Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

V. Manager Konferencia 2007. november 15. Visegrád Értékesítők irányítása, vezetői információs rendszer Németh György ügyvezető igazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "V. Manager Konferencia 2007. november 15. Visegrád Értékesítők irányítása, vezetői információs rendszer Németh György ügyvezető igazgató."— Előadás másolata:

1 V. Manager Konferencia november 15. Visegrád Értékesítők irányítása, vezetői információs rendszer Németh György ügyvezető igazgató

2 2 -Az Océ-ról röviden Amiről beszélni szeretnék: TDS700 - Az OSCAR Információs rendszer -Az értékesítők irányítása VP 6250 VS 10000

3 3 Az Océ-ról l Éppen 130 éve két holland vegyész alapította Venlóban. l 1920-ig a növényi eredetű színezékek gyártása. l vegyszeres dokumentum másolás l A tőzsdére 1958-ban vezették be l Copy Press l Dinamikus nemzetközi fejlődés 1956-ban 400, 1966-ban 2300, 2006-ban alkalmazott. Az említett években az Océ-nak 9, 60, 2700 millió € forgalma volt. l Több akvizíció: Siemens Nixdorf nagyteljesítményű nyomtató, majd az ( USA ) Imagistics Co. felvásárlása. l 70 országban van jelen, közülük 30-ban van leányvállalata. l Az éves forgalmának közel 10%-át fordítja fejlesztésre. l Océ-Hungária Kft:1995-ben 25 alkalmazott, 40 mill Ft forgalom l 2006 – ban 80 alkalmazott, 2700 mill. Ft forgalom l 2006-ban Magyar Termék Nagydíj ®

4 4 l Az egyre növekvő piaci versenyhelyzetben szinte kivétel nélkül minden vállalat különleges erőfeszítéseket kénytelen tenni, hogy üzleti eredményeit fenntartsa, vagy növelje. l Ebben a folyamatban kulcsszerepet játszik az értékesítő. l A jó értékesítő költsége „minimális”, Minden vállalat „motorja” az értékesítő De a rossz nagyon sokba kerül!

5 5 l Kiválasztás l Képzés l „Hadra foghatóság” l Tervezés, célkitűzés l Javadalmazás, motiválás l Vezetés,eredmények számonkérése l Értékelés l Karriertervezés… Az értékesítő „életciklusa”

6 6 l Két kérdésre kell tudnia választ adni: l Miért adott el? l Miért nem adott el? Milyen legyen a jó értékesítő?

7 7 l Kudarc Mivel kell szembenézni? l Folyamatos megújulás igénye l Állandó pozitív motiváció igénye l Magabiztosság, amihez fel kell töltődnie tudással

8 8 l Rendszeres kommunikáció l Támogatás és számonkérés helyes aránya l Problémamegoldó megbeszélések l A beszámoltatás céljának meghatározása, elfogadtatása l A beszámoltatás kapcsán leggyakrabban felmerülő kérdések: l Milyen gyakran? Mennyi ideig tartson? Mit kérdezzek? Legyen szakmai, vagy belefér egy kis személyes? Milyen eszközöket használtassak? s.t.b…. Az értékesítők irányítása:

9 9 l Hány ügyféllátogatás valósult meg az elmúlt héten? l Milyen eredmény várható a megnyitott üzleti folyamatokban? l Hány ügyféllátogatás (név szerint) tervezett a hétre? l Milyen hatékonysággal telefonálsz az új ügyfeleknek?... A heti beszámoltatás célja az aktivitás ellenőrzése: Kérdések, amelyekre választ kell kapjunk a beszámoltatás során:

10 10 l Mit csináltál tegnap? l Milyen volt a napod? l Milyen volt a tárgyalás? l Szerinted elég volt ennyi? l Miért nem egyeztettél több látogatást?.. Rossz kérdések, amiket ne tegyünk fel!

11 11 l Készült e igényfelmérés? l Milyen megoldást fogsz javasolni? l Lesz e folyamata és mikor egy megkezdett sikeres ciklusnak? l Milyen egyéb ügyféllátogatás és bemutató történt, amit nem terveztél? l Van e valami, amiről nem beszéltünk és segítséget szeretnél kapni?... Jó kérdések:

12 12 l Hatékonyság mérés, eredmények értékelése l Negyedévente l Jó teljesítmény, elmaradás l Elvárások, tennivalók, támogatások és eszközök l Megállapodás… Az értékesítők eredménye néha túl, vagy aláértékelt

13 13 l Teljesíthető és mérhető célokat tűzzünk ki! l A nem tőlünk függő üzleti lehetőség lezárásának határidejét ne szabjuk meg! l Ne kezdjünk tanácsot adni, ne oldjuk meg a feladatot! l Idő hiányában ne kezdjünk problémamegoldó beszélgetésbe! l A beszélgetés mindig záruljon megállapodással! l Nem cél, hogy felolvasást hallgassunk, vagy megszégyenítsünk! l Cél a megfelelő aktivitás, az együttműködés és a kreatív munka elérése l Pozitív motiváció l Átgondolt karriertervezés… Ami fontos:

14 14 Támogató vezetői információs rendszer: Az adatoknak (ügyfél, gépek, szerződések, PIP, marketing) a velük kapcsolatos eseményeknek (látogatások, tárgyalások, jellege azok eredménye, üzleti folyamat várható lezárásának időpontja, hit-rate elemzés) a rajtuk végrehajtott tevékenységeknek ( demo, próbaüzem, tapasztalatok értékelése) az előzőekkel kapcsolatos erőforrásoknak (IT, szakértői, szerviz, online help desk, igénybevétele) az információk felhasználóiknak (solution team megbeszélések) illetve a fentieket szabályozó eljárásoknak szervezett együttese

15 15 OSCAR Océ Sales and Customer Assets Relation

16 16 Mire használható? l Új üzleti lehetőségek számontartása l Cégek adatai l Tevékenység, időpontok, ígéretek számontartása l Értékesítési folyamat követése, ajánlatok, egyéb dokumentumok archiválása l Ügyfelek számontartása l Ügyfelek adatai l Océ géppark, szerviztevékenység, számlálóállás, számlaforgalom l Megrendelések, szerződések archiválása…

17 17 Kinek miért hasznos? l A kereskedőnek: l Rendszerezett adatok l Saját munkájának szervezése l Lekérdezési lehetőségek több, együttesen érvényes szempont szerint l Adott cégre vonatkozó összes tevékenységet egy helyen megtalálja A cégnek: l Forgalombecslés,trendek figyelése l Piac, ajánlott termékek sikeressége, kereskedők sikeressége l Kereskedők tevékenységének nyomon követése, aktivitás, eredményesség

18 18 A siker titka: Természetes, hogy különböző vezetési stílusokkal is lehet hosszútávon jó eredményeket elérni, azonban az Océ-Hungária Kft-nél a Kitartásra, a következetességre és a kiszámíthatóságra törekszünk mind a kereskedőinknél, mind pedig az ügyfeleinknél

19 V. Manager Konferencia november 15. Visegrád Köszönöm figyelmüket Németh György ügyvezető igazgató


Letölteni ppt "V. Manager Konferencia 2007. november 15. Visegrád Értékesítők irányítása, vezetői információs rendszer Németh György ügyvezető igazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések