Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek."— Előadás másolata:

1 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek

2 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz

3 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Bevezetés Az inkluzív nevelést elősegítő tevékenységek háttere Az együttnevelés általános iskolai gyakorlata A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai megjelenésének a hatása

4 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Előzmények A Közoktatási törvény 2003-as módosítása Uniós csatlakozás 2004 Pályázatok az esélyegyenlőség biztosítása érdekében Nemzeti alaptanterv 2007

5 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Feltételek Megfelelés a jogszabályi előírásoknak A XIII. kerületi közoktatási koncepció elvárásai –Támogatja az együttnevelést intézményeiben –Biztosítja a feltételeket –Segítő szakemberhálózatot működtet

6 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Intézményi feltételek Korábbi pedagógiai tapasztalatok (ÉKP, fejlesztő osztály) Alapvetően jó együttműködő kapcsolat a szülőkkel, nyitott iskola Otthonos légkör Az iskola mesterséges környezete gyerekbarát Jó az eszközökkel történő felszereltsége A tantermek kialakítása optimális Az új tudásokra nyitott tantestület

7 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Pedagógus továbbképzések

8 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola A továbbképzések hozadéka nyitottság kapcsolatépítés módszertani megújulás kreativitás pedagógus önállóság erősítése új tudások megszerzése pozitív iskolai légkör

9 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Szereplők a nevelés-oktatás folyamatában tanulópedagógus motiváció szülő Cél: együttműködés a közös és egyéni teljesítmény elérésében

10 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Átalakult tanórai folyamatok Cselekvés útján történő ismeretszerzés –Mozgásos játékok –Mesesarok –Beszélgetőkör –Drámajáték Egyéni képességekhez igazodó munkaformák –Differenciálás –Kooperatív csoportmunka –Páros munka

11 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Átalakult tanórai folyamatok Tevékenységközpontúság –Játék –Eszközhasználat

12 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Tanulást segítő Helyi érték Szorzókártya Mértékváltás Képességfejlesztő Észlelést Logikát Figyelmet Koncentrációt

13 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola A befogadást elősegítő programok, tevékenységek A tanórán kívül foglalkozások széles köre –Kézműves és egyéb szakkörök –Énekkar –Sportfoglalkozások Iskolai rendezvények –Farsang –Diákönkormányzati nap –Klubnapközis foglalkozások –Nyitott hétvégi programok

14 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Énekkari munka

15 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Kézműves foglalkozások

16 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Kézműves foglalkozások

17 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Múzeumi foglalkozások

18 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Közös játék a szülőkkel

19 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során Helyes követelményrendszer kialakítása Értékelés A többségi tanulók szüleinek elfogadó magatartása A sajátos nevelési igényű gyerekek szüleivel történő folyamatos kapcsolattartás

20 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során Az integráló iskolába való érkezés Magas osztálylétszámok Magasabb óraszámú megtámogatás Sokszínű gyerekpopuláció

21 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Az együttnevelés iskolai hasznosítása A nevelésben-oktatásban résztvevők nyitottabbá válnak a másik ember elfogadására A pedagógiai kultúra fejlődik A pedagógus együttműködési hajlandósága javul Elősegíti a gyerekek közötti interakció, kooperáció kialakulását Nagyobb alkalmazkodás az együttélés szabályaihoz

22 Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató december 1. Eötvös József Általános Iskola Összegzés helyett… „Minden hegy csúcsban végződik. Emelkedjetek bátran, s kik kiindulva a hegy alján távol álltatok egymástól, Fenn a tetőn találkozni fogtok!” Eötvös József


Letölteni ppt "Cserhátiné Gémesi Gyöngyi igazgató Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések