Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetséggondozás Hraskó András Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK Szfhvár Teleki.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetséggondozás Hraskó András Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK Szfhvár Teleki."— Előadás másolata:

1 Tehetséggondozás Hraskó András Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK Szfhvár Teleki Budapest Fazekas Berzsenyi Szt István Árpád Szolnok Verseghy Miskolc Földes Debrecen Fazekas Szeged Radnóti Ságvári Veszprém Lovassy matematika tagozatos osztályokban A prezentáció letölthető a oldalrólhttp://matek.fazekas.hu/portal/tanitasianyagok/Hrasko_Andras/termtud2011/

2 Varga Tamás ( ) Eredet I. MTA Matematikai Kutatóintézete Surányi J. A matematika révén bátorítsuk önálló gondolkozásra a tanulókat A matematikaoktatásnak az ismeretnyújtásnál nem kevésbé fontos feladata bevezetni a tanulókat a matematikai gondolkodásba: ránevelni őket az egyes megoldásokban a lényeges mozzanatok megtalálására, hasonló okoskodásmód más rokon helyzetekben is megoldáshoz vezet; legyen meg bennük a hajlandóság, bátorság megoldási gondolatok keresésére. a matematika-oktatás korszerűsítése Didaktika csoport Középiskolai okt. a tárgyalásra kerülő matematikaanyag megalkotásának részesévé kell tenni őket. Általában aktív magatartásra kell nevelni a tanulókat, Ennek érdekében olyan módszereket dolgoztak ki,amelyek lehetővé teszik a tanárnak, hogy a diákokat „saját tapasztalataikra alapozottan juttassuk el ismeretekhez … amit csak lehet, a maguk szintjén fedeztessük fel a matematikából a tanulókkal” Surányi László segítségével Surányi János ( ) Reményi Gusztávné ( ) Forrás: „Néhány hazai és külföldi kísérlet”, 1972 Szendrei János ( )

3 Eredet II. A Didaktika Csoport tevékenysége a tagozattal kapcsolatban: Számtalan olyan területe van a matematikának (is), amelyeket a középiskolában épp csak érintünk – ha egyáltalán -, viszont az egyetemen már nincs idő részle- tesebb tárgyalásukra. Kísérleti munkák, óralátogatások, megbeszélések Hajnal András Rózsa Pál ( ) Urbán János Az első tanév: 1962/63 Baranyai Zsolt, Berkes István, Laczkovich Miklós, Lovász László, Major Péter, Pelikán József, Pósa Lajos, Rosta Vera, Szeredi Éva, Vesztergombi Katalin Surányi László segítségével István 1962Berzsenyi 1963 Fazekas (Debrecen) 1966Földes 1966Lovassy 1967Ságvári 1969 Árpád 1984Táncsics (Kaposvár) 1986 Radnóti 1987 Teleki 1986Verseghy 1986 Fazekas, Budapest, Rábai Imre 1963 Varga Tamás komplex mat-tanítási kísérlet (általános isk.) forrás: Máder Attila,

4 A Fazekas Kőváry Károly ( ) Maximálisan figyelt kollegái problémáira, hagyta őket szabadon kísérletezni mestere volt a diákok bátorításának annak, hogy merjenek ötleteket keresni Óráin: „alkotóműhely-munka” hangulat „szuper-szakkör” matematika-tábor A diákok kötetlen szitu- ációban „matematizálnak” Nyári továbbképzés Urbán János, Surányi János 1994 óta tavaszi továbbképzés mindig másik iskolában Tanár tanítványai: Surányi László Táborné Vincze Márta 1992-től egyre több tagozat hat évfolyamos Óraszámok: Fazekas A Specmat

5 Jelenetek a tagozat életéből I. Legrégibb hagyományunk, értékünk Vigyázzunk rá! Éljünk vele! 7-8. osztály: A gondolkodás tanítása; a bizonyítás tanítása a leírás tanítása Előkészítés heti feladatsorok osztály: Kömal Előzőleg állandó érdeklődés, utólag közös megbeszélés

6 Problémamegoldás és …? Probléma- megoldás Együtt- működés Elmélet- alkotás, fogalom alk. Tanulás, rendszerezés Tanóra, szakkör Bolyai verseny matektábor Kavics Kupa Tankönyv Lexikon Feladatgyűjtemény Tanórai tevékenység OKTV Tankönyv Előadások Kutatómunkák iskola Szeged ELTE TermVil vége Trükkgyár? Túl szép? Elaprózódás? Néhány hiba, amibe a szerző is belefut, tapasztal „Jaj, ezt a trükköt még nem tanítottam meg” A gyerekek néha nagyon kiéheznek valami másra, pl mesére, hogy mindez hol van a matematikában, tudományban, technikában. Néhány diáknak – lehet, hogy a szerző is közéjük tartozik? – annyira megtetszik az elemi gondolkodás, hogy az egyetemi tanulmányokkal vagy elvontabb témákkal nehezebben halad.

7 Jelenetek a tagozat életéből II. 4 fős csapatok Nyáron készülnek Egymásnak hoznak példákat Közös megbeszé- lések Gondolkodási idő Sport vissza

8 Jelenetek a tagozat életéből III. vissza A diákok részt vesznek a szervezésben, lebonyolításban A hét fős csapatok összetétele vegyes

9 Jelenetek a tagozat életéből IV. vissza

10 Köszönet Ambrus Gabriellának a felkérésért Dobos Sándornak és Surányi Lászlónak a felkészülésben nyújtott segítségért Hraskó András A prezentáció letölthető a oldalrólhttp://matek.fazekas.hu/portal/tanitasianyagok/Hrasko_Andras/termtud2011/


Letölteni ppt "Tehetséggondozás Hraskó András Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK Szfhvár Teleki."

Hasonló előadás


Google Hirdetések