Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

P lanning L and U se and T ransport O ptions PLUTO FOR WINDOWS Előadó: Orosz Csaba (PhD) BME Út és Vasútépítés Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "P lanning L and U se and T ransport O ptions PLUTO FOR WINDOWS Előadó: Orosz Csaba (PhD) BME Út és Vasútépítés Tanszék."— Előadás másolata:

1 P lanning L and U se and T ransport O ptions PLUTO FOR WINDOWS Előadó: Orosz Csaba (PhD) BME Út és Vasútépítés Tanszék

2 MIRE HASZNÁLHATÓ A PLUTO? PLUTO FOR WINDOWS 2 a)Közlekedésfejlesztési intézkedések modellezése b)Közel optimális városfejlődés megtervezése

3 ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEK PLUTO FOR WINDOWS 3 1.Fejlesztési és működési stratégiák kidolgozása. 2.Egyes stratégiák program segítségével történő modellezése, futtatása. (Hatások – mellékhatások elemzése) 3.„Optimális” változat kiválasztása; az alkalmazott célok, intézkedések vizsgálata valós viszonyok között. 4.Közlekedéspolitikai intézkedések összehasonlítása, alternatívák kidolgozása. 5.Továbbképzés, szemlélet-fejlesztés.

4 PLUTOPIA VÁROS SZERKEZETE 4 - Körszimmetrikus város - 10 szektor - 10 sugárút (egyenként 9 szakaszból - link) - 2 körút RR1 RR2, CC1 CC koncentrikus adminisztratív zóna

5 MENÜK- BEÁLLÍTÁSOK - OPTIONS PLUTO FOR WINDOWS 5 1 ÉPÍTÉS FEJLESZTÉS CONSTRUCTION 3 BUSZ SZOLGÁLTATÁSOK BUS SERVICES 2 BUSZ SÁVOK BUS LANES 4 PARKOLÁS PARKING MANAGEMENT 5 FORGALOM-KORLÁTOZÁS FORGALOM-BIZTONSÁG TRAFFIC CALMING AND SAFETY

6 MENÜK- BEÁLLÍTÁSOK - OPTIONS PLUTO FOR WINDOWS 6 6 Forgalomirányítás és csillapítás TRAFFIC MANAGEMENT AND RESTRAINT 7 A FEJLŐDÉS SZABÁLYOZÁSA DEVELOPMENT CONTROL 8 ÚTFENNTARTÁSI KIADÁSOK MAINTENANCE EXPENDITURE 9 PÉNZÜGYI DÖNTÉSEK FINANCIAL DECISIONS

7 MENÜ – 6BEÁLLÍTÁSOK - OPTIONS PLUTO FOR WINDOWS 7 6 – FORGALOM-IRÁNYÍTÁS ÉS FORGALOM- KORLÁTOZÁS: TRAFFIC MANAGEMENT AND RESTRAINT a) Cellás rendszer - Cell System b) Gyűrűs díjszedés – ne használják! Cordon Charge Útdíj, - c” jobb! c) Útdíjak - Road Pricing d) P+R - Park and Ride e) SCOOT/TRANSYT f) Információs rendszer - Traffic Information

8 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 8 domiv1 RUN NO 1 CSÚCS ÓRA - BEMENŐ FORG. SZEKTORONKÉNT ÚTSZ KAPACITÁS FORGALOM SEBESSÉG JMŰ BUSZ AUTÓ BUSZ AUTÓ BUSZ RR RR

9 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 9 domiv1 RUN NO 1 - KIMENŐ FORGALOM SZEKTORONKÉNT ÚTSZ. KAPACITÁS FORGALOM SEBESSÉG JÁRMŰ BUSZAUTÓ BUSZ AUTÓ BUSZ : RR RR HELYI UTAK

10 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 10 domiv1 RUN NO 1 REGGELI CSÚCSÓRAI UTAZÁSOK (OTTHONRÓL INDULÓ) ZÓNA INDULÁS ÉRKEZÉS MODAL SPLIT Autó Autó nincs AUTÓ GYALOG CO NCO : TOTAL ,30 0,24

11 ÉVES BESZÁMOLÓ DOMIV1 RUN NO 1 11 CSÚCSIDEI UTAZÁSI JELLEMZŐK AUTÓ BUSSZAL GYALOG ÖSSZESEN AR ANR CO NCO ÁTL. UTAZÁSI TÁVOLSÁG (KM) ÁTL. UTAZÁSI IDŐ JÁRMŰVEL (PERC) ÁTL. ELÉRÉSI IDŐ 1 ÚTRA (PERC) (Parkolóhoz, megállóhoz) ÁTL. KÖLTSÉG 1 ÚTRA ($/KM) ÁTL. ÁLTALÁNOSÍ- TOTT KÖLTSÉG ODA-VISSZA ($) EZER UTAZÁS/NAP EZER UTASKM/NAP

12 ÉVES BESZÁMOLÓ 12 domiv1 RUN NO 1 NEM CSÚCS ÓRA off-peak - BEMENŐ FORGALOM SZEKTORONKÉNT ÚTSZ KAPACITÁS FORGALOM SEBESSÉG Link JÁRMŰ BUSZ AUTÓ BUSZ AUTÓ BUSZ : RR KIMENŐ FORGALOM SZEKTORONKÉNT ÚTSZ KAPACITÁS FORGALOM SEBESSÉG JÁRMŰ BUSZ AUTÓ BUSZ AUTÓ BUSZ : RR HELYI UTAK 484 8

13 ÉVES BESZÁMOLÓ 13 domiv1 RUN NO 1 REGGELI NEM-CSÚCSÓRAI UTAZÁSOK (OTTHONRÓL INDULÓ) ZÓNA INDULÁSOK ÉRKEZÉSEK MODAL SPLIT AUTÓ NEM AUTÓ AUTÓ GYALOG ,24 : TOTAL ,24 NEM-CSÚCSIDEI UTAZÁSI JELLEMZŐK AUTÓ- BUSSZAL GYALOG ÖSSZ. VAL AR ANR ÁTL. UTAZÁSI TÁVOLSÁG (KM) : EZER UTASKM/NAP

14 ÉVES BESZÁMOLÓ 14 domiv1 RUN NO 1 PARKOLÁSI BESZÁMOLÓ ZÓNA Magán- KÖZTER. KÖZTER. ÓRADÍJ ZSÚFOLTSÁG parkoló, PARKOLÓ PARKO- $/HR pénzért LÁS/NAP HOSSZÚ IDEJŰ (LONG STAY)  0.50* *****  0.30 RÖVID IDEJŰ (SHORT STAY) [5*1,5 óra/nap foglaltság] ÖSSZ. NAPI BEV. HOSSZÚ IDEJŰRÖVID IDEJŰ TOTAL REV $/DY = (LONG STAY) (SHORT STAY)

15 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 15 domiv1 RUN NO 1 TÖMEGKÖZLEKEDÉSI BESZÁMOLÓ PUBLIC TRANSPORT REPORT KERESKEDELMI TELJESÍTETT CS.Ó. N.CS.Ó. CS.Ó. N.CS.Ó. COMMERCIAL IMPLEMENTED PEAK OFF-PEAK PEAK OFF-PEAK SŰRŰSÉG/ÓRA FREQUENCY PER HOUR DÍJ FIX RÉSZE ($) FIXED FARE PART DÍJ VÁLTOZÓ RÉSZE VARIABLE FARE PART ($/KM) VÁROS KÖLTSÉGE (E$) mil. COST (K$) TO THE CITY BUSZFLOTTA BUS FLEET   18-30

16 ÉVES BESZÁMOLÓ 16 domiv1 RUN NO 1 KÖRNYEZETI TERHELÉS MÉRTÉKE MEASURES OF ENVIRONMENTAL DISTURBANCE ÚTSZ ZAJ POR CO NAPI CS. N. CS. CS. N. CS. CS. N. CS. INDEX LINK NOISE PARTICLES CO DAYTIME P OP P OP P OP INDEX RR RR HELYI CITY

17 ÉVES BESZÁMOLÓ 17 domiv1 RUN NO 1 A VÁROS BALESETI BESZÁMOLÓJA ACCIDENT REPORT FOR THE ENTIRE CITY AUTÓKÁROS BALESETEK GYALOGOS BALESETEK HALÁL SÚLYOS KÖNNYŰ HALÁL SÚLYOS KÖNNYŰ VEHICLE USER CASUALTIES PEDESTRIAN CASUALTIES FATAL SERIOUS SLIGHT FATAL SERIOUS SLIGHT ÚTSZ : RR RR HELYI LOCAL TOTAL / = / 183  =17

18 ÉVES BESZÁMOLÓ 18 domiv1 RUN NO 1 MEGKÖZELÍTHETŐSÉG ÉS TERÜLET-FELHASZNÁLÁS ACCESSIBILITIES AND PLANNING POLICY MEGKÖZELÍTHETŐSÉG % TERÜLETFELHASZNÁLÁS AUTÓVAL NEM AUTÓVAL LAKÁS KERESK. IPAR CS. N.CS. CS. N.CS. %ACCESSIBILITY PROP. APPLICATIONS APPROVED CAR USER NC USER HOUSING RETAIL COMMERCIAL P O P P OP ZÓNA :  0,7  0,7  0,3  0,7  0,3  0,7

19 ÉVES BESZÁMOLÓ 19 domiv1 RUN NO 1 TERÜLETFELHASZNÁLÁSI ADATOK LAND USE DATA LAKÁSOK SZÁMA KERESK. (1000 m 2 ) IPAR (1000 m 2 ) AR ANR ÚJ ÖSSZ.ÚJ ÖSSZ ÚJ HOUSEHOLDS RETAIL FLOOR SPACE (ksqm) COMMERCIAL FL.SPACE (ksqm) CO NCO NEW TOTAL NEW TOTAL NEW ZÓNA TOTAL / 30

20 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 20 domiv1 RUN NO 1 PROJEKT BESZÁMOLÓK PROJECT REPORTS EDDIGI KIADÁSOK A HELYI HÁLÓZAT FORGALOMCSILLAPÍTÁSÁRA: 5300k$ 100k$ EXPENDITURE ON TRAFFIC CALMING THE LOCAL NETWORK SO FAR IS 100 K$ EDDIGI KIADÁSOK A BALESETMEGELŐZÉSI OKTATÁS KAMPÁNYAIRA: 500k$ EXPENDITURE ON SAFETY EDUCATION CAMPAIGNS SO FAR IS: 500 K$ EDDIGI KIADÁSOK A HÁLÓZAT BIZTONSÁGI FEJLESZTÉSÉRE EXPENDITURE SO FAR ON NETWORK SAFETY IMPROVEMENTS IS AZ 1-9 ÚTSZAKASZOKON: FOR LINKS 1 TO A KÉT KÖRÚTON ÉS A HELYI HÁLÓZATON FOR THE TWO RINGROADS AND THE LOCAL NETWORK :200/ 200/

21 ÉVES BESZÁMOLÓ 21 domiv1 RUN NO 1 FŐ ÉPÍTÉSI PROJEKTEK (ezer $) MAJOR CONSTRUCTION PROJECTS (K$) PROJEKT LEÍRÁS BERUHÁZÁS MAX ÉVES ÁLLAPOT No. EDDIGI SZÜKSÉGES RÁFORD. PROJ. DESCR. INVESTMENT REQUIRED MAX STATUS NO. SO FAR INVESTM /YR INVEST 1 LINK PCU FELFÜGGESZTVE 2 LINK PCU SHELVED 3 LINK PCU LINK PCU KÉSZ 5 LINK PCU COMPLETE 6 LINK PCU LINK PCU RR PCU RR PCU RR1 INTERCH 3000 PCU PARKING ZONE LS PARKING ZONE LS PARKING ZONE LS PARKING ZONE LS

22 ÉVES BESZÁMOLÓ 22 domiv1 RUN NO 1 BERUHÁZÁSI SZÁMLA (ezer $) CAPITAL ACCOUNT (K$) ELŐZŐ EGYENLEG 36.6m 8558 INHERITED BALANCE LETÉTI KAMAT, (ÁRFOLYAM = 4%) 342 INTEREST ON DEPOSITS, (RATE = 4%) KÖZPONTI FOLYÓSÍTÁS 5199 CENTRAL GOVT GRANT TELJES BEVÉTEL 5541 TOTAL INCOME folytatás a következő fólián… = JOBB ZSEB

23 ÉVES BESZÁMOLÓ 23 domiv1 RUN NO 1 BERUHÁZÁSI SZÁMLA (ezer $) CAPITAL ACCOUNT (K$) KIADÁS ÉPÍTÉSI PROJEKTEKRE EXPENDITURE ON ENGINEERING PROJECTS ÚTFENNTARTÁS (ROAD MAINTENANCE) -3814/ 5500 BUSZ SÁV BERUHÁZÁS (BUS LANE CAPITAL) 0 PARKOLÁSI BERUHÁZÁSOK (CAR PARK CAPITAL WORKS) 0 P+R BERUHÁZÁSOK 0 PARK AND RIDE CAPITAL WORKS FORG. KORLÁTOZÁSI BERUHÁZÁSOK 0 TRAFFIC RESTRAINT CAPITAL WORKS FORG. SZERVEZÉSI BERUHÁZÁSOK 6m+4m 0/ 10m TRAFFIC MANAGEMENT CAPITAL WORKS BIZTONSÁGI ÉS FORG. CSILLAPÍTÁSI BERUHÁZÁSOK -1300/ 15,9m SAFETY AND TRAFFIC CALMING CAPITAL WORKS ÖSSZES KIADÁS (TOTAL OUTGOINGS) 32,7m / NETTÓ ÁTUTALÁS (NET TRANSFER) 7408 EGYENLEG (BALANCE) = JOBB ZSEB  BAL ZSEBBŐL

24 ÉVES BESZÁMOLÓ 24 ÜZEMELTETÉSI SZÁMLA (E$) CURRENT ACCOUNT (K$) ELŐZŐ EGYENLEG 32,46m INHERITED BALANCE LETÉTI KAMAT, (ÁRFOLYAM = 4%) 515 INTEREST ON DEPOSITS, (RATE = 4%) HELYI ADÓ, (MÉRTÉKE = 15$/FŐ/ÉV) 3899 LOCAL TAXATION, (RATE = 15$/HEAD/YR) KERESKEDELMI ADÓ, (MÉRT = 400$/INGATLAN./ÉV) 506 COMMERCIAL TAXATION, (RATE = 400$/PROP./YR) PARKOLÁSI BEVÉTEL 3,5m 4039 PARKING REVENUE ÚTHASZNÁLATI DÍJAK 36m ~72m korábban 0 ROAD USER FEES P+R BEVÉTEL 0 PARK AND RIDE REVENUE ÖSSZES BEVÉTEL 41m 8959 TOTAL INCOME folytatás a következő fólián… = BAL ZSEB

25 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 25 ÜZEMELTETÉSI SZÁMLA (E$) CURRENT ACCOUNT (K$) ADMINISZTRATÍV ÉS SZEMÉLYI KÖLTSÉGEK ADMINISTRATIVE AND STAFF COSTS ANYAGI TÁMOGATÁS A BUSZVÁLLALATNAK 0 SUBSIDY TO BUS COMPANY AUTÓPARKOLÓK ÜZEMELTETÉSÉI KÖLTSÉGEI CAR PARK OPERATION COSTS P+R ÜZEMELTETÉS 0 PARK AND RIDE OPERATIONS FORGALOMKORLÁTOZÁS ÜZEMELTETÉSE 0 TRAFFIC RESTRAINT OPERATION FORGALOMSZERVEZÉS ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEI 0 TRAFFIC MANAGEMENT OPERATION COSTS FORGALOMBIZTONSÁGI KAMPÁNYOK -100 SAFETY CAMPAIGNS BUSZ SÁV ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEK 0 BUS LANE OPERATION COSTS ÖSSZES KIADÁS -57,6m TOTAL OUTGOINGS folytatás a következő fólián… = BAL ZSEB

26 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 26 ÜZEMELTETÉSI SZÁMLA (E$) CURRENT ACCOUNT (K$) ELŐZŐ EGYENLEG INHERITED BALANCE ÖSSZES BEVÉTEL 8959 TOTAL INCOME ÖSSZES KIADÁS TOTAL OUTGOINGS NETTÓ ÁTUTALÁS NET TRANSFER EGYENLEG 16.8m 7597 BALANCE = BAL ZSEB  JOBB ZSEBBE

27 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 27 domiv1 RUN NO 1 ERŐFORRÁS KÖLTSÉGEK (M$) RESOURCE COSTS (M$) JELEN ELŐZŐ ELŐZŐ ÉVEK ÖSSZESEN ÉV ÉVEK KAMATA THIS PREVIOUS INTEREST TOTAL YEAR YEARS ON PREV. YEARS UTAZÁSI IDŐ TRAVELLER TIME BALESETI KTSG. 8 6m RESOURCE COSTS OF ACCIDENTS AUTÓTULAJDONLÁS COSTS OF CAR OWNERSHIP folytatás a következő fólián…

28 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 28 domiv1 RUN NO 1 ERŐFORRÁS KÖLTSÉGEK (M$) RESOURCE COSTS (M$) JELEN ELŐZŐ ELŐZŐ ÉVEK ÖSSZESEN ÉV ÉVEK KAMATA THIS PREVIOUS INTEREST TOTAL YEAR YEARS ON PREV. YEARS AUTÓ- ÜZEMELTETÉS CAR OPERATING COSTS BUSZ- ÜZEMELTETÉS BUS OPERATING COSTS PARKOLÓK BÉRLETI DÍJA CAR PARK LAND RENTAL folytatás a következő fólián…

29 ÉVES BESZÁMOLÓ 29 domiv1 RUN NO 1 ERŐFORRÁS KÖLTSÉGEK (M$) RESOURCE COSTS (M$) JELEN ELŐZŐ ELŐZŐ ÉVEK ÖSSZESEN ÉV ÉVEK KAMATA THIS PREVIOUS INTEREST TOTAL YEAR YEARS ON PREV. YEARS FŐ BERUHÁZÁSOK KAMATA INTEREST ON CAPITAL EXPENDIT. Közlekedés-Igazgatás Tervezés Költsége POLICY OPERATION AND ADMIN COSTS TOTAL A Közlekedési Beruházások Aktuális Értéke (M$) 108 M$ 172m CURRENT VALUE OF CAPITAL ASSETS (M$)

30 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 30 domiv1 RUN NO 1 A KÖZVÉLEMÉNY ALAKULÁSA PROTEST AT LONG STAY PARKING CHARGES Drágák a hosszú időre szóló parkolók! PUBLIC OPINION REPORT AZ ÚTHASZNÁLÓK PANASZKODNAK A ROSSZ ÚTFENNTARTÁS MIATT ROAD USERS APPALLED AT THE POOR STATE OF MAINTENANCE A BUSSZAL JÁRÓK SZERINT KEVÉS A BUSZ A CSÚCSIDŐBEN BUS USERS PROTEST NOT ENOUGH BUSES IN THE PEAK A BUSSZAL JÁRÓK SZERINT KEVÉS A BUSZ A CSÚCSIDŐN KÍVÜL BUS USERS PROTEST NOT ENOUGH OFF PEAK BUSES PANASZOK A HOSSZÚIDEJŰ PARKOLÓHELYEK HIÁNYA MIATT PROTEST AT SHORTAGE OF LONG STAY PARK SPACES PANASZOK A CSÚCSIDEI TORLÓDÁSOK MIATT PROTESTS OVER PEAK PERIOD CONGESTION folytatás a következő fólián…

31 ÉVES BESZÁMOLÓ PLUTO FOR WINDOWS 31 domiv1 RUN NO 1 A KÖZVÉLEMÉNY ALAKULÁSA PUBLIC OPINION REPORT PANASZOK: A CSÚCSIDŐBEN KÖZLEKEDŐ BUSZOK LASSÚAK! PROTESTS OVER BUSES SLOW SPEED IN PEAK A VÁLASZTÁSOKON A SZAVAZATOK 57 %-ÁT 62% TUDNÁ ELÉRNI AT ELECTIONS YOU WOULD GET 57 % OF THE VOTES EDDIG ELÉRT LEGJOBB: 85% ÜZLETI BIZALOM MUTATÓJA (indexe)= 79 INDEX OF BUSINESS CONFIDENCE = 79 EDDIG ELÉRT LEGJOBB: ~

32 ANY PROGRESS?! PLUTO FOR WINDOWS 32


Letölteni ppt "P lanning L and U se and T ransport O ptions PLUTO FOR WINDOWS Előadó: Orosz Csaba (PhD) BME Út és Vasútépítés Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések