Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Kozák Tamás X. Vasútgépész Napok 2009. október 6. Kozák Tamás A vasúti személyszállítás aktuális kérdései, valamint a fejlesztési tervek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Kozák Tamás X. Vasútgépész Napok 2009. október 6. Kozák Tamás A vasúti személyszállítás aktuális kérdései, valamint a fejlesztési tervek."— Előadás másolata:

1 Előadó: Kozák Tamás X. Vasútgépész Napok október 6. Kozák Tamás A vasúti személyszállítás aktuális kérdései, valamint a fejlesztési tervek

2 2 Elszállított utasok számának változása MÁV-START Elszállított utasfő (millió fő/év) 232,4208,2154,2 162, ,7154,1145,9141,4 Fizető utasfő (millió/év) n.a 120,1124,7120,9120,0119,8 112,0107,9 Fizető utasok aránya (%) n.a 77,976,875,678,177,776,876,3

3 3 Nemzetközi benchmark

4 4 Teljesítményadatok 2007-ben

5 as vasúti személyszállítási teljesítmények

6 6 Fajlagos teljesítmények Forrás: Hungrail

7 7 Naturális teljesítmények 2008-ban

8 évi eredmény

9 9 Országos és regionális közlekedés A 1133/2009. (VIII. 7.) Korm. határozat végrehajtása során elkészített 2009/2010. évi menetrendi koncepcióval összhangban az országos és a regionális vasúti szolgáltatások definíciója: Országos vasúti közlekedés: Távolsági vasúti közösségi közlekedés, Budapest elővárosi kötöttpályás közösségi közlekedés. Regionális vasúti közlekedés: Valamennyi, az országos közlekedésbe nem tartozó helyközi vasúti közösségi közlekedés, különös tekintettel az interregionális és a határon átnyúló nemzetközi regionális kapcsolatokat biztosító szolgáltatásokra.

10 10 Az országos fenntartású és megrendelésű vonalak

11 11 Régióknak megfelelő szervezet

12 12 A közszolgáltatási szerződés szerint a szolgáltatási színvonal mérése A paraméterek mérését 4 szegmensben kell elvégezni: Budapest előváros Minőségi távolsági Távolsági Regionális A megrendelő a szolgáltatás minőségének mérését négy területen határozta meg: Tisztaság Utastájékoztatás Menetrendszerűség Járműkövetelményeknek való megfelelés Feladatok: Mérési rendszer koncepcionális kidolgozása (megtörtént) Rendszer bevezetése Informatikai támogatás kialakítása Bázis szintek meghatározása

13 13 Q0Q0 Jegyértékesítési rendszer fejlesztése Q1Q1 Q2Q2 Q3Q3 Q4Q4 Q5Q5

14 es járműfejlesztések és tervek 2009 folyamán üzembe áll: 10 db 3. generációs IC kocsi – Bombardier MÁV kft. 46 db korszerűsített Bhv kocsi – Bombardier MÁV Kft. használt német vezérlőkocsik utolsó darabjai (összesen 27 db) – honosítás MÁV-Gépészet Zrt. alvállalkozójaként: Bombardier MÁV Kft. 8 db görög eredetű Desiro motorkocsi – honosítás: MÁV-Gépészet Zrt. Szolnok 30 db Flirt típusú motorvonat (az utolsó darabok februárjáig) – Stadler Bussnang AG. További terveink között szerepel: 50 db 3. generációs IC kocsi kialakítása – Bombardier MÁV Kft db ikerBz motorkocsi kialakítása – MÁV-Gépészet Zrt. Szolnok

15 15 Több, mint a megrendelt javítások és karbantartások elvégzése, Vállalkozó széles körű felelősséget vállal azért, hogy a szükséges darabszámú jármű, a szükséges mennyiségben a START rendelkezésére álljon. Az adott járműsorozatoknál a vállalkozó fog felelősséget vállalni a járművek tisztasági állapotáért, felszereltségéért is a karbantartási állapoton felül. A végzett szolgáltatásért a START átalánydíjat fizet. Ha az adott járműtípusokra meghatározott rendelkezésre-állást nem sikerül elérni, vagy a forgalomba adott járművek minősége marad alatta az előre meghatározott követelményeknek, akkor a vállalkozó kötbért fizet a megrendelőnek. Cél: rendelkezésre állás típusú karbantartás I.

16 16 Cél: rendelkezésre állás típusú karbantartás II. Részei: kisműhelyi javítások, karbantartások személykocsik fővizsgái, járműjavítói javításai hosszabb távon: járművek tisztítása A vállalkozó e tevékenységeket a jelenleg is hatályos technológiák, előírások alapján, az előírt ciklusidők szerint kell, hogy végezze. Megrendelői elvárások: megbízható karbantartási szolgáltatás, kiszámítható rendelkezésre állás magas üzemkészség, kevesebb állagban tartott járművel több forgalomban lévő jármű kocsikisorozások, járatelmaradások számának csökkenése jó műszaki állapotú, magas színvonalú járművek rugalmas karbantartási, javítási szolgáltatás, igényváltozások gyors követése

17 17 Köszönöm a figyelmet!

18 18 A rendelkezésre-állás alapú karbantartásba első körben bevonni tervezett jármű-típusok sor. motorvonatok (orosz motorvonatok) – dél-alföldi regionális forgalom, Szentes telephely sor. motorvonatok (Desiro) – budapesti elővárosi forgalom, Istvántelek telephely Bz motorkocsik és mellékkocsijaik (beleértve az InterPici motorkocsikat és az egy ikerBz-t is) – regionális forgalom az egész országban, több telephely használt német személykocsik (xx-55 sorozatú személykocsik és vezérlőkocsik) – dunántúli regionális és távolsági forgalom, Pécs, Nagykanizsa, Szombathely korszerűsített Bhv és BDt kocsik (20-05 Bhv sor. személykocsik és BDt sor. vezérlőkocsik) budapesti elővárosi forgalom, Szolnok, Hatvan telephelyek E típusok bevonását az indokolja, hogy jól körülhatárolható típuscsaládokról van szó, amelyek viszonylag kevés telephelyen vannak állomásítva. Több különböző forgalmi szegmens tekintetében is tapasztalatokat szerezhetünk.


Letölteni ppt "Előadó: Kozák Tamás X. Vasútgépész Napok 2009. október 6. Kozák Tamás A vasúti személyszállítás aktuális kérdései, valamint a fejlesztési tervek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések