Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 0-3 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 0-3 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea"— Előadás másolata:

1 A 0-3 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea

2 Mérei Ferenc – Binét Ágnes: Gyermeklélektan. Budapest: Gondolat Kiadó, 2006 Kárpáti Andrea: Firkák, formák figurák – a vizuális nyelv fejl ő dése a kisgyermekkortól a kamaszkorig. Dialóg Campus Kiadó, Pécs, 2004 Kárpáti Andrea: A kamaszok vizuális nyelve. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2005 Feuer Mária: A gyermekrajz. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2005

3 MOZGÁSÖRÖM, feszültség-levezetés MOZGÁSÖRÖM, feszültség-levezetés ASSZOCIATÍV, ÖNKÉNYESEN VÁLTOZÓ JELENTÉS ASSZOCIATÍV, ÖNKÉNYESEN VÁLTOZÓ JELENTÉS SZINKRETIKUS SZEMLÉLET: a képzet, a belső séma hozzátapad a tárgyhoz; SZINKRETIKUS SZEMLÉLET: a képzet, a belső séma hozzátapad a tárgyhoz; EGY és SOK, RÉSZ és EGÉSZ, azonos / különböző elkülönítése - DIFFERENCIÁLÓDÓ ábrázolás EGY és SOK, RÉSZ és EGÉSZ, azonos / különböző elkülönítése - DIFFERENCIÁLÓDÓ ábrázolás

4 Előbb a kör, ív, függőleges és ferde, mint a négyzet, egyenes, vízszintes Előbb a kör, ív, függőleges és ferde, mint a négyzet, egyenes, vízszintes FIRKA-fajták: motorikus, lengő, gomolyag, végül zárt: emocionális tartalom és jelentés nélkül, csak elhatárolja a formát. FIRKA-fajták: motorikus, lengő, gomolyag, végül zárt: emocionális tartalom és jelentés nélkül, csak elhatárolja a formát. IDEOVIZUÁLIS kép: amit tud, azt rajzolja IDEOVIZUÁLIS kép: amit tud, azt rajzolja ALAPSZÍNEK kedveltségi sorrendje: piros, kék, fehér, sárga, fekete - érzelmi kötődés; telítettség, tisztaság szerepe ALAPSZÍNEK kedveltségi sorrendje: piros, kék, fehér, sárga, fekete - érzelmi kötődés; telítettség, tisztaság szerepe

5

6

7

8

9

10

11

12 Kombinátumok (COMBINES) Aggregátumok (AGGREGATES ) Rhoda Kellogg: Analyzing Children’s Art Alapfirkák (BASIC SCRIBBLES)

13

14 Aggregátumok R. KELLOGG gyűjtése

15

16

17 ( ARNHEIM )

18 FIRKAKORSZAK második fele: 2-4 év Véletlen firkanyomatát is értelmezi, alakot lát belé. Szinkretrikus szemléletéből következően az alakok, formák részeit egészként értelmezi és elkülönülten rajzolja le – ezt nevezik szintetizálási képtelenségnek. Az aránytalanság, az érintkezés és a benne foglalás adekvát ábrázolására nem képes.

19

20

21 KELLOGG: Placement Patterns – a komponálás kezdetei

22 KELLOGG: Placement Patterns

23

24

25

26

27

28


Letölteni ppt "A 0-3 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea"

Hasonló előadás


Google Hirdetések