Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)"— Előadás másolata:

1 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)

2 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. A felkészülés menete A MAB Intézményakkreditációs útmutató részletes áttekintése, vezetői szintű döntések meghozása: Szervezeti struktúra: Ad-hoc testület, ad-hoc vezető (beszámoltatás?) Rektor (túlságosan elfoglalt) Egyetemvezető, az ő feladata a stáb kiválasztása (ELTE) Belső határidők meghatározása A kari és egyetemi önértékelés tartalmának meghatározása A folyamatos vezetői tájékoztatás beépítése A korábbi akkreditációs anyag „előkerítése” (egyetemi szinten sikertelen, kari szinten részben sikeres) – döntés az archiválásról

3 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Ütemterv HatáridőTevékenység szeptember 14.Az ELTE önértékelés vázlatának ismertetése az Egyetemvezetői értekezleten november 15.A kari önértékelések elkészítésének belső határideje november 27.Az ELTE önértékelés összeállítása (intézményi és kari önértékelések egységesítése, szerkesztése), kiküldése a karokra december 4.Az összeállított önértékeléssel kapcsolatos kari visszajelzések megküldése december 15.Az ELTE önértékelés véglegesítése és benyújtása

4 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. ELTE stáb Vezető (szakmai koordinátor): oktatási rektorhelyettes Adminisztratív koordináció: Minőségbiztosítási Osztály Tagok: kari vezetés delegáltjai (általában dékánhelyettes) Fontos feladata volt a központi stábnak, hogy a karok, szervezeti egységek speciális problémáira egységes megoldást találjon (esetenként tisztázó kérdésekkel fordultunk a MAB-hoz).

5 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az önértékelés elkészítése Kari kötetek Részletes – a MAB tájékoztatón alapuló, központilag kidolgozott - útmutató a kari kötetek elkészítéséhez (13 oldal) Folyamatos napirendi pont az egyetemvezetői értekezleteken Kollaboratív, jelszóval védett környezet a kari felelősök számára (Moodle): Dokumentumok elérhetővé tétele (útmutatók, statisztikák, más intézmények anyagai, régi ELTE önértékelések) a kari felelősök számára (jelszóval védett felület) Központi adatok forrása: központ >karok, karok > központ (így biztosítható az adatok homogenitása) – a legnagyobb feladat a publikációs adatok elkészítése volt: tanszékek > intézetek > karok > egyetem

6 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Belső ellenőrzés Fontos fázis volt az elkészült kari önértékelések áttekintése, homogenizálása (egyes karok anyaga túlságosan részletes volt – ezekből törlést javasoltunk, a rendelkezésre álló rövid idő miatt a három rektorhelyettes olvasta el a 8 kar anyagát.). Ne legyenek ellentmondások és ismétlések a kari és intézményi önértékelésben! (Legnagyobb igyekezetünk ellenére ilyen hiba az ELTE anyagban is maradt.)

7 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az önértékelés elkészítése Egyetemi kötet 1 Az egyes részek felelősei: Rektor Rektorhelyettes Főtitkár Gazdasági főigazgató Minőségbiztosítási Osztály Egyetemi Könyvtár Pedagogikum Központ ITK

8 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az önértékelés elkészítése Egyetemi kötet 2 A melléklet struktúrája: Intézményi organogram Az önértékelés adatgyűjtési folyamatainak bemutatása Oktatási alapstatisztikák Akkreditált alapképzési és mesterképzési szakok (az első indítás idejével) A képzési programok minőségbiztosítási folyamatának összefoglalása A kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos alapadatok A doktori képzés minőségirányítási folyamatainak részletes bemutatása Az irányítással és gazdálkodással kapcsolatos adatok Az emberi erőforrásokkal kapcsolatos adatok Az egyetem legfontosabb mutatói

9 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. „Apróságok” Összhang az egyetemi honlap tartalmával. Helyesírás. A végleges anyag mérete, illetve az egységes kinézet miatt professzionális tördelő segítségét is igénybe vettük. Minden kar megkapta a beadott önértékeléseket (archiválás egyetemi és kari szinten), felkészülés a látogató bizottságra.

10 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Látogató bizottság (2010. IV ) A szervezés hasonló struktúrában: egyetemi felelős az okt. rh. Minden karról egy kari vezető HÖK bevonása a hallgatókkal történő találkozás megszervezésében Az LB által előzetesen kért adatok összegyűjtése A részletes program személyekre bontott változatai: LB tagoknak, egyetemi felelősöknek Logisztika: terem foglalások, LB elnök, tagok szállítása a kampuszok között

11 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Látogató bizottság (2010. IV )

12 Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Tapasztalatok Az ELTE komolyan vette az intézményi akkreditációt. A MAB nem ellenség, hanem inkább partner, segít abban, hogy objektív tükröt tartsunk magunk elé, vegyük észre a hibákat, gyengeségeket – s a lehetőség szerint javítsunk rajta. Beszéljük az önértékelés és a látogatás tapasztalatait intézeti, kari és egyetemvezetői szinten is. Archiváljuk a történéseket, hogy 5 év múlva könnyebben menjen a „művelet”.


Letölteni ppt "Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – 2010. XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések