Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG,"— Előadás másolata:

1 TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG, ÖNÁLLÓ MUNKAKÉNT RENDELKEZÉSRE ÁLL) DIASOROZAT AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT A STRATOSZ IRÁNYMUTATÁSAI ALAPJÁN KÉSZÜLT AZ OFA TÁMOGATÁSÁVAL EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ

2 FELHASZNÁLÁS KORLÁTOZÁSI ÉS KÖTELEZETTSÉG- VÁLLALÁSI ZÁRADÉK * EZ AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG A STRATOSZ MEGRENDELÉSÉRE, AZ ÁLTALA RENDELKEZÉSRE BOCSÁTOTT ELEKTRONIKUS ÉS SZÓBELI INFORMÁCIÓK, VALAMINT AZ ÁLTALA IS AJÁNLOTT IRODALOM TANULMÁNYOZÁSA ALAPJÁN, A MEGRENDELŐ ÁLTAL ELŐÍRT FORMAI ÉS SZERKESZTÉSI SZEMPONTOK FIGYELEMBEVÉTELÉVEL KÉSZÜLT. * EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ. AZ ANYAG BÁRMILYEN FELHASZNÁLÁSÁHOZ A STRATOSZ ELŐZETES ÍRÁSBELI ENGEDÉLYE SZÜKSÉGES. * EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG KIDOLGOZÓJA KÖTELEZETTSÉGET VÁLLAL ARRA, HOGY AZ ANYAG FELHASZNÁLÁSÁHOZ, A MEGRENDELŐVEL TÖRTÉNŐ ÚJABB MEGÁLLAPODÁS ALAPJÁN, 2010 VÉGÉIG TOVÁBBI MUNKÁKAT VÁLLAL

3 Tudásalapú Társadalom TUDÁSGAZDÁLKODÁS TUDÁSGAZDÁLKODÁS

4 A FIZIKAI ÉS A SZELLEMI TEVÉKENYSÉG RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA AZ ÉRTÉKTEREMTÉSBEN KOROK VOLUMEN FIZIKAI TEVÉKENYSÉG SZELLEMI TEVÉKENYSÉG TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

5 A TUDÁS RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A TERMÉKEKBEN ÉS SZOLGÁLTATÁSOKBAN IDŐ A TUDÁS RÉSZARÁNYA NÖVEKEDÉSI ÜTEM TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

6 IDŐ A TUDÁS ELÉVÜLÉSÉNEK TENDENCIÁJA A TUDÁS ELÉVÜLÉSÉNEK TENDENCIÁJA VOLUMEN ELÉVÜLÉS ÉRTÉK

7 A TUDÁS RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A TERMÉKEKBEN ÉS ELÉVÜLÉSI TENDENCIÁJA IDŐ A TUDÁS RÉSZARÁNYA NÖVEKEDÉSI ÜTEM ELÉVÜLÉSI ÜTEM ELÉVÜLÉS

8 IDŐ AZ INFORMÁCIÓ KÖLTSÉGE ÉS ÉRTÉKE (TENDENCIÁK) KÖLTSÉG ÉRTÉK PONTOSSÁG VOLUMEN

9 INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS GLOBÁLIS SZEMÉLYI KÉPESSÉGFEJLESZTÉS TUDÁSALAPÚ ÉLETSTÍLUS ALAPJAI TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

10 TESTI KÉPESSÉGEK SZELLEMI KÉPESSÉGEK AZ EMBERI KÉPESSÉGEK TUDATOS KÉPESSÉGEK TUDATALATTI KÉPESSÉGEK KÜLSŐ KÉPESSÉGEK BELSŐ KÉPESSÉGEK LEHETSÉGES, DE MÉG NEM ISMERJÜK MÁR ISMERJÜK HASZNOSÍTHATNÁNK IZOM MOZGÁSOK TAPINTÁS HAJLÉKONYSÁG IMMUNRENDSZER ZENEI KÉPESSÉGEK INTUÍCIÓ PSZÍ KÉPESSÉGEK MATEMATIKAI TÉNYLEGESEN HASZNOSÍTJUK VÉRELLÁTÓ RENDSZER

11 E-HULLÁM A TUDÁS-SZERZÉS ESZKÖZE - e-books - e-books - e-writing - audible books - voice recognition - write recognition - shape recognition - text recognition - e-conversations E-MANAGEMENT E-LEADERSHIP E-GUIDE e-teaching e-learning e-knowledge E-MANAGEMENT E-LEADERSHIP E-GUIDE e-teaching e-learning e-knowledge INFO. FORRADALOM + ELEKTRONIZÁCIÓ+INFOKOMMUNIKÁCIÓ INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

12 INFORMÁCIÓ BIZALOM TUDÁS SZINERGIKUS SIKER KÖLCSÖNÖS ELŐNYÖKÖN ALAPULÓ EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ INFORMÁCIÓ A SIKER MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐJE

13 INFORMÁCIÓ GYANAKVÁS TÁJÉKOZATLANSÁG KETTŐS KUDARC KÖLCSÖNÖS GYANAKVÁSON ALAPULÓ SZEMBENÁLLÁS A SIKERTELENSÉG LEGFŐBB OKA AZ INFORMÁCIÓ HIÁNY A SIKERTELENSÉG LEGFŐBB OKA AZ INFORMÁCIÓ HIÁNY

14 KÖLCSÖNÖS EGYÜTTMŰKÖDÉS INFORMÁCIÓ A A’ B BA B’ KÖLCSÖNÖS BIZALOM SZINERGIKUS SIKER SZINERGIKUS SIKER FORRÁSA

15 KÖLCSÖNÖS EGYÜTTMŰKÖDÉS INFORMÁCIÓ A A’ B BA B’ KÖLCSÖNÖS BIZALOM SZINERGIKUS SIKER SZINERGIKUS SIKER FORRÁSA

16 TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

17 „Tudásgyár” Balancing of the four elements Szervezet: –mik az üzleti célok, és hogyan mérjük a sikerességet? Kultúra: –hogyan tudjuk a közösségen belüli kulturális különbségeket integrálni? Infrastruktúra: –milyen rendszerre, infrastruktúrára van szükség a közös munkához? Tudás –milyent tudáshalmazt, információt akarunk megosztani? A négy elem kiegyensúlyozása Szervezet Tudás Kultura Infrastruktúra

18 Érdekképviselet a Tudásalapú Társadalomban TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET

19 2. A TUDÁSKORSZAK ÚJ DIMENZIÓI Az elmúlt néhány évben egyre világosabban kezdnek kirajzolódni az Információs Társadalom, a tudásalapú gazdaság, a globalizálódó világ új dimenziói, melyek alapjaiban változtatják meg az élet-paradigmánkat, mindennapi életünket, az üzleti életet, a vállalatvezetés legkülönbözőbb szféráit. TUDÁSKORSZAK

20 * ATTENTION MANAGEMENT Figyelemgazdálkodás, figyelemszervezés "Minden szellemi és anyagi értékünk forrása a figyelmünk, elengedhetetlen, hogy kellően megbecsüljük, fejlesszük és gazdálkodjunk vele." * INTEREST RECOGNITION Érdekfelismerés, érdekfeltárás "A tényleges érdekeink felismerése gyakran sokkal fontosabb és nehezebb feladat, mint annak képviselete és védelme, ezért fordítsunk nagyobb figyelmet érdekeink felismerésére." * IQ OF ASSERTIVE Érvényesülési IQ * CONCEPTION OF SURPLUS KNOWLEDGE Többlettudás koncepció - Lifelong learning - Knowledge management * GLOBAL QUANTUM THEORY Globális kvantum elmélet A vállalatirányítással és szervezéssel foglakozó nagy kutató és tanácsadó cégek bizalmas kutató asztalain izgalmas témák szerepelnek, melyek a mindennapi ember számára még elérhetetlenek.

21 ATTENTION MANAGEMENT Figyelemgazdálkodás, figyelemszervezés * A FIGYELEMGAZDÁLKODÁS ALAPJAI * AZ ÉRZÉKELÉSI KÉPESSÉG FEJLESZTÉSE * FIGYELEMPROGRAMOZÁS * AZ ÜZLETI ÉLET FŐBB MOZZANATAINAK FIGYELEMPROGRAMJAI TUDÁSKORSZAK "Minden szellemi és anyagi értékünk forrása a figyelmünk, elengedhetetlen, hogy kellően megbecsüljük, fejlesszük és gazdálkodjunk vele."

22 CONCEPTION OF SURPLUS KNOWLEDGE TÖBBLETTUDÁS KONCEPCIÓ - Lifelong learning - Knowledge management TUDÁSKORSZAK A tudástöbblet koncepció lényege, hogy a tudásalapú gazdaságban a versenyelőny a tudástöbblet alapján alakul ki. A piacképes tudásszint egy vonatkoztatási alap, amely önmagában is egy mozgó referencia, hisz nap mint nap emelkedik. A piaci előnyhöz, a versenyképes tudásszinthez képest többlettudásra van szükség.

23 TUDÁSTÖBBLET KONCEPCIÓ TUDÁSSZINT IDŐ PIACVEZETŐ TUDÁSSZINT VERSENYKÉPES TUDÁSSZINT PIACKÉPES TUDÁSSZINT T1 T2 TUDÁSTÖBBLET AZ ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS A TUDÁSTÖBBLET-SZERZÉS LEGFŐBB ÚTJA!!!

24 PIACKÉPES TUDÁSSZINT AZON INFORMÁCIÓK, TUDÁS ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, MELYEK SZÜKSÉGESEK A PIACON ÁTLAGOS PROFIT MELLETT ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK FENNTARTHATÓ ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ. TUDÁSKORSZAK

25 TUDÁSTÖBBLET TUDÁSTÖBBLET AZON ÚJ INFORMÁCIÓK, ÚJ TUDÁS ÉS ÚJ TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK SZÜKSÉGESEK AHHOZ, HOGY A MÁR ELÉRT TUDÁSSZINTET „T” IDŐ MÚLVA IS MEGŐRIZHESSÜK. TUDÁSKORSZAK

26 TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISLET

27 TÖBBLETTUDÁS KONCEPCIÓ AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN - Lifelong learning - Knowledge management TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN Az érdekképviseleti tudástöbblet koncepció lényege, hogy a tudásalapú érdekképviseletben a versenyelőny az érdekképviseleti tudástöbblet alapján alakul ki. A piacképes tudásszint egy vonatkoztatási alap, amely önmagában is egy mozgó referencia, hisz nap mint nap emelkedik. A piaci előnyhöz, a versenyképes tudásszinthez képest többlettudásra van szükség.

28 PIACKÉPES ÉRDEKKÉPVISELETI TUDÁSSZINT AZON INFORMÁCIÓK, TUDÁS ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, MELYEK SZÜKSÉGESEK A PIACON ÁTLAGOS PROFIT MELLETT ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK FENNTARTHATÓ ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

29 TUDÁSTÖBBLET AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN TUDÁSTÖBBLET AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN AZON ÚJ INFORMÁCIÓK, ÚJ TUDÁS ÉS ÚJ TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK SZÜKSÉGESEK AHHOZ, HOGY A MÁR ELÉRT TUDÁSSZINTET „T” IDŐ MÚLVA IS MEGŐRIZHESSÜK. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

30 Kultúraváltás az érdekképviseletben PROFESSZIONÁLIS E-ÉRDEKKÉPVISELETI RENDSZER© (PEÉR) (PE-ÉR) TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

31 Kultúraváltás az érdekképviseletben Az Európai Uniós tagságunk új, minden eddiginél nagyobb lehetőségeket nyitott meg a munkaadói és munkavállalói, valamint a civil érdekképviseletek előtt. Az új lehetőségekkel azonban csak a professzionális érdekképviseletek tudnak élni. A hagyományos érdekképviseleti módszerek ideje lejárt, professzionális érdekképviseletekre van szükség. A professzionális érdekképviselet meghonosításához érdekképviseleti kultúraváltásra van szükség. Az új érdekképviseleti kultúra alkalmazásához új ismeretekre, új érdekképviseleti stratégiára, új módszerekre és eszközökre, korszerű technológiákra van szükség. A versenyszféra évtizedek óta nagy figyelmet fordít a minőségre és ennek eredményeként jelentős eredmények, születtek. A TQM alkalmazása és az auditált minőségi szintek jelentős marketing tényezővé váltak. Az érdekképviselet nem várhat tovább, a jelentős minőségi kvalifikácókkal rendelkező érdektulajdonosokat már nem lehet tovább átlagos szintű érdekképviselettel képviselni. A Teljesörű Minőségi Érdekképviselethez (TMÉ) professzionális érdekérvényesítés kell. Az érdekérvényesítés színvonala felbecsülhetetlen politikai és gazdasági érték, ezért az érdekképviseleti munkában haladéktalanul ki kell alakítani az érdekképviseleti sajátosságokkal rendelkező minősítési rendszert.

32 AZ ÉRDEKKÉPVISELETI KULTÚRAVÁLTÁS FŐBB JELLEMZŐI ÉS MÓDSZEREI Érdekképviseleti stratégiaváltás A követő, véleményező érdekképviseletet fel kell, hogy váltsa a proaktív, kezdeményező érdekképviselet. A stagnáló, egyszintű érdekképviseletet fel kell, hogy váltsa a dinamikus. intenzív, többszintű érdekképviselet. A "társadalmi munka" jellegű érdekképviselet mellett kell, hogy erősödjön a hivatásszerűen végzett érdekképviseleti munka.

33 A HAGYOMÁNYOS ÉS AZ ÚJ KULTÚRÁJÚ ÉRDEKKÉPVISELET FŐBB JELLEMZŐI Hagyományos érdekképviselet Új kultúrájú érdekképviselet - elégséges??- minőségi - követő- kezdeményező - beszűkült- kibővült - "társadalmi munka"- professzionális munka - papír-domináns- Internet domináns - védelem domináns- proaktív domináns - egyeztető- harmonizáló -"ingyenes" állami juttatás- értéktermelő szolgáltatás (melynek ára van)

34 A PEÉR alapkiépítésben az alábbi szolgáltatások szerepelnek: - Érdekképviseleti adminisztrációs rendszer (A lépcső) - Érdekképviseleti E-learning rendszer - Internetes érdekképviseleti távoktatási rendszer, - Internetes közös véleménykialakítási rendszer - Internetes érdekképviseleti tanácsadó rendszer -Internetes érdekképviseleti távmunka központ. A PEÉR alapkiépítés jelenleg az alábbi szolgáltatásokkal rugalmasan bővíthető: - Érdekképviseleti adminisztrációs rendszer (B, C lépcső) - Érdekképviseleti E-learning rendszer oktatási tananyag bázIsának bővítése - e-kultúra érdekképviseleteknek - EU-kultúra érdekképviselteknek - tudásgazdálkodási alapelvek KKV részére - Internetes érdekképviseleti virtuális brüsszeli képviselet - Internetes érdekképviseleti partnerkereső rendszer - A legjobb érdekképviseleti módszerek figyelő rendszere

35 PROFESSZIONÁLIS E-ÉRDEKKÉPVISELETI RENDSZER© (PEÉR) (PE-ÉR) (rövid ismertető) (tervezet) A Professzionális E-Érdekképviseleti Rendszer az új kultúrájú professzionális érdekképviselet, Internet-Protokolra épülő infókommunikácios rendszer. A PEÉR egy multifunkcionális, dominórendszerűen változtatható érdekképviseleti szolgáltatási portfoliót nyújtó, komplex hatékonyság és versenyképesség növelő rendszer. A PEÉR alapkiépítésben 6 érdekképviseleti szolgáltatást biztosít, amit újabb, és újabb 6 új szolgáltatással lehet bővíteni. A bővíthetőség legkisebb egysége három új szolgáltatás. A PEÉR szűkített alapkiépítésében az a három legfontosabb érdekképviseleti szolgáltatás vehető igénybe, melyek megalapozzák az utat a professzionális érdekképviselet felé.

36 Professzionális érdekképviseleti metodikák Korszerű érdekképviseleti ismeretek EU-kultúra érdekképviseleteknek Tudásalapú érdekképviselet Minőségbiztosítás az érdekképviseletben Az e-kultúra módszereinek a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában történő alkalmazásának megalapozása E-learning (elektronikus tanulás) a munkaadói és munkavállalói érdekképviseletben Az életen át történő tanulás szerepe és lehetőségei az érdekképviseleti munkában, A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti távoktatási központjának kialakítása A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti tanácsadó szolgálatának kialakítása Projekt menedzsment a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában A távmunka alkalmazása a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti közös véleményalkotó rendszerének kialakítása. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek tárgyalásainak és megbeszéléseinek előkészítő informatikai módszere. Az EU intézményeivel történő mindennapi gyakorlati kapcsolattartás módszerének kialakítása és folyamatos működtetésében történő együttműködés. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetségnél alkalmazható PPP lehetőségek bemutatása és megvalósításában történő közreműködés. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetségnek a NFT kidolgozásában történő eredményes részvételéhez szükséges módszerek kidolgozása és rendszerbe állítása. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek tárgyalásainak és találkozóinak emlékeztetőit készítő és rendező módszer. Telefonos napló-rendszer munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti tisztségviselőknek, A hazai és nemzetközi munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek „jó gyakorlatok” átvételét segítő internetes rendszer kidolgozása és bevezetése.

37 A PEÉR felépítése és elérési lehetősége A PEÉR egy harmadik generációs Internet-Prokol alapon működő infokommunikácios technológia rendszerből, és egy a szolgáltatási portfolió alkalmazási leírását tartalmazó elektronikus és papír alapú dokumentációs csomagból áll. A PEÉR legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy gyorsan kiépíthető, az adott szövetség sajtosságaihoz adaptálható és alkalmazásba vételét rugalmasan lehet ütemezni

38 LEZÁRVA SZEPTEMBER OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG, ÖNÁLLÓ MUNKAKÉNT RENDELKEZÉSRE ÁLL) DIASOROZAT AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT A STRATOSZ IRÁNYMUTATÁSAI ALAPJÁN KÉSZÜLT EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA


Letölteni ppt "TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések