Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet."— Előadás másolata:

1 EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet

2 Az Együtthaladó program Célja: A migráns gyermekek magyar nyelvi kompetenciáinak fejlesztése Kidolgozói: A Miskolci Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi intézetének nyelvész oktatói, hallgatók Pedagógia szakértő (ELTE PPK) Projektek: I. (5-6. osztály) II. (7-8. osztály) III. (3-4. osztály) IV osztály: történelem és honismeret Kipróbálást végző partner intézmények: I. Kőbányai Szent László Általános Iskola I. Erzsébetvárosi Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola, Szakközépiskola és Szakiskola II. Janikovszky Éva Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola III. Orchidea Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola III. Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

3 Közoktatásban feltárt problémák Szakmai- kommunikációs probléma a diákkal, szülővel Kommunikációs probléma az iskolával Nem tudja segíteni gyermeke tanulását Egy nyelvi szint, Anyanyelvi beszélő tárgyi előismerete, nyelvi kompetenciája Nyelvtudására tekintet nélkül kerül osztályba migráns tanuló NAT, Keret- tantervek Tankönyvek pedagógusszülő

4 A program célja magyar nyelvi kompetenciákat fejlesztő magyarnyelv-oktatási segédanyag kidolgozása megfelel a NAT-nak + különböző kerettanterveknek tartalmi alapja a tanóra anyaga: matematika, magyar irodalom, magyar nyelvtan, természetismeret-biológia 3 nyelvtudási szinten alkalmazható (A1-B1) spirális szerkezetű grammatika A pedagógusoknak módszertani segítséget nyújtani az integrált oktatáshoz Bevonni a tanulásba a migránsok hozzátartozóit Bevonni az egyetemi hallgatókat a kutatásfejlesztésbe

5 CBI - Content Based Instruction (USA) CLIL - Content and Language Integrated Learning (EU) Kettős fókusz AZ oktatásban széleskörűen értelmezett fogalom e.g.: belemerülés, kétnyelvű oktatás, multikulturális oktatás etc. nyelv NAT tantárgyi tartalom Tartalomalapú nyelvoktatás

6 Lexikai mátrix Műszavak – tantárgy, témakör, nyelvi szint

7 A1 cél: sikerélmény az órán, az írás biztosabbá tétele feladat: főleg betűkiegészítés, másolás, sorrendi számozás anyag: A1 lexika, A1 grammatika A2 cél: növekszik az írás terjedelme; grammatikai sémák követése; mondatok, kisebb szövegek értelmezése feladat: többnyire mondatok kiegészítése, irányított fogalmazás anyag: A1–A2 lexika, A1–A2 grammatika B1 cél: szövegegységnyi írásbeli munka feladat: önálló keresés a tankönyvben, kisebb szöveg írása, grammatikai rendszerezés anyag: A1–B1 lexika, A1–B1 grammatika Nyelvi szintek

8 Segédanyagok az 5–6. osztálynak

9 Segédanyagok a 7–8. osztálynak

10 Segédanyagok a 3–4. osztálynak

11 Szótanuló kártyák

12

13 Az Együtthaladó IV. projekt mutatói MutatókCélérték Történelem segédkönyvek (5-8. o.)4 db Hon-és népismeret segédkönyvek (5-8. o.)2 db Lexikai mátrix történelem és hon-és népismeret műveltségterületeken, az 5-8. évfolyam számára 1 db Tartalomalapú magyarnyelv-oktatási segédanyag kipróbálása 400 tanóra Módszertani útmutató a segédanyag használatához1 db Szótanító kártyacsomag1 csomag A programban résztvevő gyermekek50 fő Programban részt vevő pedagógusok10 fő Szeminárium - Nyelvi, kulturális sokféleség az iskolában Konferencia - Migráció és nyelvek

14 Nyelvi és kulturális sokféleség az iskolában - egyetemi szeminárium Levelező képzésben részt vevő gyakorló pedagógusok Nappali képzésben BA és MA képzésű hallgatók Tematikus csomópontok: Migráns gyermekek tartalomalapú nyelvfejlesztésének koncepciója Az EIA támogatásával létrejött egyéb kezdeményezések, fejlesztések megismerése: Ismeretterjesztés - pl: Immigropoly játék Mentor projektek - Menedék, Artemisszió, Dartke A média szerepe - pl. Idegenek a kertemben (Docuart), Colours fesztivál (Odeon mozi), Miért éppen Magyarország sorozat)

15 Együtthaladó program - B ő vül ő struktúra I.Segédkönyvek, mátrixok, közoktatási intézmények bevonása II. = I. + hallgatói foglalkoztatás III.= II. + szótanuló kártyák IV. = III.+ egyetemi szeminárium + konferencia

16 További információk honlapunkon programunk bemutatása elkészült programelemek megtekinthető formátumban aktualitások

17 KÖSZÖNJÜK MEGTISZTEL Ő FIGYELMÜKET!

18 Miskolci Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Munkatárs nevemunkakörProjektfeladatok, Csereklye ErzsébetPedagógiai szakértő Mérőeszközök kialakítása, próbaoktatás koordinálása Dr. Illésné dr. Kovács Mária Szakértő Magyar irodalom dr. Kecskés JuditProjektmenedzserKoordináció Magyar nyelv Kollár KrisztiánSzakértőKiadványszerkesztés, fotók, környezetismeret Nagy Juditszakértő Mátrixok, Matematika Bodroghy-Szabó Dénes, Putz Orsolya, Rostás Édua, Vida Jamina hallgatóSzótanító kártyacsomag Rostás Éduagrafikus Segédanyagok grafikai illusztrációinak készítése


Letölteni ppt "EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések