Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK"— Előadás másolata:

1 Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK
Tehetséggondozás matematika tagozatos osztályokban Miskolc Földes Debrecen Fazekas Budapest Fazekas Berzsenyi Szt István Árpád Veszprém Lovassy Szfhvár Teleki Szolnok Verseghy Szeged Radnóti Ságvári Hraskó András Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK A prezentáció letölthető a oldalról

2 Eredet I. MTA Matematikai Kutatóintézete Szendrei János (1925-2011)
Surányi László segítségével MTA Matematikai Kutatóintézete Szendrei János ( ) a matematika-oktatás korszerűsítése Didaktika csoport Középiskolai okt. Surányi János ( ) Reményi Gusztávné ( ) Varga Tamás ( ) Surányi J. A matematika révén bátorítsuk önálló gondolkozásra a tanulókat A matematikaoktatásnak az ismeretnyújtásnál nem kevésbé fontos feladata bevezetni a tanulókat a matematikai gondolkodásba: ránevelni őket az egyes megoldásokban a lényeges mozzanatok megtalálására, hasonló okoskodásmód más rokon helyzetekben is megoldáshoz vezet; legyen meg bennük a hajlandóság, bátorság megoldási gondolatok keresésére. Általában aktív magatartásra kell nevelni a tanulókat, a tárgyalásra kerülő matematikaanyag megalkotásának részesévé kell tenni őket. Ennek érdekében olyan módszereket dolgoztak ki, amelyek lehetővé teszik a tanárnak, hogy a diákokat „saját tapasztalataikra alapozottan juttassuk el ismeretekhez … amit csak lehet, a maguk szintjén fedeztessük fel a matematikából a tanulókkal” Forrás: „Néhány hazai és külföldi kísérlet”, 1972

3 Eredet II. A Didaktika Csoport tevékenysége a tagozattal kapcsolatban:
Surányi László segítségével Eredet II. A Didaktika Csoport tevékenysége a tagozattal kapcsolatban: Számtalan olyan területe van a matematikának (is), amelyeket a középiskolában épp csak érintünk – ha egyáltalán -, viszont az egyetemen már nincs idő részle- tesebb tárgyalásukra. Rózsa Pál ( ) Kísérleti munkák, óralátogatások, megbeszélések Hajnal András Urbán János 1963 Varga Tamás komplex mat-tanítási kísérlet (általános isk.) Az első tanév: 1962/63 Fazekas, Budapest, Rábai Imre Baranyai Zsolt, Berkes István, Laczkovich Miklós, Lovász László, Major Péter, Pelikán József, Pósa Lajos, Rosta Vera, Szeredi Éva, Vesztergombi Katalin István 1962 Berzsenyi 1963 Fazekas (Debrecen) 1966 Földes 1966 Lovassy 1967 Ságvári 1969 Árpád 1984 Táncsics (Kaposvár) 1986 Teleki 1986 Verseghy 1986 Radnóti 1987 forrás: Máder Attila,

4 A Fazekas A Specmat Kőváry Károly (1923-2003)
Urbán János, Surányi János Kőváry Károly ( ) Maximálisan figyelt kollegái problémáira, Nyári továbbképzés hagyta őket szabadon kísérletezni 1994 óta tavaszi továbbképzés mindig másik iskolában mestere volt a diákok bátorításának annak, hogy merjenek ötleteket keresni Óráin: „alkotóműhely-munka” hangulat „szuper-szakkör” A diákok kötetlen szitu- ációban „matematizálnak” 1992-től egyre több tagozat hat évfolyamos matematika-tábor Tanár tanítványai: Óraszámok: Fazekas Surányi László Táborné Vincze Márta

5 Jelenetek a tagozat életéből I.
Legrégibb hagyományunk, értékünk Vigyázzunk rá! Éljünk vele! 7-8. osztály: Előkészítés A gondolkodás tanítása; a bizonyítás tanítása heti feladatsorok a leírás tanítása 9-12. osztály: Kömal Előzőleg állandó érdeklődés, utólag közös megbeszélés

6 Problémamegoldás és …? Tanórai tevékenység iskola OKTV Elmélet-
alkotás, fogalom alk. OKTV TermVil A gyerekek néha nagyon kiéheznek valami másra, pl mesére, hogy mindez hol van a matematikában, tudományban, technikában. Kutatómunkák Tankönyv Szeged „Jaj, ezt a trükköt még nem tanítottam meg” ELTE Előadások Néhány hiba, amibe a szerző is belefut, tapasztal Tanóra, szakkör Probléma- megoldás Együtt- működés Trükkgyár? matektábor Elaprózódás? Túl szép? Kavics Kupa Néhány diáknak – lehet, hogy a szerző is közéjük tartozik? – annyira megtetszik az elemi gondolkodás, hogy az egyetemi tanulmányokkal vagy elvontabb témákkal nehezebben halad. Bolyai verseny Tanulás, rendszerezés Tankönyv Lexikon Feladatgyűjtemény vége

7 Jelenetek a tagozat életéből II.
4 fős csapatok Nyáron készülnek Egymásnak hoznak példákat Közös megbeszé- lések Gondolkodási idő Sport vissza

8 Jelenetek a tagozat életéből III.
A diákok részt vesznek a szervezésben, lebonyolításban A hét fős csapatok összetétele vegyes vissza

9 Jelenetek a tagozat életéből IV.
vissza

10 Köszönet Ambrus Gabriellának a felkérésért
Dobos Sándornak és Surányi Lászlónak a felkészülésben nyújtott segítségért Hraskó András A prezentáció letölthető a oldalról


Letölteni ppt "Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések