Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…"— Előadás másolata:

1 Közösségi hálózatok

2 Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…

3 A kapcsolatháló (network) A kapcsolatháló a csoportnál lazább, strukturálatlanabb, személyes és/vagy munkakapcsolatokból álló szabálytalan kapcsolatrendszert jelent. „A hat lépés távolság elmélet szerint a Földön bárki kapcsolatba hozható bárkivel egy ismeretségi láncon keresztül, melyben a két végpont között maximálisan öt elem van. … (Karinthy) Az elméletet, és vele együtt az elnevezést, kiterjeszthetjük minden olyan halmazra, melyben kapcsolat áll fenn az egyedülálló egyedek között.

4

5 Elméleti alapja

6

7 Egy középiskola kapcsolati hálója

8 ?????????????????????????

9 A válasz A nemi betegségek terjedési hálója ugyanebben a közösségben A 2008as pénzügyi válság ‘A bankcsőd hasonló volt mint a nemi fertőzés. Nem az számít, hogy én kivel fekszem le..az is, hogy ők a hálózatban kikkel’. Warren Buffet a hiperdiadikus terjedésről

10 Kapcsolati háló – kapcsolati tőke

11 Az internetes hálózatok specifikumai: Nagyon gyors növekedés Technológia révén bővülő lehetőségek Testre szabottság Virtuális identitások

12 Humán kapcsolati háló - csomópontok

13 hub-ok csomópontok A csomópontok mellett meghatározhatók a fürtök, azaz az azonos tevékenységi és/vagy érdeklődési körbe tartozó egyének csoportja(i). A fürtök egymással kapcsolatban állnak, s minden egyes fürtben megfigyelhető legalább egy véleményvezér jelenléte. Normál csomópont olyan kapcsolattal rendelkező hub, amely véleményvezéri pozíciót nem tölt be csoportjában, csupán biztosítja az összeköttetést a hálózat két fürtje között.

14 Különleges csomópontok Mega csomópontnak tekinthető azon felhasználó, amely véleményét csoportja többi tagjához nagy kiterjedéssel és nagy biztonsággal tudja eljuttatni. Ilyen például egy vállalati újságba publikáló személy. Szakértői csomópontnak tekintjük azon felhasználót, akit kompetenciája emel azzá, véleményét a csoport tagjai hitelesnek tekintik, véleménye sok esetben hatással van a vásárlói döntésekre Szociális csomóponttá karizmájuk, habitusuk, temperamentumuk alapján válnak a felhasználók.

15 KÖZÖSSÉGI HÁLÓZATOK Classmates.com SixDegrees.com Friendster.com Hazánkban 2002-ben jelent meg az első közösségi oldal, WiW néven, amely a (who-is-who, vagy ki-kicsoda) alapján jött létre. stb A későbbiekben myVIP, Barátikör.hu, stb

16

17

18 Közösségi média Irányultság Tömegek, vagy koncentrált célcsoport(ok) elérése Információ terjedése Irányíthatatlanul, jellemzően virálisan Üzenet tartalmának biztosítása Nem megoldott, a fogyasztó kommentálja, újrafogalmazza Információtípus Mikroinformációk halmaza Terjesztés Alacsony költség Időfaktor Gyors, „real time information ‖ Minőség A fogyasztó igényei szerint és a fogyasztó szinte mindenhez hozzáférhet Marketing Pull

19 Miért SOCIAL MEDIA? Mert ezt használják, itt érhetőek el –domináns csatorna Mert a szájpropaganda a legjobb reklám Mert interaktív és folyamatos kommunikációt jelent Mert kis költségvetésnél is hatékony Mert közösség hozható létre valami körül

20 Mi lesz népszerű a közösségben? ihflp-zoltn ihflp-zoltn

21 Nehéz eltalálni a helyes egyensúlyt

22 Az online stratégiai piramis Figyeljünk a szintekre Legyen tudatos a tervezési folyamat Használjuk a technológiai innovációt Mindegyik szint szükséges Forrás: Jason Schubring

23 TARTALOM MARKETING - CONTENT Adjunk tartalmat, ami lehet: - értékes -exkluzív -ingyenes -érdekes -megosztható. A lényeg a folyamatosság és az interaktivitás Hagyjuk a közösséget, hogy tartalmat generálhasson Szinkronizáljuk a csatornákat (tartalom menedzselése)

24 Saját tartalom – minden platformon pecsiprogramok.hu weboldal Blog Facebook Iwiw Klubok Hírlevél Egyéb közösségi oldalak Valódi közösség tartalom köré szerveződik!

25 USABILITY - HASZNÁLHATÓSÁG Honlaptervezés Design/arculat Webergonómia Landing page oldal Hírlevél feliratkozás Konverziókövetés Social media integrálása Webanalítika

26 SEO (Search engine optimization) - KERESŐOPTIMALIZÁLÁS Keresőt mindenki használ “az vagy amit a google kidob rólad” Optimalizált oldalak Közösségi médiakeresők is (facebook/pecsiegyetemistak) “az vagy akit ismersz” Kövessük nyomon és mérjük a látogatásokat Linkmarketing

27 SOCIAL MEDIA Rajtunk múlik, hogy csatlakozunk-e és hogyan Legyen stratégiánk Legyünk aktív tagjai a közösségeknek Alakítsuk a párbeszédet Tekintsük partnernek őket Figyeljük a trendeket A koktélparty most is tart

28 Kövessük nyomon a folyamatokat

29 PPC (Pay-per-click) - Kampányok Kattintás alapú (Google) Feszes költségvetés Optimalizálás kulcsszavakra Konverziók mérése Közösségi oldalakon folytatott nyereményjáték Szavazás Viral marketing

30 marketing újragondolása – web 2.0 és 3.0 Social media előtt A marketinget mi csináljuk Pénzcentrikus Célcsoport Csatornák Print média Tv, rádió Direkt mail Telemarketing Social media után A PR-t a közösség alakítja Kreativitás (ötlet) Rajongók, követők Csatornák Social media SEO és RSS Blog Free tools –alkalmazásfejlesztés Viral marketing

31

32 Online marketing és social media: n em az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük… Veszélyek és kockázatok: -a közösségi oldalakon folytatott marketing folyamatos jelenlétet igényel, -átfogó stratégia szükséges az eredményességhez, -szemléletváltás szükséges.

33 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…"

Hasonló előadás


Google Hirdetések