Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia."— Előadás másolata:

1 E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia

2 1. A munkaadói érdekképviseletek e-kultúra koncepciója * A munkaadói érdekképviselet e-kultúra koncepciója azokkal a szövetségi, szervezeti kultúrát érintő kihívásokkal és lehetőségekkel foglalkozik, melyek a digitális technológia rohamos szövetségi és vállalati térnyerése következtében jelentkeznek. * Az e-kultúra rohamos terjedése egyre sürgetőbben veti fel az érdekképviseleti e-kultúra fejlesztésének szükségszerűségét. Könnyen belátható, hogy fejlett e-kultúrával rendelkező tagszövetségek, és tagvállalatok érdekképviseletét eredményesen ellátni megfelelő e-kultúrájú érdekképviselet nélkül nem lehet. * A szövetségek, szervezetek, vállalatok kultúráját merőben új szemszögből, az elektronikus világ nézőpontjából kell vizsgálnunk és alakítanunk. Az e-kultúra koncepció a vállalati és érdekképviseleti vezetők számára segítséget nyújt abban, hogy olyan vezetési és munkatársi kultúra alakuljon ki, mely hasznosítja azt a potenciált, amit a digitális technika kínál.

3 2. Az e-kultúra főbb jellemzői a munkaadói érdekképviseletekben GYORSASÁG, GYORS KEZDEMÉNYEZÉS, GYORS REAGÁLÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, KOCKÁZATVÁLLALÁS, DÖNTÉSEK A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN * KAPCSOLATOK JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * INFORMÁCIÓSZERZÉS, TANULÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * TUDÁS JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * HATÉKONYSÁG ÉS KOMMUNIKÁCIÓ A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN GYORSASÁG, GYORS KEZDEMÉNYEZÉS, GYORS REAGÁLÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, KOCKÁZATVÁLLALÁS, DÖNTÉSEK A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN * KAPCSOLATOK JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * INFORMÁCIÓSZERZÉS, TANULÁS A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * TUDÁS JELENTŐSÉGE A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN * HATÉKONYSÁG ÉS KOMMUNIKÁCIÓ A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETEKBEN

4 3. Az érdekképviseleti folyamat áttekintése

5 ÉRDEK : ANYAGI, SZELLEMI, ERKÖLCSI ÉS ÉRZELMI ÉRTÉKEK MEGŐRZÉSE ÉS GYARAPÍTÁSA! EGYÉNI KÖZÖSSÉGI AZ ÉRDEK ÁLTALÁNOS MEGHATÁROZÁSA

6 * ÉRDEKEGYEZTETÉS - ÉRDEKEK FELISMERÉSE – ÉRDEKEK RENDSZERBE FOGLALÁSA * ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉS - ÉRDEKEK ELISMERTETÉSE – LOBBIZÁS * ÉRDEKVÉDELEM - JOGI, GAZDASÁGI, TECHNOLÓGIAI VÉDELEM A SZÖVETSÉGI ÉRDEKKÉPVISELET ELEMEI

7 AZ ÉRDEKKÉPVISELET FŐBB SZEREPLŐI ÉS STRUKTÚRÁJA A B ÉRDEKKÉPVISELETÉRDEKKÉPVISELET KAPCSOLATOK KAPCSOLATOK ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKA AB KÉPVISELTEK: - TULAJDONOSOK - SZAKÉRTŐK - ALKALMAZOTTAK KÉPVISELŐK: - VÁLASZTOTTAK - ALKALMAZOTTAK - SZAKÉRTŐK ÉRDEKHORDOZÓK, É-TULAJDONOSOK, É-KÖZÖSSÉGEK KÉPVISELTEK: - TULAJDONOSOK - SZAKÉRTŐK - ALKALMAZOTTAK KÉPVISELŐK: - VÁLASZTOTTAK - ALKALMAZOTTAK - SZAKÉRTŐK KOMMUNIKÁCIÓ KOMMUNIKÁCIÓ

8 KÉPVISELTEK A * É-FELISMERÉS * É-BELSŐ EGYEZTETÉSE * É-MEGISMERTETÉSE * É-KÜLSŐ EGYEZTETÉSE * É- ELFOGADTATÁSA * É-ÉRVÉNYESÍTÉSE * É-VÉDELEM * LOBBIZÁS BEFELÉ IRÁNYULÓ KIFELÉ IRÁNYULÓ KÉPVISELŐI FELKÉSZÜLÉS, FELKÉSZÍTÉS KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG * FELMÉRÉSEK * ELEMZÉSEK * INFORMÁCIÓ GYŰJTÉS ÉS FELDOLGOZÁS * KAPCSOLATÉPÍTÉS ÉS ÁPOLÁS FOLYAMATOS KÜLSŐ ÉS BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG BELSŐ KIFELÉ IRÁNYULÓ AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKA FŐBB TARTALMI ELEMEI

9 MAGAS SZINTŰ KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG - Széleskörű kommunikációs ismeretek - Tiszta, érthető beszédkészség, jó előadói készség - Elismert együttműködő készség - Fejlett telefonos és internetes kapcsolat - Jártasság az idegen nyelvek alkalmazásában * MAGAS SZINTŰ KAPCSOLATÉPÍTÉSI KÉSZSÉG - Elismert jártasság hazai és nemzetközi kapcsolatokban - Jó arc- és név memória - Jó társalgási készség - Kulturált megjelenés, udvarias viselkedés * INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG - Magas szintű információ áttekintési készség - Az elektronikus és az írott sajtó szeretete - Széleskörű érdeklődési kör * MAGAS SZINTŰ SZAKMAI JÁRTASSÁG A KÉPVISELT SZAKTERÜLETEKEN - Szakmai, és pszichológia felkészültség - Alapvető jogi ismeretek * MAGAS SZINTŰ ADAPTIVITÁSI KÉSZSÉG - Innovatív készség - Gyors és rugalmas alkalmazkodás a megváltozott körülményekhez - Az életen át történő tanulás gyakorlati művelése MAGAS SZINTŰ KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG - Széleskörű kommunikációs ismeretek - Tiszta, érthető beszédkészség, jó előadói készség - Elismert együttműködő készség - Fejlett telefonos és internetes kapcsolat - Jártasság az idegen nyelvek alkalmazásában * MAGAS SZINTŰ KAPCSOLATÉPÍTÉSI KÉSZSÉG - Elismert jártasság hazai és nemzetközi kapcsolatokban - Jó arc- és név memória - Jó társalgási készség - Kulturált megjelenés, udvarias viselkedés * INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG - Magas szintű információ áttekintési készség - Az elektronikus és az írott sajtó szeretete - Széleskörű érdeklődési kör * MAGAS SZINTŰ SZAKMAI JÁRTASSÁG A KÉPVISELT SZAKTERÜLETEKEN - Szakmai, és pszichológia felkészültség - Alapvető jogi ismeretek * MAGAS SZINTŰ ADAPTIVITÁSI KÉSZSÉG - Innovatív készség - Gyors és rugalmas alkalmazkodás a megváltozott körülményekhez - Az életen át történő tanulás gyakorlati művelése A FELKÉSZÜLT ÉRDEKKÉPVISELŐ FŐBB JELLEMZŐI AZ ÉRDEKKÉPVISELET OLYAN ÖSSZETETT FELADAT, AMIT EREDMÉNYESEN CSAK KIEMELKEDŐ KÉPESSÉGEKKEL RENDELKEZŐ, MEGSZÁLLOTT EMBEREK TUDNAK ELLÁTNI.

10 4. Általános intézkedések az e-kultúrájú munkaadói érdekképviselet megteremtése érdekében * A SZÖVETSÉGI ÉS VÁLLALATI KULTÚRA RENDSZER FEJLESZTÉSE * A KULTÚRA FEJLESZTÉSE NEM KAMPÁNY, HANEM FOLYAMAT * JELSZÓ: VÁLTOZNI, VÁLTOZTATNI SZÜKSÉGES

11 5. A munkaadói érdekképviseletek e-kultúra fejlesztésének programja

12 * A megfelelő szövetségi, szervezeti rutinok * A tisztségviselők, szakértők számára érthető, világos irányelvek a kommunikációra vonatkozóan * Optimális erőforrás-kihasználtság * Jobb információkezelés feltételei * Korszerűbb szövetségi, szervezeti kultúra A program célja, hogy a fejlesztés eredményeképpen kialakuljanak

13 A PROGRAM FŐBB LÉPÉSEI 1. Felmérés 2. A diagnózis eredménye 3. Fejlesztés 4. Visszamérés

14 * Nagyobb hatásfokkal informálódni * Eligazodni a különböző információforrások által kínált lehetőségek között * Kreatív technikák segítségével feldolgozni a megszerzett ismereteket * Megfelelően fókuszálni, így időt és energiát megtakarítani * Fegyelmezettebben, tudatosabban megszerezni a tudást * Később is felhasználható módon rendszerezni az ismereteket * Tudásukat eredményesen felhasználni a döntéshozatal során A résztvevők a fejlesztési program után képesek lesznek:

15 ÖSSZEFOGLALÓ A tanulmány alapvető célját akkor éri el, ha a munkaadói érdekképviseletek tisztségviselői, felelős munkatársai megismerik az e-kultúra alkalmazásának jelentőségét és a maguk területén mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a szövetég tevékenységében az e-kultúra mielőbb érvényesüljön.


Letölteni ppt "E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések