Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt."— Előadás másolata:

1 A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt.

2 Elemzői vélemények (iparági áttekintés) Tartalom Piaci környezet RCA – MC együttműködés, MCG potenciál MÁV Cargo projektek (önálló vontatási képesség) A válság is lehetőség Piaci szereplők (nemzetközi kitekintés, versenytársak, MÁV Cargo)

3 Piaci környezet

4 Elemzők - „behind the desk” - Wálság!? Hazai elemzők (Ecostat, GKI, Tárki) szerint visszafogott az enyhülés. javuló GDP prognózisok ipari és mezőgazdasági termelés visszaesésének üteme csökken Nemzetközi elemzők (City, JP Morgan, Barclay Capital, Ecostat) szerint enyhül a válság. USA kereskedelmi pozíciója javul erősödik a gazdaság, 2010-re 3,5-5% reálnövekedés Ön itt áll

5 Iparági áttekintés Építőipar Mezőgazdaság Acélipar Európa többi országában rekord gabonatermés volt, a II. félév forgalmát negatívan befolyásolhatja a világpiaci ár. A fa piacot érzékenyen érintette a recesszió. Állami támogatással ösztönözik a beruházásokat; Nagy anyag- igényű útépítések kezdődtek és 2010-ben továbbiak várhatóak. A hitelezések újraindultak, új típusú hitelekkel támogatják a befektetőket. Az Európai Unió tagországainak acélfelhasználása előreláthatólag 28,8%-kal csökken évben; a kereslet várhatóan 2010-ben stabilizálódik. Autóipari termelésben 2010 őszén várható fellendülés; elsősorban gyors és olcsó logisztikai szolgáltatásokra lesz igény. Rövid határidejű tenderek → gyors reagálás. Gépipar Vegyipar 30%-os visszaesés az autóipar és építőipar gyártásban használt kemikáliák mennyiségében; a gázok és üzemanyagok piaca stabil.

6 Nemzetközi kitekintés a CEE régióban 32%-os visszaesés Erős szakszervezet Vegyipar és Kohászat esett vissza legjobban Erős közúti forgalom Dolgozók elbocsátása (7000 fő) 2008 kormányváltás hatásai 10-25%-os forgalomcsökkenés A közúti árak 30-40%-kal csökkentek 40%-os visszaesés Fő profiljukban történő (acél és autóipar) visszaesés Ukrán acél és szén piac 50%-os visszaesés vagon kihasználatlan 8%-os tarifa emelés 1,3 milliárd eurós veszteség 53,4 millió $ veszteség 2008-ban Költségcsökkentés Dolgozók elbocsátása (7300 fő) Válságenyhítő intézkedések - költségcsökkentés - agresszív sales tevékenység - beruházások visszafogása - újfajta finanszírozási formák

7 Jelentős átrendeződés a közúti árufuvarozásban Kiélezettebb az árverseny Nemzetközi fuvarozásban résztvevő hazai fuvarozók tömeges csődje Erőteljes lobby (napidíj adómentes, a gépjárműadó nem emelkedik) Piaci szereplők (közút & magánvasutak) 20%-os piaci részesedést értek el Kiélezettebb az árverseny Komoly harc a fuvarokért, bérelt állomány kapacitás-lekötése Lehetséges fúziók Hosszú távú szerződések felülviszgálata Eszközfejlesztések, beruházások visszafogása Kisebb tortából igyekszik mindenki nagyobbat harapni. Közút Magánvasutak

8 MÁV Cargóra ható külső tényezők ALKALMAZKODÁS A piaci igények diktálnak: - költséghatékony működés - gyors és megbízható szolgáltatási színvonal biztosítása trakciós szolgáltatások gépészeti szolgáltatások pályahasználat csökkenő fuvarigény offenzív piaci viselkedés kevés EU támogatás biztos befektetői háttér új stratégia kialakítása együttműködés gazdasági környezetprivatizációMÁV Kapcsolat

9 A válság is lehetőség!

10 RCA DB SNCF ? RZD Közös stratégiafejlesztés RCA - MC ügyfélorientált szolgáltatások válságkezelés költséghatékony működés folyamatoptimalizálás

11 kereskedelmi offenzíva Raabersped céggel fúzió MÁV Cargo Group - potenciálok új szolgáltatási profil kialakítása Railport Arad megnyitása dél-kelet európai piaci orientáció ÖBB Technische Service 100% tulajdon megszerzése szolgáltatási színvonal megtartása

12 Kiemelt projektjeink a hatékonyság érdekében Trakció Új cargós folyamatok IT alkalmazások önálló vontatási szolgáltatás szolgáltatásorientált, rugalmasan működő szervezet kialakítása IT fejlesztések (alkalmazásmigrációs program)

13 Önálló vontatási képesség kialakítása Európában csak a MÁV Cargo és az RCA nem rendelkezik önálló vontatással (RCA – ÖBB TR 70%); nem engedhetjük meg, hogy fuvart veszítsünk; rugalmasabbá kell váljunk, mint szolgáltató; közvetlen tudjuk befolyásolni a minőségi paramétereket; MÁV-TRAKCIÓ-tól igényelt szolgáltatások: vontatási és tolatási szolgáltatások 2009 december 18 saját mozdony szervezeti változás Üzemeltetés/Vontatás- menedzsment 2010 mozdony beszerzése, mozdonyvezetők alkalmazása 2012 december végéig aláírt teljesítményszereződés a MÁV TRAKCIÓ-val saját kapacitások fokozatos növelése szakszemélyzet kibővítése rövid táv közép táv

14 Amikor az ügyfél elégedett… Szabadegyházi gabonavonatok Debrecen Tócóvölgy/ Hajdúnánás/ Berettyóújfalu – Szabadegyháza vontatás személyzet MÁV Cargo mozdony + MÁV-TRAKCIÓ MÁV-TRAKCIÓ mozdony + MÁV-TRAKCIÓ Sikertörténetek saját irányítási kapacitással és jó együttműködéssel (MÁV-TRAKCIÓ) „logisztikai szemlélet a minőségben”: megfelelő időben, megfelelő helyen álljon rendelkezésre a megfelelő erőforrás, így jól tervezhető a szolgáltatás Kőszállítmányok (autópálya építés) Szob – Pusztaszabolcs/Székesfehérvár vontatás személyzet MÁV-TRAKCIÓ mozdony + MÁV-TRAKCIÓ Konténervonatok BILK Kombiterminál – Wien Donaukai vontatás személyzet MÁV Cargo mozdony + MÁV-TRAKCIÓ

15 Vagonparkunk teherkocsipark - gördülőállomány megoszlása karbantartás Joining Forces projekt (költséghatékonyság) gördülőállomány közös tervezése közös eszközgazdálkodás kialakítása optimalizált karbantartás MÁV-GÉPÉSZET-től igényelt szolgáltatások: javítási szolgáltatás, mosás, takarítás, kisebb eseti munkák

16 Vagonparkunk optimális kihasználása Jelenlegi törekvéseink: Piaci igényekhez szabott üzemi működés (30%-kal kevesebb kocsi igény) Költségcsökkentés (teherkocsi futójavítások újra tendereztetése, bérelt kocsik szerződéseinek felülvizsgálata Kapacitás optimalizálás (virtuális kocsipark kialakítása az RCA-val) A vagonrevitalizációs program sikeresen lezárult.

17 Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út


Letölteni ppt "A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések