Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Lénárd Sándor 1 A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Lénárd Sándor 1 A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet."— Előadás másolata:

1

2 Készítette: Lénárd Sándor 1 A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet I.

3 Készítette: Lénárd Sándor 2 Alapfogalmak Nevelés: értékközvetítés vagy értékteremtés Érték: minden olyan produktum, amelynek kettős funkciója van, egyrészt hozzájárul a szűkebb és tágabb emberi közösségek fejlődéséhez, tehát határozott közösségfejlesztő funkció val rendelkezik, másrészt elősegíti az egyén fejlődését, azaz individuális funkció t is betölt. Nevelési érték: az egyén konstruktív életvezetése Konstruktív életvezetés: szociálisan értékes és egyénileg is eredményes életvezetés

4 Készítette: Lénárd Sándor 3 Az értékek rendszere: (Bábosik István) Közösségi 1.Tevékenység 2.Segítségnyújtás 3.Értékóvás 4.Fegyelmezettség Egyéni 1. Intellektuális – művelődési igény 2. Esztétikai igény 3. Egészséges életmód

5 Készítette: Lénárd Sándor 4 1. Szellemi-, fizikai-, közéleti tevékenység Milyen feladat? Kinek? Milyen formában?

6 Készítette: Lénárd Sándor 5 Önkormányzati tevékenység Hagyományos gyakorlat

7 Készítette: Lénárd Sándor 6 Önkormányzati tevékenység Demokratikusabb gyakorlat

8 Készítette: Lénárd Sándor 7 Néhány iskolai adat A tanulók rendszeres tisztségei 321 – hetes 259 – társak ellenőrzése 198 – társak kiszolgálása

9 Készítette: Lénárd Sándor 8 1. Szellemi-, fizikai-, közéleti tevékenység Értelmes feladat Mindenki számára legyen sikert jelentő feladat Együttműködés szerepe

10 Készítette: Lénárd Sándor 9 2. Segítségnyújtás Felértékelődés Segítségnyújtás módja (ismeret – készség) Elsőnek lenni nehéz

11 Készítette: Lénárd Sándor Értékóvás (szellemi, kulturális, természeti) Bázis a közösség fejlődéséhez Rongálás Egyéni érintettség Nem csak kampány

12 Készítette: Lénárd Sándor 11

13 Készítette: Lénárd Sándor Fegyelmezettség Munkafegyelem Betartható szabály

14 Készítette: Lénárd Sándor Intellektuális - művelődési Hozzásegíteni a tanulót az eredményes életvezetéshez A tanulás megkedveltetése Life – long learning „ Az iskola pontosan arra lenne jó, hogy tanárok rendesek legyenek velünk és megtanítsák az anyagot………de persze ezt az egész iskolai tantervet arra találták ki, hogy a tanárok tanítanak és a gyerekek rendesek. Azt nem számították bele az egészbe, hogy van, hogy a tanár gonosz és van olyan, hogy a gyerek oda sem figyel. Az egészbe nem számították bele. Ha ezt végigélem, átvészelem, nem lesz olyan rossz világ rám.” (András, 11 éves)

15 Készítette: Lénárd Sándor 14 Új kompetenciák: rugalmasság, alkalmazkodó képesség önálló és társas tanulás képessége problémamegoldó képesség bizonytalanság kezelésének képessége együttműködés képessége az írott kommunikáció alkalmazásának képessége az idegen nyelvű és a különböző kultúrák közti kommunikáció képessége az információ és a telekommunikációs technikák alkalmazásának képessége

16 Készítette: Lénárd Sándor Esztétikai igény Környezet esztétikája Önmagam

17 Készítette: Lénárd Sándor Egészséges életmód Mozgás Higiéniás szükséglet

18 Készítette: Lénárd Sándor 17 A nevelési koncepciók strukturális sajátosságai Klasszikus elméletModern elmélet normatív CélCél értékrelatív intellektuális Szem é lyis é g- é rtelmez é s regulatív irányított befogadóFolyamat- szervezés szabad aktív intellektualisz- tikus Hatás-szervezésnaturalisztikus direktMetodikaindirekt

19 Készítette: Lénárd Sándor 18 Nemzetközi nevelési irányzatok Klasszikus nevelési irányzatok: Neotomista nevelési koncepció Instrumentalista nevelési koncepció Funkcionális nevelési koncepció Antropológiai nevelési koncepció Önkibontakoztatás nevelési koncepció Társadalmi partneri viszonyra nevelés Kialakult nevelési Irányzatok:


Letölteni ppt "Készítette: Lénárd Sándor 1 A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések