Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

. „X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, 2009. október 6-7. Copyright © Siemens Zrt. 2008. Minden jog fenntartva. A regionális együttműködés lehetőségeinek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: ". „X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, 2009. október 6-7. Copyright © Siemens Zrt. 2008. Minden jog fenntartva. A regionális együttműködés lehetőségeinek."— Előadás másolata:

1 . „X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, október 6-7. Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. A regionális együttműködés lehetőségeinek megteremtése a vasúti fuvarpiaci résztvevők igényei alapján Szécsey István üzletág vezető Siemens Zrt. IMO Vasúti Járművek

2 2. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Mi a régió ? „A régió olyan terület, amelynek tanulmányozására a regionális gazdaságtannal foglalkozó kutatók kutatási támogatást kapnak” (Hoover) A regionális vasúti szolgáltatás olyan szolgáltatási terület, …..?

3 3. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Mi a régió ? A régió egy vagy több megyére (fővárosra), vagy azok meghatározott területére kiterjedő társadalmi, gazdasági vagy környezeti szempontból együtt kezelendő területi egység, amely egy kezdeményezés eredményeként meghatározott célra jött létre „A régió olyan entitást alkotó földrajzi terület, amely egyszerre teszi lehetővé az emberi és a természeti jelenségek leírását, társadalmi gazdasági adatok elemzését és közös politika alkalmazását. Homogenitás és funkcionális integráció, szolidaritás érzése jellemzi, továbbá más régiókkal való kölcsönhatás”

4 4. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Kik a versenytársaink, és miért ? A közúti szállítás egész Európában egyre jelentősebb. Jelenleg már nagy nyomást tesznek a megatruck-ok bevezetése miatt. Emiatt az Európai Bizottság fontolgatja a törvények megváltoztatását és a megatruck-ok engedélyezését. Ezek a giga kamionok 20, 25 m hosszúak és 60 tonnásak lehetnek. A jelenlegi szabályozás szerint méretük nem haladhatja meg a 18,75 m-t és a 44 tonnát.

5 5. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Kik a versenytársaink, és miért ?   A kedvezőtlen folyamatokat meg kell állítani ! Hogyan ? Ahogy a képen látható ! A mérleg nyelve a vasút felé kell billenjen !

6 6. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Cél: versenyképes áruszállítás és több országban is közlekedni képes mozdonyok. Egy korai példa

7 7. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok MIREL VZ1 vonatbefolyásoló berendezés csehországi, szlovákiai és magyarországi forgalomra, átmeneti megoldásként Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével:  Slovenske Zeleznice (SZ) sorozatú ES64U4 villamos mozdony  23 db ÖBB Afmpz sorozatú Railjet vezérlőkocsi  MRCE Dispolok 189 sorozatú ES64F4 típusú villamos mozdony  SAG ER pályaszámú ER20 típusú dízelmozdony  RCA pályaszámú ES64U2 típusú villamos mozdony  ben további RCA 1116-os ES64U2 villamos mozdonyok  2010-ben 9 db MRCE Dispolok 189-es ES64F4 villamos mozdony

8 8. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok EVM120 és ETCS Siemens L1+EVM120 vonatbefolyásoló berendezés, átmeneti megoldásként, csak hazai, illetve európai közlekedési követelmények alapján Az utóbbi években megvalósult, jelenlegi és tervezett projektek, a Siemens Zrt részvételével:  25 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú villamos mozdony  13 db ÖBB 1116 sor. ES64U2 villamos mozdony ETCS L1+EVM120  23 db ÖBB 1116 sorozatú ES64U2 típusú Railjet villamos mozdony  15 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony  2010-ben 5 db MRCE Dispolok ES64U2 típusú villamos mozdony

9 9. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A Siemens műszaki javaslata: több országban közlekedni képes villamos és dízel mozdonyok További lehetőségek, figyelembe véve az EU előírásait Tervezett projekt, a Siemens Zrt részvételével:  ETCS L2, MIREL, mint STM különböző ETCS konfigurációkhoz

10 10. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A Siemens ES64U4 négyáramnemű (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) villamos mozdonyai

11 11. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai

12 12. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A Siemens ES64U4 típusú villamos mozdonyai hatékony műszaki megoldások csereszabatos egységek négyáramnem (15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz AC, 3 kV és 1,5 kV DC) A, CH, CZ, D, CRO, H, I, NL, PL, SK, SL INDUSI, MIREL VZ1

13 13. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Slovenske Zeleznice sorozatú ES64U4 villamos mozdony Cél: 10 db SZ és MIREL berendezése magyarországi engedélyeztetése Projektcsapat: SAG, SZrt, BMGE, MÁV TEB TK, NKH Projektvezetés: SAG megbízás szerint SZrt 5000 km-es próbaút GySEV Zrt-nél Eredmény: mozdonytípus és MIREL berendezése 120 km/h- ra engedélyezve

14 14. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Dispolok ES64F4 – 001 villamos mozdony

15 15. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ES64F4 típusú villamos mozdonyok A 189 sorozatú négyáramnemű mozdonyokat európai univerzális használatra tervezték, nehéz teher- és személyszállításra. Valamennyi típus megkapta a DB hálózatán történő közlekedésre az engedélyt. Ezen kívül a mozdonyok elő vannak készítve a Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Olasuországban, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Dániában, Svédország és Norvégia déli részén, valamint Szlovéniában való közlekedésre. Ennek során a mozdonyok 15 kV 16,7 Hz és 25 kV 50 Hz váltakozó feszültséggel, illetve 3 kV és 1,5 kV egyenfeszültséggel üzemeltethetők.

16 16. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ES64F4 típusú villamos mozdonyok

17 17. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István MRCE Dispolok ES64F4 típusú villamos mozdony

18 18. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István MRCE Dispolok ES64F4 villamos mozdony. Jellegrajz

19 19. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István MRCE Dispolok ES64F4 mozdony. MIREL vevőantenna

20 20. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A magyarországi „ES64F4+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek  Cél: ES64F4 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése  Projekt indítás: augusztus  Projektcsapat: SAG IMO, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH  Funkcionális és zavartatás mérés (MIREL nélkül): szeptember  Berendezés beépítése: november  Funkcionális és zavartatás mérés: április  Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: július 22  NKH típusengedély: november (terv szerint)  Projekt folytatás: További 9 db mozdony

21 21. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások

22 22. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB-INTEGRA vezérlő egység

23 23. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások Hátfal szekrény az 1. vezetőállásban. EVM120 beépítés

24 24. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB / INTEGRA antenna

25 25. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások Eurobalíz-egység modul

26 26. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások EVM120 antenna

27 27. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások EVM120 kezelő a vezetőpulton

28 28. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások ZUB adat-terminal

29 29. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások LED beépítés + svájci jelzéskép

30 30. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Rh1116-Railjet mozdony módosítások Harmadik áramszedő 1450mm Svájc

31 31. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ÖBB Rh 1116 villamos mozdonyok hazai mérési próbán. Hegyeshalom, május 28 Teljes tanúsítói és hatósági ügyintézés SAG és Szrt által. Eredmény: 23 db hazai forgalomra alkalmas Railjet mozdony

32 32. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ÖBB RailJet szerelvény. Hazai próbaút, Cél: Railjet hazai tanúsítás és engedélyeztetés ig. Eszköz: EBA, BMVIT, BAV és NKH közötti Cross Acceptance Projektcsapat: 4 hatóság, SAG, SAGÖ, Szrt, HMH, MÁV TEB, BMGE Magyarországi projektvezetés: SAGÖ megbízásra Szrt Eredmény: december 14-én négy szerelvénnyel forgalom indítás. Mai napig 16 vonat kész

33 33. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ÖBB RailJet szerelvény. Menetrendi üzem kezdete. Budapest Keleti pu december 14

34 34. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ÖBB Railjet szerelvény. Vonatösszeállítás és vezérlőkocsi

35 35. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ÖBB Railjet szerelvény. 11. és 12. vonatok hazai mérési próbája. Hegyeshalom, május 19 A vonatok próbaüzemben járnak. Négyféle kocsi sorozat NKH típusengedélye kész. A vezérlőkocsi szoftvermódosítása miatt a típusengedély csak ezután várható. Hazai ügyek intézője: Szrt Mai napig 16 vonat közlekedhet Magyarországon. Rendszeres projekt értekezletek MÁV-START és MÁV-TRAKCIÓ szakemberei bevonásával. Az új menetrendtől a zürichi járat is beindul

36 36. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Eurorunner ER20 mozdonyok Európának

37 37. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Eurorunner ER20 mozdonyok Európának

38 38. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ÖBB Rh 2016 sorozatú ER20 dízelmozdonyok forgalma Magyarországon

39 39. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Eurorunner ER20 mozdonyok Európának

40 40. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Eurorunner ER20 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek  Ausztria/Németország  2002 óta van engedély  2009/2010 engedély Mirel-lel együtt  Csehország  Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig  Szlovénia  2002 óta van engedély  Románia  Engedély megszorításokkal  Szlovákia  Engedély megszerzése 2009/2010-ben  Magyarország  Engedély megszerzése Mirel-lel 2009-ben

41 41. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István „ER20+MIREL VZ1 projekt” Főegységek és a MIREL berendezések beépítése

42 42. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A magyarországi „ER20+MIREL VZ1” projekt. Mérföldkövek  Cél: ER20 típus+ beépített MIREL engedélyeztetése  Projekt indítás: január  Projektcsapat: SAG IMO, SAGÖ, SZrt, MÁV TEB K, BMGE, NKH  Berendezés beépítése: Neumark, június  Előzetes Alkalmassági Tanúsítvány: augusztus 25  Funkcionális és zavartatás mérés: szeptember 1  NKH Előzetes Engedély: szeptember 2  MIREL oktatás: Sopron, szeptember 3  Próbaüzem GySEV Zrt: szeptember 2-18  NKH típusengedély: október 5  Első új üzemeltető: RTS

43 43. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István ER Próbaüzem a GySEV Zrt vonalain szeptember 2-18

44 44. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Taurus ES64U2 Jellegrajz

45 45. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István EVM120 berendezések beépítése az MRCE Dispolok ES64U2 villamos mozdonyaiba

46 46. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Az ÖBB 13 db Rh 1116 sorozatú ES64U2 villamos mozdonya ETCS L1- EVM120 illesztővel Projektindítás: március Projektcsapat: SAG, SAGÖ, BMVIT, EBA, MÁV TEB TK, BMGE, NKH Hatósági ügyintézés kezdete: május 22 Első hazai tesztmenetek ŐBB Rh mozdonnyal: 2007 szeptember 6-18 NKH „Határozat” un. classic üzemre: október 18. NKH „Határozat” ETCS-re: június 16.

47 47. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A MÁV- TRAKCIÓ Zrt 1047 sorozatú ES64U2 villamos mozdonyai

48 48. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István A MÁV-CARGO Zrt Rh 1116 villamos mozdonyai Miért

49 49. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés

50 50. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Taurus ES64U2 MIREL VZ1 beépítés

51 51. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Taurus ES64U2 és ES64U4 Célkitűzés. Megszerzendő engedélyek  Ausztria/Németország  2002 óta van engedély  2009/2010 engedély Mirel-lel együtt  Csehország  Korlátozott engedély Mirel nélkül Pilzen-ig  Szlovénia  2004 óta van engedély  Románia  Engedély megszorításokkal  Szlovákia  Engedély megszerzése 2010-ben  Magyarország  Engedély megszerzése Mirel-lel 2008-ben

52 52. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Kontakt partner elérhetőség Szécsey István üzletág vezető Vasúti gördülőanyag Siemens Zrt. IMO H-1143 Budapest, Gizella út Tel.: (1) Fax: (1) , Mobil: (30)

53 53. oldal Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva. TS Szécsey István Köszönöm a figyelmüket! Copyright © Siemens Zrt Minden jog fenntartva.


Letölteni ppt ". „X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, 2009. október 6-7. Copyright © Siemens Zrt. 2008. Minden jog fenntartva. A regionális együttműködés lehetőségeinek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések