Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁVAL A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN Hartner Judit Hamvai Csaba Dr. Mester Lajos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁVAL A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN Hartner Judit Hamvai Csaba Dr. Mester Lajos."— Előadás másolata:

1 TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁVAL A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN Hartner Judit Hamvai Csaba Dr. Mester Lajos

2 MÍTOSZ SZEMÉLYISÉGFÜGGŐ VELESZÜLETETT / TANULHATÓ “COMMON SENSE” TAPASZTALATON NYUGVÓ MIÉRT BAJLÓDUNK VELE ?

3 SZERKEZET TANANYAG OKTATÁS MÓDSZERTAN ELLENŐRZÉS - ÉRTÉKELÉS KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTŐ PROGRAM

4 OKTATÁS MINŐSÉGÉNEK KONTROLLJA ALACSONY HALLGATÓ/OKTATÓ ARÁNY OKTATÁSI ÉS TANULÁSI MÓDSZEREK SZÉLES SKÁLÁJÁNAK HASZNÁLATA FEED BACK RENDSZER TIMEING PENDLETONI ALAPELVEK KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTŐ PROGRAM ALAPELVE

5 I. ÉVFOLYAM 22 HETENTE 2 ÓRA GYAKORLAT II.FÉLÉVBEN HH OSPITÁLÁS A RENDELŐ INTÉZETBEN III. ÉVFOLYAM AA Z ORVOSI INTERJÚ (GYAKORLAT ÉLES HELYZETBEN) IV. ÉVFOLYAM VV IDEÓANALÍZIS I. (EGY NAPOS PROGRAM) REZIDENSKÉPZÉS VV IDEÓANALÍZIS II. (2 X FÉLNAPOS KÉPZÉS) FEJLESZTŐ PROGRAM SZERKEZETE KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG

6 HAMVAI CSABA pszichológus ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ I. III. ÉVFOLYAM

7 AZ ORVOS–BETEG KAPCSOLATBAN, ÉS A RAPPORT KIALAKÍTÁSÁBAN SZEREPET JÁTSZÓ LEGFONTOSABB KOMMUNIKÁCIÓS ÉS PSZICHOLÓGIAI TÉNYEZŐK ÉLMÉNYSZINTŰ MEGISMERÉSE CÉL

8 ALAPFOLYAMATOK, KOMMUNIKÁCIÓS SZINTEK KOMMUNIKÁCIÓT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK KÉRDÉSEK SZEREPE POZITÍV ORVOSI SZUGGESZTIÓK NONVERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ, PL.: ÜÜLÉSREND, MEGJELENÉS, TÉRKÖZSZABÁLYOZÁS MMIMIKA, TEKINTET, PARALINGVISZTIKAI JELZÉSEK, ÉRINTÉS, TESTBESZÉD TANANYAG

9 FELADATLAPOK VIDEÓS ÉS PPT-S DEMONSTRÁCIÓ INTERAKTÍV, ÉLMÉNYSZERZŐ DEMONSTRÁCIÓS JÁTÉKOK SZITUÁCIÓS FELADATOK ÁLLANDÓ ÖNREFLEXIÓ A FELADATOK UTÁN ÉLŐ ORVOS-BETEG INTERAKCIÓ MEGFIGYELÉSE ORVOSI KOMMUNIKÁCIÓ ELEMZÉSE VIDEÓS ANYAGGAL OKTATÁSI MÓDSZEREK

10 DR. MESTER LAJOS M.Sc. háziorvos ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ IV. ÉV ÉS REZIDENSKÉPZÉS

11 ELMÉLETI ALAP BIZTOSÍTÁSA A HALLGATÓ JELENLEGI KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉG SZINTJÉNEK FELMÉRÉSE EZEN KÉSZSÉG TOVÁBB FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGE SZEMLÉLET, VISELKEDÉS, ATTITÜD VÁLTOZÁSA AZ ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁNAK CÉLJA

12 ÁLTALÁNOS KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK ROSSZHÍR KÖZLÉS KOMMUNIKÁCIÓ KÜLÖNBÖZŐ KULTÚRÁJÚ BETEGEKKEL AMIT TUDNI KÉNE A SZEXRŐL, DE NEM TUDOD MEGKÉRDEZNI MISTAKES, COMPLAINTS, LITIGATION TANANYAG

13 ELŐADÁS BRAINSTORMING SZEREPJÁTÉK CSOPORT FOGLALKOZÁS PREZENTÁCIÓ VIDEÓFELVÉTEL VIDEÓANALÍZIS OKTATÁSI MÓDSZEREK

14 A FELVÉTEL KÖRÜLMÉNYEI TIME OUT A SZÍNÉSZ FELVILÁGOSÍTÁSA SZEREPÉVEL KAPCSOLATBAN VIDEÓFELVÉTEL

15 A VIDEOANALÍZIS MENETE PENDLETON SZABÁLYOK ORVOS-BETEG TALÁLKOZÁS ELEMZÉSE SSZAKMAI SZEMPONTBÓL, KKOMMUNIKÁCIÓ SZEMPONTJÁBÓL VIDEÓANALÍZIS

16 HARTNER JUDIT klinikai szakpszichológus ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS

17 A KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG MINÉLHATÉKONYABB FEJLESZTÉSE TÖBBFORRÁSÚ ÉRTÉKELÉS A PENDLETONI SZABÁLYOK MEGERŐSÍTÉSE A KÖLCSÖNÖS FEJLŐDÉST SZOLGÁLÓ FEEDBACK ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS CÉLJA

18 I. ÉV HALLGATÓKNAK: EGYÉNRE SZABOTT VISSZAJELZÉS A HOSPITÁLÁSI TAPASZTALATOKRÓL ÍRT ESSZÉRŐL OKTATÓKNAK: FÉLÉV-ÉRTÉKELŐ KITÖLTETÉSE A HALLGATÓKKAL III. ÉV HALLGATÓKNAK: A FÉLÉV SORÁN ELKÉSZÍTETT INTERJÚK ÉRTÉKELÉSE, VISSZAJELZÉSE OKTATÓKNAK: FÉLÉV-ÉRTÉKELŐ KITÖLTETÉSE A HALLGATÓKKAL ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS MÓDSZERE I.

19 IV. ÉV ÉS REZIDENSI KÉPZÉS (VIDEÓANALÍZIS) HALLGATÓKNAK: VISSZAJELZÉS A SZÍNÉSZ („BETEG”), AZ OKTATÓ ÉS A HALLGATÓTÁRSAK RÉSZÉRŐL OKTATÓKNAK: RÉSZTVEVŐK ÉRTÉKELÉSE A TRÉNINGRŐL LIKERT-SKÁLÁN, ILLETVE SZUBJEKTÍV BENYOMÁSOK LEÍRÁSA EZEK ALAPJÁN FEJLESZTETTÜK A TRÉNINGEKET: ÉLETSZERŰBB HELYSZÍNEK (MŰKÖDŐ HÁZIORVOSI RENDELŐK) EGY ALKALOMMAL TÖBBFÉLE ESET KIPRÓBÁLÁSA A CSOPORTBAN BEVEZETÉSRE KERÜLT A SZEX- ÉS A RASSZ- KOMMUNIKÁCIÓ ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS MÓDSZERE II.

20 TELJESEN ISMERETLEN DOLOG ELŐTT ÁLLTUNK; NEGATÍV EREDMÉNYRE, KRITIKÁRA, SZEMBESÍTÉSRE SZÁMÍTOTTAM (PENDLETON!) TÖBBET KAPTAM, MINT REMÉLTEM. NÖVELI A MAGABIZTOSSÁGUNKAT, GYAKORLATIASSÁGUNKAT. KICSIT KELLEMETLEN, DE NAGYON HASZNOS. RITKA FORMÁJÚ VISSZAJELZÉS, EZ HASZNOS. AZ ORVOSLÁS ÉS A KOMMUNIKÁCIÓS TÁRSAK, NINCSENEK MEG EGYMÁS NÉLKÜL. TELJESEN ELFELEJTETTEM A VIDEÓT. JÓ VISSZANÉZNI, HOGY MENNYIRE LÁTSZIK, MIKOR FIGYELEK A BETEGRE, MIKOR VAGYOK ELFOGLALVA A SAJÁT FELTÉTELEZÉSEIMMEL. HIÁBA TUDUNK BÁRMIT IS, HA KÉPTELENEK VAGYUNK ÉLŐ SZITUÁCIÓBAN HASZNÁLNI. TUDNI KELL A BETEG NYELVÉN. EZ AZ IGAZI GYAKORLAT, KÖSZÖNÖM! NÉHÁNY GYÖNGYSZEM

21 „ Now I re-examine philosophies and religions They may prove well in lecture rooms, yet not prove at all under the spaciouis clouds and along the landscapes and flowing currents” Walt Whitman Leaves of Grass ÖSSZEFOGLALÁS


Letölteni ppt "TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁVAL A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN Hartner Judit Hamvai Csaba Dr. Mester Lajos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések