Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011."— Előadás másolata:

1 Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011. október 17.

2 Párbeszéd Kultúra Párbeszéd Kultúra -munka-tudomány -játék-művészet -beszéd-vallás -párbeszéd-erkölcs -jog -jog -gazdaság -gazdaság -politika -politika /Kornis Gyula / /Kornis Gyula /

3 logos ≈ dialógus kötelesség – jog kompromisszum ≠ konszenzus interkulturalitás – interdiszciplinaritás (Comenius program könyve) (Napútonlét- Életre nevelőd/és /című könyv) (Comenius program könyve) (Napútonlét- Életre nevelőd/és /című könyv) EGYETEMES MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET KULTÚRANTROPOLÓGIAI SZEMLÉLETTEL

4 KARÁCSONY SÁNDOR: „Egyetemi színvonalra kell emelni a tanítók általános műveltségét már csak azért is, hogy mennél több legyen bennük és rajtuk tiszteletreméltó tartalom és forma.” „Egyetemi színvonalra kell emelni a tanítók általános műveltségét már csak azért is, hogy mennél több legyen bennük és rajtuk tiszteletreméltó tartalom és forma.” A magyarok kincse /Széphalom Könyvműhely Bp. 2008. / Nincsen Isten ?-fejezet 201.o. „…a középiskolai, sőt az egyetemi nevelést is egyetemi színvonalra kell emelni, mert jelenleg alacsonyabb színvonalon mozog…„ Karácsony Sándor: Magyar észjárás c. könyvéből. Karácsony Sándor: Magyar észjárás c. könyvéből.

5 Jacques Delors Az oktatás rejtett kincs című UNESCO Nemzetközi Bizottságával összeállított könyvében az oktatás négy alappillére a XXI. századra vonatkoztatottan: Az oktatás rejtett kincs című UNESCO Nemzetközi Bizottságával összeállított könyvében az oktatás négy alappillére a XXI. századra vonatkoztatottan: 1. Megtanulni megismerni 2. Megtanulni dolgozni 3. Megtanulni együtt élni másokkal 4. Megtanulni élni

6 STRATÉGIA Fedezzük fel, találjuk meg kik is vagyunk!? Fedezzük fel, találjuk meg kik is vagyunk!? Vissza Szókratészhez!, de hogyan? Reflexiók a 4 szóról, amely a kulturális sokféleségben közös nevező lehet: Reflexiók a 4 szóról, amely a kulturális sokféleségben közös nevező lehet: - Történelmi emlékezet - Harmónia - Nagylelkűség - Szellemiség / Gilbert Caffin és André Compte-Sponville –alapján/ / Gilbert Caffin és André Compte-Sponville –alapján/

7 Továbbadni Továbbadni az iskolában az iskolában a társadalomban a társadalomban Európában Európában a világban a világban

8 TAKTIKA Európaiság, avagy a magatartás minőssége az „ Egyetemes Művelődéstörténet „ útján

9

10

11

12

13 PROJEKTEK Interkulturális Európa Interkulturális Európa Comenius -PHARE Comenius -PHARE Interdiszciplináris-LAMAP- Science- Pollen Interdiszciplináris-LAMAP- Science- Pollen Comenius /több projekt / Comenius /több projekt / Multilaterális Multilaterális

14 COMENIUS MULTILATERÁLIS PROJEKT - GERFEC - most van alakulóban Emberi Jogok és a Demokratikus Polgári nevelés kapcsán a kompetencia a lapú fejlődési keretben az andragógiára vonatkozottan 2X3 „K „ + 1 „ K „ 2X3 „K „ + 1 „ K „ - kognitiviás - kommunikáció - koherencia-kooperáció - koncentráció-kreativitás +1 „K” = konszenzus +1 „K” = konszenzus konszenzus≠kompromisszum konszenzus≠kompromisszum

15 Vezérgondolatok Demokratának lenni, az azt jelenti, hogy nem félni- Bibó István Demokratának lenni, az azt jelenti, hogy nem félni- Bibó István A civilizációk halandók, a kultúra örök – Paul Valéry A civilizációk halandók, a kultúra örök – Paul Valéry Csodálom Leonardo da Vincit, mert Ő meglátta a szakadékban is a hidat !- Paul Valéry Csodálom Leonardo da Vincit, mert Ő meglátta a szakadékban is a hidat !- Paul Valéry Ha meg akarod változtatnia világot, jobbítani kívánod, akkor kezd a változást saját magadban- Gandhi Ha meg akarod változtatnia világot, jobbítani kívánod, akkor kezd a változást saját magadban- Gandhi Gondolkozni=Dialógust folytatni- Te vagy magad az első másik- Mencia de la Fuente Emiliano Gondolkozni=Dialógust folytatni- Te vagy magad az első másik- Mencia de la Fuente Emiliano Ítélkezés nélküli kritikus szellem Ítélkezés nélküli kritikus szellem Modus vivendi Modus vivendi Pacem in terris Pacem in terris

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések