban való bevonása a testmozgásba Gyerekkori elhízás visszaszorítása Gyerekkori elhízás visszaszorítása Káros szenvedélyek csökkentése Káros szenvedélyek csökkentése Stresszmentes életvitel kialakulása Stresszmentes életvitel kialakulása Tanulók testi – lelki egészségének javulása Szakiskolai diáksport projekt Verseny és szabadidősport mutatóinak javítása Pedagógusok presztizsének helyreállítása Pedagógusok presztizsének helyreállítása

7 7 Az iskolai testnevelés és sport szervezeti keretei Tanórai foglalkozások Tanórán kívüli sportfoglalkozások

8 8 Házibajnokságok

9 9 Iskolai sportnapok

10 10 Túrák, téli – nyári táborok

11 11 Iskolák közötti versenyek

12 12 Diákolimpiai versenyek

13 13 A mindennapos testnevelés bevezetésének tapasztalatairól A törvény és vonatkozó részeinek ismerete A heti öt testnevelés óra elhelyezkedése az órarendben Összevont testnevelés órák alkalmazása Versenyszerűen sportoló tanulók felmentése Kik oktatják a testnevelési órákat Hol tartják a testnevelési órákat

14 14 A mindennapos testnevelés bevezetésének tapasztalatairól Iskolák szabadtéri létesítményei Uszodák száma és kihasználtsága Öltözködés – tisztálkodás feltételei Tantestület reagálása a testnevelési óraszám növekedésére Érvek a testnevelési óraszám emelésére Támogatás az iskolavezetés részéről Szülők viszonyulása a mindennapos testneveléshez

15 15 Az iskolai testnevelés rendszerének elemei Az időkeret Az oktatás tartalma, módszerei Az oktatók felkészültsége Az ellenőrzés jellege, gyakorisága Az oktatás hatásának felmérése Infrastrukturális feltételek Pénzügyi háttér Szakmai társadalmi szervezetek szerepe Koordinálás országos szinten Koordinálás országos szinten

16 16 Ajánlások A diáksportot tegyük közüggyé, tantestületi feladattá Az iskolai sportkör (ISK) fogja át az iskola teljes tanulóifjúságát, adjon folyamatos programot (pl. házibajnokságok) Tegyük rendszeressé a partneriskolák közötti versenyeket Rendezzünk iskolai sportnapokat Segítsük elő a tehetséggondozást Törekedjünk együttműködésre

17 1717 A testnevelő tanár személyisége Gróf Klebelsberg Kuno megfogalmazása alapján : Gróf Klebelsberg Kuno megfogalmazása alapján : „…az egész testnevelési mozgalomban a leglényegesebb maga a testnevelő, aki nem lehet régifajta tornatanár …” „…az egész testnevelési mozgalomban a leglényegesebb maga a testnevelő, aki nem lehet régifajta tornatanár …” Alapvető elvárás vele szemben, hogy gondolkodásmódja, életszemlélete : - alapuljon biztos szakmai tudáson, - alapuljon biztos szakmai tudáson, - jellemezze szilárd erkölcsi normarendszer, - jellemezze szilárd erkölcsi normarendszer, - vezesse a gyermekek szeretete, - vezesse a gyermekek szeretete, - legyen optimista és progresszív. - legyen optimista és progresszív.

18 18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Köszönöm megtisztelő figyelmüket !


Letölteni ppt "1 VARGA ANDRÁS MTTOE alelnök Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola igazgató A heti öt testnevelés óra bevezetésének."

Hasonló előadás


Google Hirdetések