Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban Készítette: Bisztriczky Réka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban Készítette: Bisztriczky Réka."— Előadás másolata:

1 Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban Készítette: Bisztriczky Réka

2 Feszültségcsökkentés helyett elhárítás - A közlés domináns módja a beszéd - A természet utáni rajz gazdagabb - Részletek felhalmozása - Grafikus sémák mechanikus rajzolása

3 Narratív rajz – képregény - Az ábrázolás a leképezéstől a megjelölés felé tolódik - A korosztályt érdeklő témák és szimbólumok - Jelentős a szubkultúra szerepe - Kiegészítő feliratok megjelenése

4 A rajzfejlődés megtorpanása? Nagy László(1905): intenzív analízis működik, viszont a szintetizálás nem elégséges, megáll a spontán gyermekrajz fejlődése H. Gardner(1980): rajzi törés kiskamasz-korban Herbert Read(1970): az alkotóképesség éves korban bekövetkező hanyatlása a túl korai és elhibázott fejlesztés számlájára írható

5 A környezet és a kultúra hatása A rajzolási kedv fenntartását segítik: - Családi ösztönzés - Hagyományos vizuális kultúra beépülése a mindennapokba - Motíváló téma - Bőséges eszköztár Más fejlődési tempó, más eszköztár

6 Kulturális különbségek

7 Ha eszközváltásra kerül sor, a tündéri realizmus alkotásai is felbukkannak a korai kamaszkorban.

8 A „nyugati” szemlélet, a realista ábrázolás túlhangsúlyozott szerepe nem kedvez a kamaszkori alkotásnak. A kultúra hatása nemcsak a rajzfejlődést, hanem a képalkotó teljesítmény megjelenését vagy elmaradását is magyarázza

9 Háborús rajzok

10 Két fő vizuális típus differenciálódik (Löwenfeld) Optikus vagy vizuális típus: A gyermek az ábrázolás során a környezet látványából indul ki Haptikus vagy motorikus típus: Azt rajzolja, amit érez

11

12 Pszeudo- naturalista korszak életév - Tér és mozgásábrázolás fejlődése - A rajz elveszti spontaneitását, sablonossá válik - Elégedetlen alkotó - A képességek hiányának felismerése - A kifejezési forma módosulása A kamaszkori rajzi fejlődés korszakai Lőwenfeld szerint

13 Nyelvváltozás- a kifejezési forma módosulása Korai kamaszkorban a leválási igény erős kötődési korszakokkal váltakozik A vizuális kommunikáció az én- meghatározás eszköze lesz.

14 A kamaszkori rajzi fejlődés korszakai Lőwenfeld szerint Csoportkorszak vagy a szemléleti realizmus kora: életév - Előtérben a verbális közlés - Megtorpan a fejlődés - Nyelvváltás - Kortársak hatása a motívumvilágra - Megnő a realista ábrázolás, a technikák és konvenciók megismerésének igénye

15 A kategorikus észlelés kezdete - Clauss-Hiebsch(1977) A gondolkodás kezd átlépni a konkrét fogalmi szintről az absztrakt gondolkodás szintjére. A gondolkodás kategorikus képzetekben folyik, dominál a soralkotás, osztályozás, a tartalmi kapcsolatok kialakítása. Ez már a felnőttre jellemző észlelési forma: a jelenségek osztályba sorolását, a látvány rendszerbe helyezését jelöli.


Letölteni ppt "Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban Készítette: Bisztriczky Réka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések